Relay: Μια έξυπνη εφαρμογή επικοινωνίας για κωφούς – Πως εξυπηρετούνται με βιντεοκλήση
Έξυπνη εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα σε κωφούς συμπολίτες μας να συνδεθούν από το κινητό τους ή από το tablet τους στην πλατφόρμα του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών υποθέσεων και ο διερμηνέας από το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών που είναι διαθέσιμος, να τον εξυπηρετήσει εξ αποστάσεως δια ζώσης, με βιντεoκλήση, ακόμη και εάν δεν είναι σπίτι του αλλά σε κάποια υπηρεσία.
Όπως εξηγεί γυναίκα διερμηνέας, μπορεί ένας κωφός να ζητήσει εξυπηρέτηση στην τράπεζα, να επικοινωνήσει με συγγενικά τους πρόσωπα, να απαντήσει σε αγγελία για ενοικίαση διαμερίσματος. Ως σημαντικότερο ανέδειξε, ότι μπορεί να καλέσει σε έκτακτες περιστάσεις, όπως σε περίπτωση ατυχήματος ή διάρρηξης του σπιτιού του.
Όπως εξηγεί η υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών υποθέσεων Δόμνα Μιχαηλίδου, με τη συγκεκριμένη υπηρεσία που λειτουργεί από το 2019, οι κωφοί και βαρήκοοι συμπολίτες μας μπορούν να εξυπηρετούνται και να λαμβάνουν τις ίδιες υπηρεσίες με όλους τους υπόλοιπους σε δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες, νοσοκομεία κ.λ.π, χωρίς την φυσική παρουσία διερμηνέα, που ήταν έως τότε απαραίτητη.
Όπως εξήγησε φέρνοντας ως παράδειγμα έναν άνθρωπο με κώφωση, που βρίσκεται σε τράπεζα, αυτός επικοινωνεί με βιντεοκλήση με τον διερμηνέα και ταυτόχρονα ο διερμηνέας καλεί την τράπεζα, μιλά με τον υπάλληλο και του μεταφράζει από την νοηματική στην καθομιλουμένη αυτό που χρειάζεται ο άνθρωπος με κώφωση.
Ρεπορτάζ: Κατερίνα Μπατζάκη
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More