Νύχτες Πρεμιέρας VS Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Ποιός κερδίζει στη μάχη έναρξης και λήξης; Νύχτες Πρεμιέρας VS Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε μάχη στήθος με στήθος για το ποιος θα ανεβάσει ψηλότερα τον πήχη και ποιος θα υποκλιθεί με τα περισσότερα ανκόρ.
Έναρξη
Οι Νύχτες Πρεμιέρας άνοιξαν αυλαία με δύο ταινίες: την πολυαναμενόμενη gay themed western ταινία μικρού μήκους του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Strange Way of Life» με τους Πέδρο Πασκάλ και τον Ήθαν Χοκ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Η ταινία είχε κάνει πρεμιέρα στις Κάννες αποσπώντας ανάμεικτες κριτικές αλλά και συγκρίσεις για τις θεματικές συγγένειες με το «Επιστροφή στο Brokeback Mountain».
Ακολούθησε η προβολή της ταινίας «Περασμένες Ζωές», για την οποία έχουμε γράψει ολοκληρωμένη κριτική στο site με αφορμή την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν στη Donostia.
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης επιλέγει να ανοίξει με το «Στη Φωτιά» του Τραν Αν Χουγκ, μια ταινία που έχει διαφορετικές αποδόσεις του τίτλου της στις περισσότερες χώρες που θα διανεμηθεί. Αποτέλεσε την επίσημη πρόταση της ταινίας της Γαλλίας για τα Όσκαρ εκτοπίζοντας το μεγαλύτερο φαβορί, την «Ανατομία μιας Πτώσης». Και αυτή η ταινία βρέθηκε στο Φεστιβάλ της Donostia με Ισπανικό τίτλο «El Fuego Lento» [σε σιγανή φωτιά] μετά από το πέρασμα της από το Φεστιβάλ Καννών. Σύντομα θα αναρτήσουμε την κριτική μας και για αυτή την ταινία καθώς κυκλοφορεί τις πρώτες μέρες Νοεμβρίου, αμέσως μετά την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Μέχρι τότε μπορούμε να πούμε ότι είναι ατμοσφαιρική και -δυστυχώς- σε αρκετά σημεία χάνεται στους ατμούς και τις μυρωδιές αυτής της ατμόσφαιρας που επιβάλλει. Η Ζιλιέτ Μπινός παραμένει μια σταθερή αξία στην ενδυνάμωση του σιωπηλού της χαρακτήρα.
Από τη μάχη έναρξης κερδίζει με διαφορά το Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» καθώς τιμά και τις μικρού και τις μεγάλου μήκους, εξασφαλίζει ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα του Αλμοδόβαρ [είναι μια σημαντική επιτυχία για την ατμόσφαιρα μιας λαμπερής βραδιάς], οι δύο ταινίες έχουν επιλεκτική πολυμορφία καλύπτοντας μεγαλύτερη μάζα κοινού και παραμένει συνεπές στις αξίες που το καθιέρωσαν 29 χρόνια πριν.
Λήξη
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης επιλέγει την ταινία του Άκι Καουρισμάκι «Πεσμένα Φύλλα» που κέρδισαν το βραβείο της καλύτερης ταινίας της χρονιάς από την ένωση ευρωπαίων κριτικών. Το βραβείο δόθηκε απουσία του σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν. Ο γνωστός Φιλανδός σκηνοθέτης, ακολουθεί το αγαπημένο μονοπάτι της μοναξιάς και του μαύρου χιούμορ σε μια ιστορία αγάπης που παγιώνεται μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα. Είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, με μεγάλη ευαισθησία από το σκηνοθέτη που μας έχει συνηθίσει σε μικρά αριστουργήματα.
Οι Νύχτες Πρεμιέρας θα κατεβάσουν αυλαία με το «Αγόρι και τον Ερωδιό», ταινία έναρξης του Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν. Η ταινία του στούντιο Ghibli είναι ένα αφηγηματικό διαμάντι πολλών καρατίων με τη φαντασία να υπερβαίνει τον κόσμο του πραγματικού.
Στη λήξη λοιπόν έχουμε ισοπαλία καθώς και οι δύο ταινίες φέρουν την καλλιτεχνική υπογραφή δημιουργών που υπερβαίνουν τις κινηματογραφικές ευκολίες στην προσπάθεια τους να αφηγηθούν ένα παραμύθι για μικρούς και μεγάλους θεατές. Εκεί στηρίζεται και η μαγεία της 7ης τέχνης.
Δείτε και το αναλυτικό κείμενο για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης της συναδέλφου Μαρίας Καλτσίδη εδώ:
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More