Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου, 2025

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κέρκυρα: Με ελεύθερη δρομολόγηση και όχι με επιδότηση η γραμμή Κέρκυρα-Παξοί

ΓΚΙΚΑΣ

Με αφορμή την απόσυρση της επιδοτούμενης γραμμής Κέρκυρα – Αντίπαξοι – Παξοί λόγω κατάθεσης ιδιωτικής δρομολόγησης, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Στέφανος Γκίκας προέβη στην ακόλουθη δήλωση: 

«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αντιλαμβανόμενο το οξύ πρόβλημα της Θαλλάσιας Συγκοινωνίας Αντιπάξων – Παξών – Κέρκυρας τον Χειμώνα – μετά από εισήγησή μου – και με την έγκριση του Υπουργού Βασίλη Κικίλια, εξασφάλισε 2.400.000 € για την πρώτη 4ετία, προκειμένου να επιδοτηθεί η γραμμή αυτή από 1 Νοεμβρίου έως 1 Μαΐου κάθε χρόνο, ώστε να ξεπεραστεί οριστικά το πρόβλημα αποκλεισμού Παξών και Αντιπάξων τον χειμώνα. Αίτημα που διαχρονικά υπέβαλε ο Δήμος Παξών στο Υπουργείο.

Πράγματι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), με την θετική γνωμοδότησή του πριν από λίγες εβδομάδες, έδωσε το “πράσινο φως” για την ένταξη της συγκεκριμένης γραμμής στις επιδοτούμενες άγονες γραμμές της Χώρας.

Πριν από λίγες ημέρες με επισκέφτηκε στο Γραφείο μου στο Υπουργείο, ο κ. Αθανάσιος Κουλούρης εκπροσωπώντας τις «Κερκυραϊκές Γραμμές» και μου ανακοίνωσε ότι προτίθεται να καλύψει η εταιρεία του με ελεύθερη δρομολόγηση την συγκεκριμένη γραμμή! Απέστειλε δε με ημερομηνία 24/9/2025, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια, Επιστολή με τίτλο «Διασφάλιση δημοσίου συμφέροντος μέσω της ιδιωτικής δρομολόγησης στη γραμμή Κέρκυρα Αντίπαξοι» με την οποίαν τον καλούσε για «λόγους δημοσίου συμφέροντος» να αποσύρει την συγκεκριμένη γραμμή από τον διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές. Παράλληλα κατέθεσε επισήμως αίτημα δρομολόγησης προς την αρμόδια Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών, με συγκεκριμένο πλοίο τα στοιχεία του οποίου κατέθεσε.

Παρότι μια τέτοια ενέργεια δεν θυμάμαι να έχει προηγούμενο στην ιστορία του Υπουργείου Ναυτιλίας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μια γραμμή, όταν υπάρχει ενδιαφέρον για ελεύθερη δρομολόγηση, παύει να χαρακτηρίζεται ως «άγονη» και αυτονόητα αποσύρεται από τον διαγωνισμό των άγονων γραμμών.

Μετά τα ανωτέρω και παρά τις διατυπωθείσες επιφυλάξεις, στην χθεσινή του συνεδρίαση, το ΣΑΣ, απέσυρε την γραμμή Νο 77: “Αντίπαξοι – Παξοί – Κέρκυρα – Παξοί – Αντίπαξοι” από τις επιδοτούμενες γραμμές του επικείμενου Διαγωνισμού για την τετραετία 2026-2030.

Για την ιστορία, τα 2.400.000€ της συγκεκριμένης γραμμής, που με τόση προσπάθεια εξασφαλίσαμε, διατέθηκαν στα Δωδεκάνησα.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που έχει σημασία είναι να υπάρχει αξιόπιστη σύνδεση των Παξών και Αντιπάξων με την Κέρκυρα τους χειμερινούς μήνες. Η δέσμευση της συγκεκριμένης εταιρείας προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, είναι ότι η συγκεκριμένη θαλάσσια σύνδεση θα είναι αξιόπιστη και ότι σύντομα θα δρομολογηθεί καινούργιο πλοίο στην γραμμή. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα παρακολουθεί την εξέλιξη και σε κάθε περίπτωση θα εξασφαλίσει την απρόσκοπτη θαλάσσια σύνδεση Κέρκυρας – Παξών και Αντιπάξων.»

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More