Αυξημένα δημοτικά τέλη στον δήμο της κεντρικής Κέρκυρας
Δημοτικά τέλη που καίνε επεφύλασσε για τους Κερκυραίους η δημοτική αρχή με αιτιολογία την μεταφορά των απορριμμάτων.
Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Γιάννης Ανδριώτης καταγράφει τις διαμαρτυρίες των επιχειρηματιών, που δηλώνουν αδυναμία να ανταποκριθούν.
Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου προ τετραμήνου αιφνιδίασε τους Κερκυραίους, όπως αναφέρει ο Γιάννης Κοντοστάνος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου επιμελητηρίου Κερκύρας.
Ο λόγος των αυξήσεων, όπως τους εξήγησαν οι αρμόδιοι, οφείλεται στην μεταφορά των απορριμμάτων εκτός νησιού. Αυτό είναι ένα μεγάλο κόστος λόγω των μεταφορικών, ναύλων πλοίων και απορριμματοφόρων οχημάτων, τα οποία αδυνατεί να καλύψει ο δήμος με άλλο τρόπο.
Οι αυξήσεις που ξεκινούν από το 170% και φτάνουν στο 400%, περνούν μέσα στους λογαριασμούς της ηλεκτρικής ενέργειας. Σύμφωνα με τον κ. Κοντοστάνο, η πιο χαμηλή χρέωση στα περίχωρα είναι στα 4,8 ευρώ/τμ και στο κέντρο της πόλεως φτάνει στα 15,96, ευρώ το τ.μ.. Ένα εστιατόριο π.χ. με χρέωση 2,35 ευρώ/τ.μ. καλείται να πληρώσει 7,30 /τμ.. Αναφέρει ότι η επιχείρηση του από τα 150 ευρώ μηνιαίως, καλείται να πληρώσει λογαριασμό που έφτασε τα 500 ευρώ, ενώ παραδέχεται ότι επί 20 χρόνια τίποτε δεν έγινε στον τομέα των απορριμμάτων και για αυτό ευθύνεται ο Α΄ και ο Β΄ βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι Κερκυραίοι καλούνται να πληρώσουν παραλήψεις και αστοχίες δεκαετιών στον τομέα της καθαριότητας. Ποιος ξέχασε τι επικρατούσε πριν από κάποια χρόνια με τις εικόνες των συσσωρευμένων σκουπιδιών στους δρόμους επί μήνες. Αυτό το θέμα λύθηκε και οι δρόμοι σήμερα είναι πεντακάθαρη. Δεν υπάρχει πρόβλημα με την αποκομιδή, αλλά με την μεταφορά.
Σύμφωνα με τον δήμο λείπουν 10.000.000 ευρώ για να καλύψει το κενό της μεταφοράς των σκουπιδιών. Καθώς στο νησί δεν έχει δημιουργηθεί μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων αυτά μεταφέρονται με ειδικό πλοίο και φορτηγά απορριμματοφόρα, που διανύουν εκατοντάδες χλμ. στην ενδοχώρα για να καταλήξουν σε ειδικούς χώρους επεξεργασίας στα Γιάννενα και την Κοζάνη. Κάτι που συνεπάγεται τεράστιο κόστος.
Όπως λέει ο κ. Κοντοστάνος, επί χρόνια από το 1999 δεν υπήρξε αύξηση στα δημοτικά τέλη. Μετά τις ενστάσεις εκ μέρους των επιχειρηματιών ο δήμος ζήτησε από το επιμελητήριο να εκπονήσει μια μελέτη για το θέμα, κάτι που «δεν είναι δική τους δουλειά». «Όποιος έχει άλλη λύση να το πεί», φέρεται να δήλωσε ο δήμαρχος σε εκείνους τους αντιπολιτευόμενους συμβούλους, που διαμαρτυρήθηκαν.
Είναι δεδομένο ότι ο πληθυσμός της Κέρκυρας υπερδιπλασιάζεται ειδικά το καλοκαίρι λόγω τουριστών, κάτι που πολλαπλασιάζει τα έσοδα των κατοίκων, σε εστίαση, AirBnB, ξενοδοχεία κλπ., αλλά εξ αιτίας των επισκεπτών αυξάνεται και ο όγκος των απορριμμάτων. Το θέμα είναι να μην καταρρεύσουν οι παρεχόμενες υπηρεσίες, έως ότου η Κέρκυρα αποκτήσει την δική της Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ), η σύμβαση κατασκευής της οποίας αναμένεται να υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους.
Παρελθούσες διοικήσεις, άγνωστο με ποιο κίνητρο, άφησαν τα τέλη παγωμένα χωρίς να υπολογίζουν ακόμη και τις πληθωριστικές πιέσεις επί 26 χρόνια. Ενώ αυξάνονται τα έξοδα του δήμου, τα έσοδα έμειναν τα ίδια, αδυνατώντας να καλύψουν τις τρέχουσες δαπάνες. Οι ίδιες υπηρεσίες παρέχονται με πολλαπλάσιες τιμές έπειτα από κάποιο διάστημα, λόγω πληθωριστικών αυξήσεων στην ενέργεια, το εργατικό κόστος, τις μεταφορές. Οι περισσότεροι δήμοι κατά διαστήματα περνούν αθόρυβα τις αυξήσεις, συνήθως γύρω στο 20% με 25%, και γίνεται αντιληπτό μόνο μέσω των λογαριασμών του ρεύματος.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More