Κ. Τσουκαλάς στο ΕΡΤΝews για τα Τέμπη: Οι ευθύνες είναι δια των παραλείψεων – Οι ευθύνες της συγκάλυψης μπορεί να είναι ηθελημένες
Στο θέμα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, αλλά και στα αγροτικά ζητήματα, αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ, Κώστας Τσουκαλάς, μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 5» (Δ. Κοτταρίδης, Ν. Κασιμάτη).
Αναφερόμενος στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών ο κ. Τσουκαλάς ανέφερε ότι: «Είχαμε ένα τραγικό δυστύχημα το οποίο έγινε και υπάρχουν οι ευθύνες και παραλείψεις πριν γίνει το δυστύχημα. Και εδώ είναι το μεγάλο ζήτημα αν είχε ολοκληρωθεί η σύμβαση 717. Το είχε πει η Ευρωπαία Εισαγγελέας, είχε στείλει πόρισμα, είχε μιλήσει για ευθύνες του κυρίου Καραμανλή.
Αυτό το πόρισμα είχε μπει στα συρτάρια. Ο κύριος Καραμανλής έλεγε δέκα μέρες πριν το δυστύχημα, σε ερώτηση για άλλο ζήτημα το τρενάκι του Βόλου, ότι όποιος λέει ότι είναι όχι ασφαλείς οι συρμοί υπονομεύει τη χώρα και μετά από δέκα μέρες είχαμε ένα τραγικό δυστύχημα. Έχουμε λοιπόν το κομμάτι των ευθυνών, πριν το δυστύχημα. Έχουμε ένα δυστύχημα. Εκεί έχουμε ένα παραποιημένο ηχητικό και ένα πραγματικό ηχητικό. Η δικαιοσύνη έχει και τα δύο και δεν καλεί για έναν χρόνο κανέναν ως μάρτυρα. Αυτό είναι ένα ζήτημα. Είναι και λάθος της δικαιοσύνης ότι υπάρχουν και παραλείψεις της Δικαιοσύνης, κατά τη γνώμη μου.
Δεύτερον, έχουμε το ζήτημα με το χαμένο βίντεο από τη φόρτωση. Έχουμε όμως κυρίως έναν πρωθυπουργό, ο οποίος βγαίνει 21 Μαρτίου, δίνει μια συνέντευξη και λέει σαν να είναι πραγματογνώμονας, ότι εγώ κατηγορηματικά διαψεύδω ότι μπορεί να υπήρχε οποιοδήποτε άλλο εύφλεκτο υλικό και μάλιστα λέει ότι αυτά είναι θεωρίες συνωμοσίας.
Το λέει 21 Μαρτίου και όταν χθες και προχθές ρωτάμε ποιο έγγραφο είχε υπόψιν ο πρωθυπουργός, μαθαίνουμε ότι ήταν ένα μονοσέλιδο της 1ης Μαρτίου της Πυροσβεστικής, το οποίο δεν κάνει καμία αναφορά στο αν υπάρχουν εύφλεκτα υλικά ή όχι. Λέει απλά ότι υπάρχει πυρκαγιά που έγινε από την πρόσκρουση, λέει πάνω και τιτλοφορείται απλή έκθεση αυτοψίας και 21 Μαρτίου, πριν μιλήσει ο πρωθυπουργός στη συνέντευξη, ζητάνε οι δικαστικές αρχές της Λάρισας από την Πυροσβεστική πραγματική αυτοψία και τους λέει θέλουμε πραγματική αυτοψία να δούμε τι υλικά εκλύθηκαν, ποιος είναι ο μηχανισμός από τον οποίο προήλθε η πυρκαγιά, πώς εκδηλώθηκε, τι έκταση είχε».
Συνέχισε λέγοντας πως: «Άρα όλα αυτά τα οποία διαβεβαίωνε ο πρωθυπουργός εκείνη την ημέρα ότι κατηγορηματικά ξέρει τι συνέβη, οι ίδιες οι δικαστικές αρχές έλεγαν, όχι μόνο δεν ξέρουμε, θεωρούμε πολύ πλημμελή τον αρχικό έλεγχο και θέλουμε να γίνει νέος έλεγχος. Έχουμε, γιατί μιλάμε για το θέμα της συγκάλυψης, έχουμε έναν παραπλανημένο πρωθυπουργό, έτσι φέρεται να λέει ο ίδιος, ο οποίος παραπλανούσε συστηματικά τους Έλληνες πολίτες.
