Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οκτώ τακτικοί έλεγχοι και πέντε έκτακτοι το 2021 στον Δήμο Θεσσαλονίκης από το Αυτοτελές Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου

Οκτώ τακτικούς ελέγχους και πέντε έκτακτους περιλάμβανε για το 2021 το ετήσιο πρόγραμμα εργασιών του Αυτοτελούς Τμήματος Εσωτερικού Ελέγχου του Δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Τμήματος. Παρουσιάζοντας την έκθεση στο Δημοτικό Συμβούλιο η διευθύντρια του τμήματος, Κατερίνα Ναζίρη, επισήμανε ότι ρόλος του είναι να ελέγχει τα συστήματα διακυβέρνησης, να παρέχει διαβεβαίωση για την επάρκεια των συστημάτων και συμβουλευτική στο δήμο, να διασφαλίζει τη λειτουργία των πληροφοριακών συστημάτων και να αξιολογεί τη λειτουργία του δήμου.

Σε ό,τι αφορά τους δείκτες αποδοτικότητας η κ. Ναζίρη σημείωσε ότι «δεν υλοποιήθηκε το 31%, είναι σε εξέλιξη το 23% και υλοποιήθηκε το 46%» ενώ επισήμανε και τις ιδιαίτερες συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω της υγειονομικής κρίσης. Όσον αφορά τις συστάσεις που έγιναν μέσα από τους ελέγχους, επισήμανε ότι υπήρξε αποδοχή των προτάσεων από τις ελεγχόμενες υπηρεσίες σε ποσοστό 100% ενώ το 88% από αυτές τις προτάσεις που συμφωνήθηκαν, έχουν υλοποιηθεί.

Έλεγχος στην πολεοδομία

Ειδικά για τον έλεγχο που έγινε στο τμήμα της πολεοδομίας, η διευθύντρια του τμήματος ανέφερε πως εστίασε κυρίως στον περιορισμό κινδύνων που αφορούσαν τα πληροφοριακά συστήματα, την οργάνωση των διαδικασιών αλλά και τον εντοπισμό περιπτώσεων μη χρηστής διοίκησης και εξωγενών κινδύνων. Οι συστάσεις είχαν στόχο να ανασχεδιαστούν οι διοικητικές διαδικασίες και να αυξηθεί ο ρυθμός συμμόρφωσης με το κανονιστικό πλαίσιο αλλά και να αναβαθμιστούν οι υπηρεσίες όσον αφορά τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό. Στα παραπάνω, το ποσοστό συμμόρφωσης και υλοποίησης των συστάσεων έφτασε το 83% ενώ στο 17% διαμορφώθηκε το ποσοστό των συστάσεων που εκκρεμούν και απομένει να υλοποιηθούν.

Για το γνήσιο της υπογραφής

Κατά τον έλεγχο του γνησίου της υπογραφής, διαπιστώθηκαν κίνδυνοι επιχειρησιακοί, οργανωτικοί, μη χρηστής διοίκησης και απάτης ενώ οι λόγοι για τους οποίους διενεργήθηκε ο συγκεκριμένος έλεγχος ήταν για να αυξηθεί το ποσοστό της συμμόρφωσης με το κανονιστικό πλαίσιο, να υπάρξει αποτελεσματικότερη κατανομή του προσωπικού του δήμου, να ενισχυθεί η εποπτεία από τα ιεραρχικά ανώτερα διοικητικά όργανα και να ανασχεδιαστεί η διοικητική διαδικασία. Στην περίπτωση αυτή, η συμμόρφωση και η υλοποίηση των συστάσεων ανέρχεται στο 86% ενώ υπολείπεται ένα 14%.

Για τα ακραία καιρικά φαινόμενα

Σχετικά με τα ακραία καιρικά φαινόμενα, ο έλεγχος είχε ξεκινήσει με την έντονη χιονόπτωση που είχε σημειωθεί πριν από χρόνια στην πόλη και πλέον διενεργείται κάθε χρόνο από τη μονάδα, ώστε να υπάρχει πλήρης λειτουργικότητα των μηχανημάτων και συμμόρφωση με το νομοθετικό πλαίσιο. Μετά τις συστάσεις που έγιναν υπήρξε υλοποίησή τους σε ποσοστό 100%.

Συμβουλευτικό έργο προς τη διοίκηση

Αναφερόμενη στο συμβουλευτικό έργο που έχει ζητηθεί από τη διοίκηση και αφορούσε τη σύμβαση για τη συντήρηση και την υποστήριξη του πληροφοριακού συστήματος των οικονομικών υπηρεσιών, η κ. Ναζίρη επισήμανε ότι υπήρξαν διάφορες διαπιστώσεις για τη χρήση των εξωλογιστικών συστημάτων παρακολούθησης, για ζητήματα ασφαλείας, για ελλείψεις λογισμικού και για αναβάθμιση, ώστε να καλυφθεί η έλλειψη διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων. «Οι κίνδυνοι ήταν και εδώ πληροφοριακών συστημάτων, δημοσιονομικών, νομικών, κανονιστικών ζητημάτων αλλά και οργανωτικοί. Οι στόχοι των συστάσεων ήταν να υπάρξει ένας ανασχεδιασμός γιατί ήταν αρκετά τα χρόνια από τη λειτουργία του συγκεκριμένου πληροφοριακού συστήματος, να γίνουν έγκυρες αναφορές και έγκυρη πληροφόρηση και προς τους ελεγκτικούς μηχανισμούς αλλά και προς τους πολίτες και να υπάρξει βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών» πρόσθεσε.

Τα οφέλη από τη λειτουργία της μονάδας

Παρουσιάζοντας, τέλος, τα οφέλη από τη λειτουργία της μονάδας στο Δήμο Θεσσαλονίκης σχολίασε: «αυτά είναι η διαβεβαίωση που προσφέρουμε για τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση καθώς και η βελτίωση που γίνεται στις διαδικασίες που εξετάζουμε στην εξυπηρέτηση των πολιτών, στη μείωση της γραφειοκρατίας, τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων και τη διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων του δήμου».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More