Z. Μακρή για την βία των ανηλίκων στο ΕΡΤNews: Οκταπλασιάστηκαν φέτος οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία
Για την βία των ανηλίκων που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις το τελευταίο διάστημα μίλησε, μεταξύ άλλων, η Υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή στην εκπομπή «Newsroom» του ΕΡΤNews.
«Υπάρχουν πάνω από 4.000 ψυχολόγοι και θα προσληφθούν και άλλοι 1.000 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Να σας θυμίσω ότι μέχρι το 2019 -2020 που άρχισαν οι προσλήψεις και οι διορισμοί ήταν κάτω από 200. Εμείς ανταποκριθήκαμε όμως έγκαιρα και οκταπλασιάστηκε φέτος το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό». τόνισε η κα Μακρή.
«Βλέπουμε μαθητές και μαθήτριες με κακοποιητική συμπεριφορά, θύματα τα οποία υφίστανται αυτή την κακοποιητική συμπεριφορά και συμμαθητές και συμμαθήτριες που αν δεν παροτρύνουν παρακολουθούν με απάθεια.
Όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά καλό είναι να το θυμίζουμε ότι έχουμε έναν μαθητικό πληθυσμό που είναι 1.300.000. Τα περιστατικά αυτά είναι μια θλιβερή μειοψηφία. Η Πολιτεία όμως οφείλει να τα αντιμετωπίσει και προληπτικά και επιβάλλοντας συνέπειες και δείχνοντας την απαιτούμενη φροντίδα για τα παιδιά, είτε είναι θύματα, είτε είναι θύτες, είτε είναι θεατές.
Πιστεύω ότι προληπτικά δρούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα σχολεία» ανέφερε η Υφυπουργός Παιδείας.
Πάνω από 4.000 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία
Αναφορικά με τους ψυχολόγους που υπάρχουν στα σχολεία η κα Μακρή επισήμανε: «Υπάρχουν πάνω από 4.000 ψυχολόγοι και θα προσληφθούν και άλλοι 1.000 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Να σας θυμίσω ότι μέχρι το 2019 -2020 που άρχισαν οι προσλήψεις και οι διορισμοί ήταν κάτω από 200.
Εγώ δεν θέλω να κάνω αναπόφευκτα τη σύγκριση, αλλά ήταν ίσως και διαφορετικές ανάγκες. Εμείς ανταποκριθήκαμε όμως έγκαιρα και οκταπλασιάστηκε φέτος το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό που παίρνουμε με τους 10.000 διορισμούς, έχουν και τη μερίδα του λέοντος οι διορισμοί και συνακόλουθα και οι προσλήψεις που θα γίνουν.
Και επίσης κάναμε και μια άλλη παρέμβαση. Τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να απευθύνονται στους ψυχολόγους και στους κοινωνικούς λειτουργούς χωρίς την προηγούμενη άδεια του γονέα του κηδεμόνα, που κάποιες φορές ήταν απαγορευτική. Μπορούν τα παιδιά λοιπόν να καταγγείλουν τα περιστατικά με δική τους πρωτοβουλία και μόνον».
«Πολλές φορές χρειάζεται να υποκαταστήσουμε την οικογένεια»
Για την υποχρέωση του υπουργείου να προστατεύσει την πλειοψηφία η υφυπουργός Παιδείας διευκρίνισε: « Το αν αυτά τα περιστατικά είναι λίγα ή θα γίνουν ενδεχομένως περισσότερα, ποτέ δεν θα είναι η πλειοψηφία. Δεν σημαίνει ότι δεν είναι αυξημένη η δική μας ευθύνη και ξέρετε, χρειάζεται πολλές φορές να υποκαταστήσουμε και να ενισχύσουμε την οικογένεια που δεν θέλει, δεν μπορεί, δεν αντιλαμβάνεται.
Είναι και η ισορροπία και η καλή μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία και των υπολοίπων παιδιών. Γι’ αυτό έχουμε και τις προληπτικές δράσεις που δεν θα μηδενίσουν το φαινόμενο, ποτέ δεν έγινε αυτό, αλλά θα βοηθήσουν τα παιδιά να κατανοήσουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα, τον σεβασμό στον συνάνθρωπο, στον συμμαθητή, στη συμμαθήτρια.
Έχουμε τις δράσεις του ενεργού πολίτη, τα εργαστήρια δεξιοτήτων που τα διδάσκουν όλα αυτά, αθλητικές δραστηριότητες καλλιτεχνικές. Το λέω με κάθε αφορμή ότι τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, που είναι ξεχωριστά σχολεία έχουν σχεδόν μηδενικά περιστατικά bullying.
Επίσης, όπου υπάρχει καλή συνεργασία με τους γονείς και τους κηδεμόνες, αντιμετωπίζονται τα φαινόμενα πριν οξυνθούν και βεβαίως πρέπει να αντιληφθούν και τα παιδιά μας ότι όταν η συμπεριφορά τους είναι σαν αυτή που βλέπουμε και μας ενοχλεί και μας στενοχωρεί και μας θλίβει ιδιαίτερα, θα υπάρχουν και συνέπειες. Πρέπει να υπάρχουν, όπως και στην ενήλικη ζωή».
Πρόγραμμα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών
«Οι εκπαιδευτικοί μας επιμορφώνονται, όχι μόνο επειδή η πολιτεία το κάνει, επειδή και οι ίδιοι το ζητούν. Οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική πλειοψηφία τους κάνουν έγκαιρη και ορθή διάγνωση τέτοιων συμπεριφορών.
Εκείνο με το οποίο τους εφοδιάσουμε εμείς είναι πέρα από την επιμόρφωση και τους ειδικούς επιστήμονες, τους ψυχολόγους όπως είπαμε και πριν, τους εφοδιάσουμε και έναν οδηγό συμπεριφοράς.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα bullying που λειτουργεί από τον Απρίλιο και έχει καταγράψει ήδη πάνω από 400 περιστατικά, αν δεν κάνω λάθος, είναι γύρω στα 410, σχεδόν μοιρασμένα στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια. Έχει και ένα πρωτόκολλο αντιμετώπισης, διαφορετικό για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, διαφορετικό για τη δευτεροβάθμια.
Οι εκπαιδευτικοί που έχουν την επιμόρφωση αυτή, τη γνωρίζουν και ξέρουν τι ακριβώς θα κάνουν επιλαμβάνονται αυτών των περιπτώσεων».
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More