Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Guardian: Επιζήμια η αναβολή των στόχων στην «πράσινη πολιτική» Σουνάκ

Επιζήμια  για τους Καταναλωτές θα είναι η αναβολή της πολιτικής  των «πράσινων  στόχων» του Ρίσι Σουνάκ από το 2030 στο 2035 σχολιάζουν τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης .

Τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης επρόκειτο να απαγορευθούν από την πώληση έως το 2030. Αυτό αναβλήθηκε για το 2035, με την κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι θα εξοικονομήσει χρήματα στους καταναλωτές.

Ο Σουνάκ είπε ότι μέχρι το 2030 περίμενε ότι «η συντριπτική πλειονότητα» των αυτοκινήτων που πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά, επειδή γίνονται φθηνότερα και οι άνθρωποι αγοράζουν περισσότερα, αλλά ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να λάβουν αυτή την απόφαση μόνοι τους και όχι η κυβέρνηση.

Οι ειδικοί διαφωνούν. Ο Μπόμπ Γουαρντ, διευθυντής πολιτικής και επικοινωνίας στο Grantham Research Institute on Climate Change and the Environment στο London School of Economics and Political Science, δήλωσε: «Η καθυστέρηση της σταδιακής κατάργησης των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ θα σήμαινε ότι οι οδηγοί του Ηνωμένου Βασιλείου θα παραμείνουν εκτεθειμένοι σε αστάθεια των διεθνών τιμών του πετρελαίου, οι οποίες αυξάνονται λόγω των περικοπών από μεγάλους παραγωγούς όπως η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία. Η εξάρτηση του Ηνωμένου Βασιλείου από τα ορυκτά καύσιμα είναι δαπανηρή και οικονομικά επιζήμια».

Πρόσθεσε ότι «η αποδυνάμωση των στόχων θα υπονομεύσει τις επενδύσεις, όπως έχουν επισημάνει σήμερα πολλές εξαγριωμένες εταιρείες».

Ο Πήρερ Τσάκλεϊ διευθυντής της Μονάδας Πληροφοριών για την Ενέργεια και το Κλίμα, είπε ότι οι αλλαγές θα καταλήξουν στην πραγματικότητα να κοστίσουν περισσότερο στους καταναλωτές.

Είπε: «Η συντριπτική πλειοψηφία, το 80% των οδηγών αγοράζει μεταχειρισμένα αυτοκίνητα βενζίνης που θα κυκλοφορούσαν στην αγορά κυριολεκτικά για τις επόμενες δεκαετίες. Η καθυστέρηση αυτής της πολιτικής θα αυξήσει το κόστος της οδήγησης, καθώς τα φθηνότερα μεταχειρισμένα θα είναι λιγότερο διαθέσιμα».

Επίσης αυτό που επισημαίνεται είναι   ότι αυτή η αποδυνάμωση των πολιτικών θα μπορούσε να έχει «δυσανάλογα αρνητικό μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου υπονομεύοντας τις εγχώριες και ξένες επενδύσεις σε μια σειρά τομέων που αναπτύσσουν καθαρές τεχνολογίες, όπως αντλίες θερμότητας και ηλεκτρικά οχήματα. Όπως δηλώνει ειδικός, θα μπορούσε να κάνει τα νοικοκυριά του Ηνωμένου Βασιλείου φτωχότερα και ψυχρότερα επειδή θα παραμείνουν πολύ εκτεθειμένα στις ασταθείς τιμές των ορυκτών καυσίμων».

Το Γραφείο Υπευθυνότητας Προϋπολογισμού διαπίστωσε πρόσφατα ότι το κόστος της συνεχιζόμενης εξάρτησης από το φυσικό αέριο ήταν υπερδιπλάσιο από το κόστος του καθαρού μηδενός. Είπε επίσης ότι το 2021 το κόστος θα αντισταθμιστεί ως επί το πλείστον από την εξοικονόμηση ορυκτών καυσίμων και θα ήταν «σχετικά μέτριο», ύψους μερικών δισεκατομμυρίων ετησίως κατά την περίοδο έως το 2050.

Επιπλέον, οι επιπτώσεις στο κόστος ζωής από τα ακραία καιρικά φαινόμενα και την κατάρρευση των παγκόσμιων συστημάτων τροφίμων θα είναι πολύ μεγαλύτερες εάν δεν ενεργήσουμε επειγόντως για την απομάκρυνση του άνθρακα.

Ο Eντ Χοκινς, καθηγητής κλιματικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο του Reading, δήλωσε: «Η καύση ορυκτών καυσίμων παράγει διοξείδιο του άνθρακα, το οποίο προκαλεί υπερθέρμανση του πλανήτη, η οποία ενισχύει τις συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως έχουμε δει τόσο ξεκάθαρα αυτό το καλοκαίρι.

«Η κλιματική αλλαγή θα συνεχιστεί έως ότου φτάσουμε το καθαρό μηδέν παγκοσμίως και στη συνέχεια θα πρέπει να υποστούμε τις συνέπειες αυτού του θερμότερου κόσμου για δεκαετίες ή περισσότερες. Σημασία έχει επίσης πώς φτάνουμε στο καθαρό μηδέν, όχι μόνο πότε  γιατί η καθυστέρηση δράσης σημαίνει περισσότερες εκπομπές που σημαίνει πιο σοβαρές συνέπειες.

Ανταπόκριση: Νατάσσα Καντζάβελου

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More