Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ασφάλεια ασθενών και ποιότητα υπηρεσιών υγείας: Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος

Τα σφάλματα που μπορεί να γίνουν στη χορήγηση φαρμάκων ή ακόμη και πριν ή μετά μία χειρουργική επέμβαση, τα οποία μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία των ασθενών, θα αποτελέσουν το αντικείμενο διημερίδας που θα πραγματοποιηθεί στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, την Παρασκευή 1 και το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2023.

Σύμφωνα με την κα Λιάνα Μιχαηλίδου, Διευθύντρια της Υπηρεσίας ποιότητας του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, η ποιότητα φροντίδας υγείας, δηλαδή η δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για τους ασθενείς, εναπόκειται στους γιατρούς και τους νοσηλευτές, ενώ η ποιότητα υπηρεσιών υγείας και η ασφάλεια ασθενών είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Ο κ. Απόστολος Ανθόπουλος, Οικογενειακός γιατρός ΕΣΥ, αναφέρθηκε στα περιστατικά βίας με τα οποία έρχονται συχνά αντιμέτωποι γιατροί και νοσηλευτές, ζητώντας να αυστηροποιηθούν οι ποινές και να εκτίονται, χωρίς τη δυνατότητα αναστολής.

“Πρέπει να θεσπιστεί ένας πανελλαδικός αλγόριθμος για το πώς να αντιδρά ο εργαζόμενος σε περιστατικά βίας”, κατέληξε χαρακτηριστικά.

Όπως τόνισε η κα Ρένα Οικονομίδου, Διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Ευόσμου, το συγκεκριμένο Κέντρο Υγείας αποτελεί “ανάχωμα” για τα επείγοντα περιστατικά, καθώς σε αυτό απευθύνονται πολλά περιστατικά που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης ακόμη και από άλλες περιοχές της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αποφύγουν την πολύωρη αναμονή στα νοσοκομεία. “Χρειάζονται κι άλλα τέτοια κέντρα υγείας μέσα στο αστικό ιστό”, πρόσθεσε η κα Οικονομίδου.

Κατά τις εργασίες της διημερίδας θα συζητηθούν ακόμη θέματα, όπως: η ορθή ταυτοποίηση των ασθενών, η ελαχιστοποίηση του κινδύνου πτώσεων των ασθενών, η ασφαλής χορήγηση φαρμάκων υψηλού κινδύνου, ο έλεγχος των νοσοκομειακών λοιμώξεων, καθώς και η ασφαλής επικοινωνία μεταξύ επαγγελματιών υγείας και μεταξύ επαγγελματιών υγείας και ασθενών. Παράλληλα, θα παρουσιαστούν βέλτιστες πρακτικές, με στόχο τη μεταφορά της εμπειρίας πεδίου και των προτάσεων στα όργανα διαμόρφωσης πολιτικής για την ποιότητα και ασφάλεια ασθενών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, βασικό εργαλείο για την επίτευξη της διασφάλισης και της συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας είναι η μέτρηση δεικτών ποιότητας και η αξιολόγηση διαδικασιών και μονάδων, προκειμένου να εντοπιστούν και να διορθωθούν λάθη.

Διαβάστε ακόμη

Νοσοκομείο Παπαγεωργίου: Διημερίδα για την ασφάλεια των ασθενών και την ποιότητα υπηρεσιών υγείας

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More