UnArtificial Art: Η Βιέννη επιστρατεύει γάτες και τεχνητή νοημοσύνη, για να προσελκύσει κόσμο στα μουσεία της
Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι ο ίδιος ο οργανισμός τουρισμού της Βιέννης (Vienna Tourist Board) βρίσκεται πίσω από μια νέα σειρά παράξενων, δημιουργημένων από τεχνητή νοημοσύνη, παραλλαγών μερικών από τα πιο εμβληματικά έργα τέχνης της Αυστρίας με πρωταγωνιστή το αγαπημένο ζώο του διαδικτύου: τη γάτα.
Στο έργο του Γκούσταβ Κλιμτ «Το Φιλί» (1907-08), οι φιγούρες αντικαταστάθηκαν με τα χνουδωτά λατρεμένα πλασματάκια· γάτα έκανε κατάληψη στην αυτοπροσωπογραφία του 1912 του Έγκον Σίλε και γάτες αφθονούν στο «Πύργος της Βαβέλ» του Πίτερ Μπρίγκελ του Πρεσβύτερου (περίπου 1563).
Αφού όμως μας τράβηξε την προσοχή με την αμφιλεγόμενη καμπάνια UnArtificial Art -που έχει προκαλέσει ήδη και κάποιες αντιδράσεις-, το Vienna Tourist Board προτάσσει μια διαφορετική πρόταση: επισκεφθείτε την αυστριακή πρωτεύουσα και τα πάνω από 100 μουσεία της για να «δείτε την τέχνη πίσω από την τέχνη της Α.Ι.».
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη designboom magazine (@designboom)
«Με τόση τεχνητή νοημοσύνη (AI) να εισβάλλει στις ζωές μας – ιδιαίτερα με προγράμματα όπως το DALL-E ή το Midjourney που επιτρέπουν στον καθένα να δημιουργεί “έργα τέχνης” – η Βιέννη θέλει να υπενθυμίσει στους επισκέπτες ποιος τα έκανε όλα αυτά δυνατά εξ αρχής», δήλωσε ο Norbert Kettner, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Τουρισμού της Βιέννης. «Το ρεύμα του βιενέζικου μοντερνισμού που έφερε επανάσταση στον κόσμο της τέχνης πριν από πάνω από έναν αιώνα συνεχίζει να είναι ζωντανό και να επηρεάζει την τέχνη του σήμερα μέσω αλγορίθμων που κατευθύνουν δημιουργίες AI», είπε.
Midjourney AI Picture inspired by Friedensreich Hundertwasser 2023 generated by Vienna Tourist Board
Παράλληλα με αυτή την ανάλαφρη πλευρά της καμπάνιας, το Vienna Tourist Board επέλεξε τον ιστορικό τέχνης Markus Hübl να διαπαιδαγωγήσει ως προς τη βιενέζικη τέχνη και να εμβαθύνει στο σταυροδρόμι AI τέχνης και ιστορίας της τέχνης, σε μια ταινία μικρού μήκους, την οποία μπορείτε να δείτε εδώ:
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται σε μια καμπάνια μάρκετινγκ. Η VisitDenmark χρησιμοποίησε τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης στην δική της καμπάνια νωρίτερα φέτος, όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο που ακολουθεί.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More