Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου, 2025

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η. Χαραλαμπίδης στο Πρώτο: Απειλή αποτελεί η έλευση των Χούθι για το παγκόσμιο εμπόριο (audio)

Με αφορμή την απειλή του παγκόσμιου εμπορίου από τις επιθέσεις των Χούθι σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8 και στην δημοσιογράφο Ευαγγελία Μπαλτατζή, o Ηρακλής Χαραλαμπίδης, καθηγητής ναυτιλιακής οικονομίας, όπου βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή «Ναι μεν, Αλλά…». 

«Η υπόθεση της Υεμένης είναι μια θλιβερή ιστορία, διότι πρόκειται για ανθρωπιστική κρίση»

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην αρχή της συνομιλίας τους «η υπόθεση της Υεμένης είναι κατ’ αρχήν μια θλιβερή ιστορία, διότι πρόκειται για ανθρωπιστική κρίση. Ο πόλεμος με τη Σαουδική Αραβία κρατάει πάρα πολλά χρόνια. Η Σαουδική Αραβία εξοπλίζεται ακρότατα από τις Ηνωμένες Πολιτείες και η Υεμένη από το Ιράν. Όπως είπατε και εσείς, οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα είναι πλέον η απάντηση, όπως το είπανε καθαρά στον πόλεμο (Ισραήλ με τη Χαμάς) που τον περιγράφουν και αυτοί σαν ανθρωπιστική καταστροφή. Και ο οποίος γίνεται αυτή τη στιγμή στη Γάζα και στη Δυτική Όχθη. Ας μην ξεχνάμε όμως, ότι η Υεμένη είναι πολύ καλά οπλισμένη και πλέον οι τεχνολογίες που υπάρχουν για τέτοιου είδους ασύμμετρες απειλές και επιθέσεις είναι και αυτές εξελιγμένες (…). Αυτή τη στιγμή το Σουέζ είναι η κυριότερη εμπορική αρτηρία στον κόσμο και το διεθνές εμπόριο στην ολότητά του έχει αυτή τη στιγμή ξεπεράσει τα 17 τρις».

Αναστολή διέλευσης ναυτιλιακών κολοσσών από την διώρυγα του Σουέζ-Φόβος νέων επιθέσεων από τους Χούθι

Εν συνεχεία, σχετικά με την αναστολή διέλευσης ναυτιλιακών κολοσσών από την διώρυγα του Σουέζ, για τον φόβο νέων επιθέσεων από τους Χούθι σημείωσε «αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επιλέξουν τον περίπλους της Αφρικής προκειμένου να φτάσουν στην Ευρώπη αλλά και οπουδήποτε αλλού. Και βεβαίως αυτό είναι κάτι που υπερδιπλασιάζει τις αποστάσεις. Και με απλά λόγια, όταν οι αποστάσεις επιμηκύνονται στο θαλάσσιο εμπόριο, αυξάνεται η ζήτηση για μεταφορική ικανότητα και αυξάνοντας τη ζήτηση για μεταφορική ικανότητα-όταν η προσφορά δεν μπορεί να ανταποκριθεί-αυτό σημαίνει ότι θα ανέβουν τα ναύλα σημαντικά. Και εγώ περιμένω-χωρίς να θέλω να διακινδυνεύσουμε μια εκτίμηση-τεράστιες αυξήσεις στα ναύλα. Και βέβαια όσοι εφοπλιστές, ιδιαίτερα και δικοί μας, οι οποίοι έχουν χωρητικότητα διαθέσιμη αυτή τη στιγμή, θα ήταν πολύ έξυπνο να μην προβούν σε μακροχρόνιες ναυλώσεις, αλλά να περιμένουν για να δουλέψουν ή να δουν πως θα εξελιχθεί θα εξελιχθεί η αγορά».

«Η Μεσόγειος αυτή την στιγμή αποτελεί τον πιο σημαντικό κόμβο στον πλανήτη»

«Αυτή τη στιγμή είναι ο κόμβος των κόμβων, όπως αποκαλώ εγώ τη Μεσόγειο, διότι είναι μια θάλασσα η οποία συνδέει τέσσερις ηπείρους: Αφρική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή. Εξυπηρετούμε λοιπόν, μέσω της Μεσογείου-με τα μεγάλα πλοία στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών, δηλαδή Νέα Υόρκη και μέχρι πάνω Καναδά-το πιο πλούσιο κομμάτι των Ηνωμένων Πολιτειών. Εκεί πέρα λοιπόν, τα πλοία, συνεχίζοντας από το Γιβραλτάρ και διασχίζοντας τον Ατλαντικό Ωκεανό, φτάνουν στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών, αντί ερχόμενοι ανατολικά από την Ασία, να περάσουν τη διώρυγα του Παναμά και να ανέβουν προς τα πάνω. Με άλλα λόγια, αυτή τη στιγμή οι δύο αυτές διώρυγες (Παναμάς και Σουέζ) είναι ανταγωνιστικές όσον αφορά την κάλυψη της αγοράς των ανατολικών ακτών των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι η τέλεια καταιγίδα όπως την ονόμασα εγώ, διότι το εμπόριο αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να περάσει από την διώρυγα του Παναμά. Ή λοιπόν θα περάσει κάτω από την Γη του Πυρός-κάτι το οποίο είναι φοβερά δαπανηρό και επικίνδυνο-ή στα λιμάνια της Δυτικής ακτής, δηλαδή στο Λος Άντζελες. Και από εκεί και πέρα τα εμπορεύματα, οδικώς ή σιδηροδρομικώς θα πάνε στη Νέα Υόρκη και στο νότο, στην ανατολική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών. Και αυτό έχει το δικό του κόστος και μάλιστα πολύ μεγάλο (…)» είπε στο τέλος.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More