Κ. Πιτυκάκης: Να ενισχυθεί το ΚΕΔΑΣΥ Κω σε προσωπικό και υποδομές – Πληθαίνουν τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα στα σχολεία
Την αγωνία και ανησυχία του για την αύξηση και την βαρύτητα των περιστατικών με ψυχοκοινωνικές δυσκολίες στα Γυμνάσια και Λύκεια του νησιού εξέφρασε μιλώντας στην ΕΡΤ Ν. Αιγαίου ο προϊστάμενος του ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης Κω), Κώστας Πιτυκάκης.
‘’Ενώ μέχρι σήμερα τα αιτήματα από τις σχολικές κοινότητες επικεντρώνονταν σε μαθησιακά θέματα ,δυσλεξία, προβλήματα στην ανάγνωση τώρα δίνουν τη θέση τους σε ψυχοκοινωνικές δυσκολίες ζητώντας ψυχολογική υποστήριξη καθώς υπάρχουν και αποκλίνουσες συμπεριφορές στους μαθητές –τριες ’’τόνισε ο κ Πιτυκάκης.
‘’Τα υπάρχοντα τρία υποστηρικτικά δίκτυα αποτελούμενα από ένα ψυχολόγο και ένα κοινωνικό λειτουργό το καθένα, που ανήκουν στο ΚΕΔΑΣΥ ‘’εξήγησε ‘’δεν μπορούν να δώσουν λύσεις με επισκέψεις μια φορά την εβδομάδα σε 15 σχολεία εκτός των Λυκείων.’’
‘’Για να βοηθήσουμε όμως χρειάζεται ενίσχυση και σε προσωπικό και σε υποδομές καθώς είμαστε σε ένα κτίριο που πλέον δεν μας χωρά.’’
Να σημειωθεί ότι για να ανταποκριθούν στα αιτήματα μαθητικής αξιολόγησης οι εκπαιδευτικοί του Κέντρου, 4 ψυχολόγοι, 4 κοινωνικοί λειτουργοί ,λογοθεραπευτές και εκπαιδευτές ειδικής αγωγής ,όλοι αναπληρωτές εδώ και χρόνια, εργάζονται και σε απογευματινά ωράρια λόγω έλλειψης χώρων.
Εδώ και τέσσερα τουλάχιστον χρόνια έχει ζητηθεί από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου η διάθεση κτιρίου στην πόλη της Κω για να καλυφθούν οι ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού για έγκαιρες διαγνώσεις χωρίς ωστόσο να υπάρξει ανταπόκριση.
Ιδιαίτερα ανησυχητική όμως είναι και η επισήμανση του προϊστάμενου του Κέντρου Διεπιστημονικής Αξιολόγησης ότι ‘’στους βρεφονηπιακούς σταθμούς υπάρχει αύξηση των νευροαναπτυξιακών διαταραχών δηλ .αυτισμός, ελλειμματική προσοχή ,από τέσσερα τοις χιλίοις (4‰) το ποσοστό σήμερα αγγίζει το 2% ‘’
‘’Είναι πολλά τα αιτήματα των γονιών ‘’συμπλήρωσε ‘’προκειμένου να βοηθηθεί το παιδί και να εξελιχθεί μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά υπογραμμίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της έγκαιρης διάγνωσης αλλά και του θεσμού της παράλληλης στήριξης με προυπόθεση ,όπως σημείωσε,την πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More