Ενοχή για δύο μέλη των Φιλανθρωπικών, αθώοι οι μαρμαράδες για καρτέλ κατασκευής τάφων
Ενοχή για δύο μέλη των Φιλανθρωπικών Καταστημάτων και αθώωση για τους 15 μαρμαράδες αποφάσισε το Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων βορείου Αιγαίου στις κατηγορίες περί ύπαρξης καρτέλ στην κατασκευή τάφων στα κοιμητήρια της Μυτιλήνης.
Έξι μέλη της διοίκησης των φιλανθρωπικών καταστημάτων, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος που είναι ο Μητροπολίτης, , μια διοικητική υπάλληλος και 15 μαρμαροτεχνίτες κατηγορούνταν για παράβαση της νομοθεσίας περί ελεύθερου ανταγωνισμού.
Τα δύο κοιμητήρια της πόλης Αγίου Παντελεήμονα και Αγίας Κυριακής, είναι υπό τη διοίκηση και τη διαχείριση των Φιλανθρωπικών Καταστημάτων Μυτιλήνης, που κατηγορούνται ότι είχαν επιβάλει εκ περιτροπής την κατασκευή των ταφικών μνημείων, με συγκεκριμένο κοστολόγιο , παραβιάζοντας τη νομοθεσία περί ελεύθερου ανταγωνισμού αλλά και προμήθεια στα φιλανθρωπικά, όπως καταλόγισαν οι επιχειρήσεις μαρμάρου.
Το δικαστήριο επέβαλε 18 μήνες φυλάκιση με αναστολή στα δύο μέλη των Φιλανθρωπικών.
Να θυμίσουμε ότι για το θέμα αυτό η Επιτροπή Ανταγωνισμού είχε επιβάλει, το 2021, πρόστιμα στα Φιλανθρωπικά Καταστήματα Μυτιλήνης ύψους 15,5 χιλιάδων ευρώ και μικρότερα πρόστιμα, συμβολικά 50 ευρώ σε 14 από τους 15 μαρμαράδες για παράβαση των όρων «Προστασίας του Ελεύθερου Ανταγωνισμού», καθώς παραβίασαν το άρθρο που ορίζει ότι « απαγορεύονται όλες οι συμφωνίες και εναρμονισμένες πρακτικές μεταξύ επιχειρήσεων και όλες οι αποφάσεις ενώσεων επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν ως αντικείμενο ή ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή τη νόθευση του ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ των ΦΚΜ, η οποία περιλαμβάνεται στο υπ’ αριθ. 1220/3330/27.05.2016 Πρακτικό ΔΣ, εφάρμοζαν εναρμονισμένη πρακτική αναφορικά με την κατασκευή μαρμάρινων τάφων εντός των Α΄ και Β΄ Νεκροταφείων Μυτιλήνης:
α) η ανάθεση κατασκευής μαρμάρινων μνημείων θα γινόταν από αρμόδιο υπάλληλο των ΦΜΚ κατά τρόπο ώστε όλοι οι κατασκευαστές να αναλαμβάνουν τον ίδιο αριθμό προσωρινών και τον ίδιο αριθμό οικογενειακών μνημείων αλλά και μνημείων «ΜΙΝΙ30» με αποτέλεσμα να στερείται από τον πολίτη-συναλλασσόμενο το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής τεχνίτη για την κατασκευή μνημείου,
β) υπήρξε καθορισμένος εκ των προτέρων τιμοκατάλογος αμοιβών (χαρακτηριστικά αναφέρονται Μνημείο Καβάλας απλό 650 ΕΥΡΩ, Μνημείο Λευκό απλό 1250 ΕΥΡΩ, Οικογενειακό λευκό: 4500 ΕΥΡΩ) για όλους τους συμπράττοντες στην ως άνω πρακτική κατασκευαστές μαρμάρων, στερώντας στον πολίτη-συναλλασσόμενο να διαπραγματεύεται ελεύθερα την τιμή κατασκευής μνημείου με τους κατασκευαστές και
γ) υπήρξε εξάρτηση της σύναψης συμβάσεων από την αποδοχή εκ μέρους των συναλλασσόμενων πολιτών, πρόσθετων παροχών, οι οποίες από τη φύση τους ή σύμφωνα με τις εμπορικές συνήθειες δεν συνδέονται με το αντικείμενο των συμβάσεων αυτών καθώς προβλέπονταν ότι από τις ως άνω προαναφερόμενες τιμές που θα εισέπρατταν οι συμπράττοντες κατασκευαστές μαρμάρων από τους πολίτες συναλλασσόμενους θα απέδιδαν υπό τον τύπο της δωρεάς ποσό 100€ όταν επρόκειτο για κατασκευή μνημείου Καβάλας, ποσό 150€ όταν επρόκειτο για κατασκευή μνημείου λευκού απλού και ποσού 300€ όταν επρόκειτο για οικογενειακό λευκό μνημείο, στα ΦΚΜ, ποσά κατά τα οποία οι κατασκευαστές μαρμάρων μετακυλούσαν στον πολίτη-συναλλασσόμενο. Επιβαρυντική περίσταση κατά την τέλεση της ως άνω πράξης είναι ότι οι ως άνω κατασκευαστές μαρμάρων είναι μεταξύ τους πραγματικοί ανταγωνιστές.
Και σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού «διαπιστώθηκε σύμπραξη μεταξύ των 15 μαρμαροτεχνιτών και των ΦΚΜ με αντικείμενο τον καθορισμό τιμών και την κατανομή αγορών (πελατείας) για την ανάληψη έργων και την κατασκευή ταφικών μνημείων. Η εν λόγω σύμπραξη εφαρμόστηκε και μέσω του μηχανισμού της είσπραξης ποσών δωρεών άρρηκτα συνδεδεμένων με την έκδοση αδειών κατασκευής ταφικών μνημείων στα Α’ και Β’ Κοιμητήρια Μυτιλήνης, που διαχειρίζονται τα ΦΚΜ. Από όλα τα ανωτέρω στοιχεία συνάγεται το συμπέρασμα ότι τα μέρη συνεννοήθηκαν και συμφώνησαν να ακολουθήσουν συγκεκριμένη συμπεριφορά στη σχετική αγορά, ενέργεια, η οποία από μόνη της συνιστά παράβαση της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού»
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More