Κυριακή, 16 Νοεμβρίου, 2025

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

40η Philoxenia: Μονόδρομος ο ψηφιακός μετασχηματισμός για τον ελληνικό τουρισμό – Τον Απρίλιο 2026 ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του ΕΟΤ ύψους 7,5 εκατ. ευρώ

philoxenia-40-psifiakos-metasximatismos

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μονόδρομο για τον τουρισμό σε μια εποχή ταχύτατων αλλαγών, όπου η τουριστική εμπειρία έχει αλλάξει ριζικά. Αυτό ήταν ένα από τα βασικά συμπεράσματα του συνεδρίου της 40ης Philoxenia με θέμα: «Philoxenia in a digital era: Beyond 4.0 – Καινοτομία, Φιλοξενία, Προορισμοί στην Ψηφιακή Εποχή». Το συνέδριο συνδιοργανώθηκε από τις ΔΕΘ-HELEXPO και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω της Αντιπεριφέρειας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της Αντιπεριφέρειας Τουρισμού, ενώ τελούσε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, του ΣΕΠΕ και του ΣΕΤΠΕ, με χορηγό φιλοξενίας τη Fraport Greece.

Ψηφιακές υπηρεσίες και ανθρώπινο δυναμικό: Η πρόκληση για τις επιχειρήσεις

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), Γιώτα Παπαρίδου, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο στην παροχή ψηφιακών υπηρεσιών του δημοσίου, αλλά υστερεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων και στις ψηφιακές δεξιότητες των πολιτών. Τόνισε επίσης την ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων, δεδομένου ότι η ψηφιακή προσαρμογή απαιτεί επενδύσεις χωρίς άμεσο οικονομικό όφελος, ενώ επισήμανε την έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, που μέχρι το 2030 υπολογίζεται σε πάνω από 80.000 άτομα.

Ο πρόεδρος του του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Τεχνολογίας Πληροφορικής Ελλάδος (ΣΕΤΠΕ), Αναστάσιος Μάνος, διευθύνων σύμβουλος της DOTSOFT AE, σημείωσε ότι οι υποδομές υπάρχουν, αλλά η πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες παραμένει δύσκολη για επιχειρήσεις σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως νησιά και ορεινές ζώνες. Υπογράμμισε την ανάγκη αξιοποίησης των δεδομένων που συλλέγονται από διάφορες πηγές.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Αλέξανδρος Θάνος, ανέφερε ότι οι μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις έχουν ήδη προχωρήσει σε αυτοματοποιημένες διαδικασίες, ενώ οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις περιορίζονται κυρίως σε ψηφιοποίηση μάρκετινγκ και χρήση πλατφορμών. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ, η πλήρης ψηφιακή μετάβαση θα μπορούσε να αυξήσει κατά 10% το ΑΕΠ του τουρισμού.

Ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Νίκος Τζόλλας, υπογράμμισε την ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακής κουλτούρας και συμμετοχικότητας των πολιτών. Τόνισε ότι η Περιφέρεια έχει διαθέσει πάνω από 400 εκατ. ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων.

Η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Βίκυ Χατζηβασιλείου, ανέδειξε τη σημασία της ψηφιακής φιλοξενίας, παρουσιάζοντας εργαλεία όπως Olympus 3D, White Tower app, Digital Walk και Gods app, τα οποία προσφέρουν νέους τρόπους αφήγησης και εμπειρίας για τους επισκέπτες.

Ο sales manager της Sky Express, Αλέξανδρος Μιχαλόπουλος, εξήγησε πως η τεχνολογία έχει μεταμορφώσει το ταξίδι του επιβάτη, δίνοντάς του τον πλήρη έλεγχο και αυξάνοντας την απόλαυση της εμπειρίας. Παράλληλα, ο CEO της BrainBox, Γιώργος Βουλγαρούδης, τόνισε τη συμβολή της εταιρείας του στην ενίσχυση της εμπειρίας του επισκέπτη μέσω εφαρμογών και μέσων μικροκινητικότητας.

Ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO, Τάσος Τζήκας, υπογράμμισε ότι η τεχνολογία και η καινοτομία μπορούν να κάνουν τον τουρισμό ηγέτιδα δύναμη στην Ελλάδα με όρους βιωσιμότητας, ενώ ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Αλέξανδρος Μανδρίνος, επισήμανε ότι η καινοτομία έχει μετατραπεί σε στρατηγική στόχευση για τον ελληνικό τουρισμό.

Ο Provincial Secretary for Economy and Tourism της Βοϊβοντίνα, Nenad Ivanišević, σημείωσε ότι η ψηφιακή εποχή καθιστά τον μετασχηματισμό μονόδρομο και στη Σερβία, με τον τουρισμό να ηγείται της εφαρμογής νέων τεχνολογιών.

Η κυβερνοασφάλεια αποτέλεσε βασικό θέμα της τρίτης θεματικής ενότητας, «Safe in a Digital World: Τεχνολογία, Ασφάλεια και Εμπειρία Ταξιδιού», με έμφαση στην καλλιέργεια γνώσης, συμπεριφορών και αντανακλαστικών απέναντι σε ψηφιακές απειλές. Οι ομιλητές τόνισαν ότι η εκπαίδευση και η επαγρύπνηση είναι απαραίτητες για την ασφάλεια του ταξιδιώτη και των τουριστικών επιχειρήσεων.

Η τέταρτη θεματική ενότητα του συνεδρίου επικεντρώθηκε στους προορισμούς με ψηφιακό όραμα, με συμμετοχή εκπροσώπων του ΟΔΑΠ, του δήμου Ηρακλείου, του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης και της εταιρείας Digital Innovations.

Τον Απρίλιο 2026 παραδίδεται ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός του ΕΟΤ, ύψους 7,5 εκατ. ευρώ

Υπενθυμίζεται ότι στην έναρξη του συνεδρίου και όπως έχει ήδη «γράψει» το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Ανδρέας Φιορεντίνος, ανακοίνωσε ότι τον Απρίλιο του 2026 θα παραδοθεί το έργο «Ψηφιακός μετασχηματισμός του ΕΟΤ», το οποίο θα ενισχύσει το ελληνικό τουριστικό brand και θα προσφέρει νέες δυνατότητες προβολής για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το έργο έχει προϋπολογισμό 7,5 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης ψηφιακής πλατφόρμας – ενιαίας πύλης για την έμπνευση, την ενημέρωση και την εξυπηρέτηση του ταξιδιώτη. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει καταγραφή όλων των τουριστικών δραστηριοτήτων και επιχειρήσεων ανά προορισμό, παρουσίαση προϊόντων και υπηρεσιών, αξιοθέατων, παραλιών και μουσείων, προβολή θεματικών μορφών τουρισμού και ενοποίηση δεδομένων σε ένα ενιαίο οικοσύστημα.

Ξεχωριστό έργο αφορά στην ψηφιοποίηση του ιστορικού αρχείου του ΕΟΤ, στη δημιουργία ψηφιακών θεματικών διαδρομών και στην ανάπτυξη καινοτόμου ΑΙ συστήματος δεύτερης γενιάς, που θα προσφέρει εξατομικευμένες υπηρεσίες σε κάθε ταξιδιώτη.

Τονίζεται ότι οι προαναφερόμενες πληροφορίες προέρχονται από σημερινή ανακοίνωση της ΔΕΘ-Helexpo, στην οποία και επισημαίνεται ότι βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εκθέσεις Philoxenia-Hotelia και FOOD & DRINKS by Detrop, με πάνω από 550 εκθέτες, προσφέροντας τον παλμό του ελληνικού τουρισμού και της γαστρονομίας στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Ωράριο λειτουργίας: Σάββατο 10:00-20:00, Κυριακή 10:00-18:00.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More