Τέμπη: Κυβερνητικές πρωτοβουλίες για στήριξη των οικογενειών – «Πόλεμος» ανακοινώσεων από τα κόμματα
Οριοθετώντας ήδη τις κυβερνητικές κινήσεις για τη στήριξη των συγγενών των θυμάτων της τραγωδίας στα Τέμπη, αλλά και τη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των τρένων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κρατάει στην πρώτη γραμμή τη δέσμευση ότι οι έρευνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα γίνουν με ταχύτητα και απόλυτη διαφάνεια.
«Υπάρχει θυμός – και δικαιολογημένος θυμός – για ένα συμβάν το οποίο από την πρώτη στιγμή είπα ότι δεν έπρεπε να είχε συμβεί, αναλαμβάνοντας έτσι την ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση, στη διάρκεια της θητείας της οποίας έγινε αυτή η τραγωδία. Το περιβόητο σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο, θέλω να σας θυμίσω, εκκρεμεί από το 2014, θα ολοκληρωθεί ταχύτατα, εντός των επόμενων μηνών…» επισημαίνει ο πρωθυπουργός.
«Να γίνουμε Ευρώπη παντού, όχι μόνο σε ορισμένους τομείς», ήταν το μήνυμα του πρωθυπουργού, στη συνάντησή του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Είναι μια μάχη που πιστεύω ότι κινητοποιεί πολλές υγιείς δυνάμεις στην ελληνική κοινωνία και εντός του κρατικού μηχανισμού, που ζητούν ένα καλύτερο κράτος, με περισσότερη λογοδοσία, περισσότερη αποτελεσματικότητα, περισσότερη διαφάνεια, περισσότερη αξιοκρατία, περισσότερη αξιολόγηση. Και για όλα αυτά θα συνεχίζω προσωπικά να αγωνίζομαι» υπογράμμισε.
«Να ξεριζώσουμε τις παθογένειες, να αφήσουμε οριστικά πίσω μας τις όψεις μιας Ελλάδας που μας απομακρύνει και μας εκθέτει. Αυτό είναι χρέος απέναντι στις ζωές που χάθηκαν άδικα, αλλά και απέναντι στον τόπο μας…» τόνισε η πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
Συνάντηση με τα σωματεία εργαζομένων στους σιδηροδρόμους είχε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας. «Η κοινωνία ζητεί απόδοση των ευθυνών», σημείωσε, ενώ μεταξύ άλλων σημείωσε:
«Η τραγωδία δεν είναι ένα ζήτημα κομματικής αντιπαράθεσης, είναι ζήτημα συλλογικής αντιπαράθεσης, όλης της κοινωνίας απέναντι σε όσους θα επιχειρήσουν να κρύψουν την αλήθεια. Και το λέω αυτό, γιατί πιστεύω βαθύτατα ότι η αποποίηση της ευθύνης, η διάχυση της ευθύνης, οι συμψηφισμοί είναι απόπειρα συγκάλυψης της αλήθειας (…) Αυτό που ακούσαμε χθες ότι “όλοι μαζί φταίμε”, εμένα μου θυμίζει μία άλλη φράση που ακούστηκε σε μία επίσης κρίσιμη στιγμή για την ελληνική κοινωνία “όλοι μαζί τα φάγαμε…».
«Δεν είναι «κακιά η χώρα», αλλά κακός ο «κυβερνήτης» της», σχολιάζει το ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, στον απόηχο των νέων δηλώσεων του Κυριάκου Μητσοτάκη.
«Έχουμε χρέος στην Ελλάδα να οικοδομήσουμε ένα αξιόπιστο κράτος που θα εγγυάται το δημόσιο συμφέρον. Μια ισχυρή φιλελεύθερη δημοκρατία, που θα σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και μια ανθεκτική οικονομία, που θα μειώνει τις ανισότητες και θα δίνει προοπτική στις νεότερες γενιές» επισημαίνει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης.
Για προδιαγεγραμμένο έγκλημα έκανε λόγο ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ. «Δε φταίει η κακιά η ώρα, ούτε η κακιά η χώρα, φταίνε το κέρδος και φταίνε όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν αυτή τη χώρα» είπε χαρακτηριστικά.
«Δικαιοσύνη είναι να διαγραφούν όλοι οι υπουργοί μεταφορών από το 2012 και να μην ξανακατέβουν σε εκλογές» λέει από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος.
Υπουργείο Μεταφορών: Η μεταβατική ηγεσία σε ΟΣΕ & ΕΡΓΟΣΕ
Τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΟΣΕ ΑΕ αναλαμβάνει ο Παναγιώτης Τερεζάκης.
Τη θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ αναλαμβάνει ο Χρήστος Παληός.
«Σχεδόν ολόκληρο το ΔΣ της ΕΡΓΟΣΕ, -που είχε διορίσει η κυβέρνηση- είναι στελέχη και πολιτευτές της Νέας Δημοκρατίας. Ο ορισμός δηλαδή του ρουσφετιού, της αναξιοκρατίας. Ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι η λύση στην παθογένεια, είναι η παθογένεια» τονίζουν από το γραφείο τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ.
Επιστολή στα κόμματα και τη Βουλή, απέστειλε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, προκειμένου να ενημερώσει τους πολιτικούς αρχηγούς για το δυστύχημα των Τεμπών. Την ερχόμενη Δευτέρα στη διάσκεψη των προέδρων θα συζητηθεί πότε θα συνεδριάσει η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου -πιθανότατα Τετάρτη ή Πέμπτη- προκειμένου να ενημερωθεί από τον μεταβατικό υπουργό Μεταφορών.