Τον άκουσα τον πρωθυπουργό να λέει ότι μου τα είχε πει η Hellenictrain. Πρώτη φορά μιλάει για πολιτικές και ποινικές ευθύνες. Προφανώς εννοούσε ποινικές, πολιτικές δεν έχει, δεν έχει ποινικές, έχει διοικητικές έχει και αστικές ευθύνες που μπορούν να ελεγχθούν. Μου έκανε εντύπωση γιατί κλήθηκε τώρα ως μάρτυρας ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Hellenictrain, ενώ τρέχει η διαδικασία δύο χρόνια. Αν μιλάμε για παραλείψεις, για συγκάλυψη ή οτιδήποτε, έπρεπε να μιλήσει ο πρωθυπουργός; Έπρεπε να βγουν στο δρόμο χιλιάδες κόσμου την Κυριακή;
Και κάτι ακόμα. Σήμερα διαβάζω τα ΝΕΑ και τα ΝΕΑ κάνουν αναφορά στην επιστολή που είχε στείλει ο Γιάννος Γραμματίδης, πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, στον επόμενο πρωθυπουργό. Ανέλαβε τον Απρίλιο, ανέλαβε ακριβώς για να ανασυγκροτήσει τον ΟΣΕ και αποχωρεί τον Οκτώβριο του 24. Έκατσε έξι μήνες. Και τι λέει μέσα; Δεν είναι ασφαλή τα τρένα, τώρα που μιλάμε εδώ και έξι μήνες, λέει αυτός που βάλανε για να τα διαμορφώσει ότι δεν είναι ασφαλή.
Αντίστοιχα έχουμε τις επιστολές του κυρίου Σπηλιοπούλου το 2020. Τον είχε τοποθετήσει τότε στον ΟΣΕ, ο οποίος το 20 λέει στον πρωθυπουργό, υπάρχει κομματισμός, αδιαφάνεια, στρεβλώσεις και έτσι δεν μπορεί να λειτουργήσει ο ΟΣΕ.
Τα είχε επισημάνει ακριβώς τρία χρόνια πριν το δυστύχημα και έχουμε τον κύριο Σταϊκούρα και κλείνω με αυτό να βγαίνει και να λέει Δεν μπορώ να γνωρίζω τι υπάρχει μέσα στα τρένα. Δεν μπορώ, δεν είναι πουθενά όλα ασφαλή.
Και εγώ κάνω ένα ερώτημα σαν πολίτης και κλείνω με αυτό. Έχει γίνει ένα δυστύχημα το 23, το οποίο μας έχει θλίψει όλους, προφανώς εγώ δεν λέω ότι κάποιος ήθελε να γίνει αυτό το δυστύχημα.
Οι ευθύνες είναι δια των παραλείψεων. Οι ευθύνες της συγκάλυψης μπορεί να είναι ηθελημένες.
Έγινε αυτό το δυστύχημα, δεν έπρεπε δύο χρόνια μόνο και μόνο στην υποψία ότι μπορεί να υπάρχει λαθρεμπόριο, παράνομα φορτία, να γίνονται συνεχώς έλεγχοι, λέει η κυβέρνηση.
Έλεγε ο πρωθυπουργός το 23 θα κάνουμε επαναδιαπραγμάτευση με την Hellenictrain.
Έγινε αυτή; Ήρθαν τα ηλεκτρονικά συστήματα εκεί όπου έπρεπε να έρθουν;
Τον πρωθυπουργό θυμάμαι να λέει και χθες διαβάζω θα γίνει τώρα επαναδιαπραγμάτευση. Τι έγινε δύο χρόνια»;.
Ως προς τα αγροτικά θέματα, ο Κώστας Τσουκαλάς τόνισε: «Κοιτάξτε εδώ είναι ξεκάθαρο το 2023 είμαστε η χώρα με την πιο μεγάλη μείωση στην Ευρώπη, μεγέθους αγροτικής οικονομίας 16%. ενώ 9,1% μειώθηκε το αγροτικό εισόδημα κατά κεφαλήν. Έχουμε τεράστια ζητήματα και με τον ΟΠΕΚΕΠΕ που άλλαξαν πέντε διοικήσεις και με τον ΕΛΓΑ, όπου ο πρωθυπουργός είχε ανακοινώσει τροποποίηση του καταστατικού του ΕΛΓΑ το 2019 και το ανακοινώνει ξανά τώρα.
Αν δεν αλλάξει το ζήτημα του πώς θα έχουμε πιο μικρά παραγωγικά κόστη και ενεργειακά κόστη, δεν θα έχουμε ανταγωνιστικά προϊόντα.
Θέλω μόνο να πω. Εμείς έχουμε καταθέσει τροπολογία χθες. Αφορά συνολικά το ιδιωτικό χρέος. Ένα μεγάλο μέρος αφορά την αγροτική περιουσία και λέμε ότι να υπάρχει δυνατότητα να ρυθμίσει τις οφειλές του ο αγρότης, με διαγραφή του χρέους και ταυτόχρονα να διατηρεί την αγροτική περιουσία, ώστε να μπορεί να παραμένει παραγωγικός, να εντάσσεται στην οικονομική και κοινωνική ζωή και να μπορεί να διατηρεί την ύλη η οποία του είναι απαραίτητη προκειμένου να συνεχίσει την αγροτική δραστηριότητα».
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More