Διευκρινίσεις του προέδρου της ΔΕΥΑΜΒ Αργύρη Κοπάνα για τις πρόσφατες αναστολές υδροδότησης

“Όπως είχε ανακοινώσει η ΔΕΥΑΜΒ, την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου η υπηρεσία προχώρησε σε αναστολές υδροδότησης, σύμφωνα με τον Κανονισμό Ύδρευσης (ΦΕΚ Β΄/14-06-2010), δηλαδή στους καταναλωτές που έχουν δύο ή περισσότερους ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ή αντίστοιχα ανεξόφλητες δόσεις διακανονισμού.
Η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης – Αποχέτευσης Μείζονος Βόλου υπογραμμίζει ότι η μη εξόφληση λογαριασμών μεταφέρει το κόστος παραγωγής, αποθήκευσης και διανομής του νερού στους συνεπείς καταναλωτές. Για τον λόγο αυτό, η διαδικασία αναστολής υδροδότησης εφαρμόζεται ως μέτρο διασφάλισης της ισονομίας, με την υπηρεσία να επισημαίνει ότι δεν υπάρχουν «πολίτες δύο κατηγοριών» ως προς την παροχή νερού.
Η εφαρμογή των διακοπών προκάλεσε σειρά παραπόνων από πολίτες και τοπικά ΜΜΕ, στα οποία η ΔΕΥΑΜΒ απαντά αναλυτικά:
Διαμαρτυρίες για μη λήψη λογαριασμών: Η υπηρεσία σημειώνει ότι δεν τεκμηριώνονται οι σχετικοί ισχυρισμοί, ενώ έχει ζητήσει κατ’ επανάληψη από τους καταναλωτές να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Περίπου 35.000 το έχουν ήδη πράξει, με αποτέλεσμα η όποια μη παραλαβή λογαριασμού να οφείλεται σε παράλειψη του ίδιου του καταναλωτή.
Καταγγελίες ότι διακόπηκε νερό σε ασθενείς: Η ΔΕΥΑΜΒ διευκρινίζει ότι, βάσει κανονισμού, δεν προχωρούν σε διακοπές σε όσους έχουν δηλώσει προβλεπόμενες από τη νομοθεσία παθήσεις. Από τους ελέγχους δεν προέκυψε κανένα περιστατικό διακοπής σε δηλωμένο ασθενή.
Έλλειψη προσωπικής ειδοποίησης: Η υπηρεσία αναφέρει ότι ο κανονισμός δεν προβλέπει προσωπική ενημέρωση, ενώ κάτι τέτοιο καθίσταται αδύνατο όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας από τον ίδιο τον καταναλωτή. Παράλληλα, υπήρξαν σχετικές ανακοινώσεις και δελτία τύπου.
Διακοπές για μικρές οφειλές: Η επιχείρηση απαντά ότι ακόμη και μικρά ποσά δεν δικαιολογούν την ανοχή παρατυπιών, καθώς η τήρηση των υποχρεώσεων είναι κοινή για όλους.
Η ΔΕΥΑΜΒ καλεί τους πολίτες να προσέρχονται για την εξέταση τυχόν ιδιαίτερων προβλημάτων, όπως ήδη συμβαίνει καθημερινά. Σημειώνεται ότι μόνο το 25% όσων διακόπηκε η υδροδότηση προσήλθε για τακτοποίηση, ενώ σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώθηκε παράνομη άρση της φραγής.
Το πρόγραμμα αναστολών υδροδότησης θα συνεχιστεί και την ερχόμενη εβδομάδα, με έκκληση στους καταναλωτές να ρυθμίσουν έγκαιρα τις οφειλές τους.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More