Πολιτική αντιπαράθεση με «πόλεμο» ανακοινώσεων για Σπίρτζη
Σε κατ’ αντιπαράσταση συζήτηση με τον αρμόδιο υπουργό Γιώργο Γεραπετρίτη στη βουλή καλεί η κυβέρνηση τον πρώην υπουργό Μεταφορών επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη, μετά την δήλωσή του ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δε φταίει για το δυστύχημα στα Τέμπη.
«Το “όλοι φταίνε” δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει και υπάρχουν τα στοιχεία που το αποδεικνύουν αυτό. Εμείς αν έχουμε μερίδιο ευθύνης δεν αρνηθήκαμε να την πάρουμε. Ναι πιστεύουμε ότι δεν φταίμε. Το δυστύχημα δεν θα γινόταν αν ισχυει ότι ισχυε μεχρι το 2019 και 2020 στον ΟΣΕ. Κατερρευσε ο ΟΣΕ μετα από τεσσερα χρονια» σημειώνει ο ίδιος.
Οι δηλώσεις του Χρήστου Σπίρτζη προκάλεσαν την έντονη αντίδραση της κυβέρνησης, που κάνει λόγο για θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων.
«Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν (…) Η υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης για το διάστημα 2017-2019 είχε σταματήσει ολοκληρωτικά. Πρέπει να έχει περίσσευμα θράσους για να ισχυρίζεται πως ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε «ρολόι» επί ΣΥΡΙΖΑ και τον διέλυσε η Κυβέρνηση της ΝΔ» τονίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.
Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια, απαντούν από τον ΣΥΡΙΖΑ, με το γραφείου Τύπου του να σημειώνει:
«Ο κ. Οικονόμου αντί αλαζονικά να αναζητά πόλωση και κοκορομαχίες πάνω στα συντρίμμια και το πένθος, ας καταλάβει ότι δεν είναι κατήγορος αλλά ελεγχόμενος. Τόσες μέρες έλεγαν πως δήθεν κρυβόταν ο κ. Σπίρτζης. Τώρα που βγήκε περιμένουμε να απαντήσουν επί της ουσίας στα στοιχεία που παρέθεσε και τα οποία επιβεβαιώνουν πως επί ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχε το ETCS – που ο ΣΥΡΙΖΑ έφθασε στο 68%, υπήρχαν δικλείδες ασφαλείας».
«Το περίφημο 68% αναφέρεται σε ποσοστά απορρόφησης των χρηματοδοτήσεων και όχι σε λειτουργικά τμήματα τα οποία παραδόθηκαν επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΣΕ για χρήση. Σχετικά με το ETCS, μέχρι το 2020 είχαν παραδοθεί μηδέν (0) σταθμοί, ενώ μεταξύ 2020-2023 παραδόθηκαν 21 σταθμοί για χρήση στον ΟΣΕ, ήτοι το 40% του έργου» ανταπαντά η ΝΔ.
Το θέμα των διαχρονικών ευθυνών πυροδοτεί την πολιτική αντιπαράθεση.
«Υπάρχουν συστημικά προβλήματα για τα οποία αναλάβαμε την ευθύνη και δεν κρυφτήκαμε, εσείς κρύβεστε, δεν λέτε ούτε μία συγγνώμη, συνεχίζετε να είστε στο χθες» τονίζει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Χάρης Θεοχάρης.
«Δεν τα φάγαμε όλοι μαζί, δεν φταίμε όλοι, υπάρχει μία κυβέρνηση που 4 χρόνια είχε την ευθύνη των σιδηροδρόμων στη χώρα μας» λέει ο διευθυντής της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάσης Θεοχαρόπουλος.
«Όταν ακούω τον πρωθυπουργό να έχει γίνει αυτό το δυστύχημα να λέει σε 4 μήνες θα ολοκληρώσω το έργο, σημαίνει ότι ήξερε πολύ καλά και ο Καραμανλής και ο Μητσοτάκης τι γινόταν στους ελληνικούς σιδηρόδρομους» τονίζει ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Ανδρέας Σπυρόπουλος.
Η υποψηφιότητα Κώστα Καραμανλή
Στο μεταξύ, εντείνονται οι συζητήσεις για την υποψηφιότητα ή μη του παραιτηθέντα υπουργού μεταφορών Κώστα Καραμανλή στις προσεχείς εκλογές.
«Είπε κανείς ότι δεν θα είναι υποψήφιος; Ούτε πήγε να κρυφτεί, αλλά παραιτείται. Η κυβέρνηση έχει πάρει ευθυνες υπάρχει υπουργός που τον υποκαθιστά. Η δυνατότητα να κατέβει ως βουλευτής υπάρχει εκτός και αν το επιλέγει ο ίδιος» λέει ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης.
«Είναι κρίσιμη η απόφαση του ίδιου, είναι καθαρά ατομική//32017 να διευκολύνει όλους εμάς και κυρίως τον πρωθυπουργό» λέει η βουλευτής της ΝΔ, Φωτεινή Πιπιλή.
«Δεν έχουμε παραίτηση έχουμε μία απόκρυψη για τις ημέρες που καίνε τα γεγονότα και θα ξεφυτρώσει σε λίγες μέρες χωρίς να έχει υποστεί τη βάσανο διαφάνειας» λέει ο βουλευτής – τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.
Δυσκολίες στην πρόσβαση των συγγενών θυμάτων στις δικογραφίες, καταγγέλλει ο τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος, σημειώνοντας ότι αυτό τους εμποδίζει να ασκήσουν τα κατά το νόμο δικαιώματά τους.
Πηγή: ΕΡΤ | Ρεπορτάζ: Δημήτρης Γκάτσιος – Γεωργία Σκιτζή
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More