Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η πολιτική αντιπαράθεση για τον Προϋπολογισμό του 2025 και την απανθρακοποίηση των νησιών

Αρχίζει σήμερα στη Βουλή η πενθήμερη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2025.

Το ενδιαφέρον αναμένεται να κορυφωθεί την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2024, με τις τοποθετήσεις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκου Ανδρουλάκη, και των προέδρων των κοινοβουλευτικών ομάδων των άλλων κομμάτων. Η συζήτηση θα ολοκληρωθεί την Κυριακή με ονομαστική ψηφοφορία.

Οικονομία και τραπεζικό σύστημα βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης.

“Η Ελλάδα έχει αλλάξει, η Ελλάδα του 2024 δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα του 2019 σε όλα τα επίπεδα, ο προϋπολογισμός του 2025 θα κρίνει την πορεία της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια”, τόνισε ο κ. Μάρκος Καφούρος, βουλευτής Κυκλάδων ΝΔ.

“Τα πράγματα αλλάζουν για την Ελλάδα και για τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου αλλά προς το χειρότερο”, επισήμανε ο κ. Σταύρος Μιχαηλίδης Βουλευτής Χίου ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής.

O Κώστας Καρπουχτσής Οικονομολόγος, πρώην Βουλευτής Σερρών ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμενος στην πολιτική επικαιρότητα και την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι ” βαίνει διαρκώς μειούμενη και από τους 47 που ξεκίνησε έφτασε στους 26″. “Ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε μία μακρά περίοδο κλυδωνισμών, με αλλεπάλληλες παλινωδίες το τελευταίο διάστημα, πρέπει να επανακτήσουμε την αξιοπιστία μας, θέλει δουλειά και σοβαρότητα, πρόκειται για ένα στοίχημα που είναι στο χέρι της σημερινής ηγεσίας”, κατέληξε.

Την ίδια ώρα, καλά κρατεί η αντιπαράθεση και αναφορικά με το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών, το οποίο διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες, τις νέες εγκαταστάσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), τις Διασυνδέσεις των Νησιών, καθώς και τις εγκαταστάσεις για την αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ.

Μέσα από το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα χρηματοδοτηθούν βιώσιμες επενδύσεις για την ενίσχυση της ενεργειακής αυτονομίας των ελληνικών νησιών, με τη δημιουργία ανθεκτικότερων υποδομών, τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτων, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και τον πράσινο μετασχηματισμό της γεωργίας, του τουρισμού και της ναυτιλίας.

Σύμφωνα με τον κ. Καφούρο, “η ηλεκτρική διασύνδεση έχει γίνει σε ένα μεγάλο μέρος των Κυκλάδων και εκκρεμεί η διασύνδεση του νοτιοανατολικού με το βόρειο Αιγαίο, με τα νησιά της Λήμνου, της Λέσβου και τα Δωδεκάνησα να βγουν πολύ κερδισμένα από την όλη ιστορία, με ένα χρονοδιάγραμμα έως το 2030.” Σε ό,τι αφορά τη διασύνδεση της Σαντορίνης, ο κ. Καφούρος είπε ότι “ξεπέρασε ακόμη και το αρχικό πλάνο και αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2025.”

O κ. Μιχαηλίδης αναφέρθηκε στην απαλλαγή του ενεργειακού μοντέλου από τα ορυκτά καύσιμα, η οποία για κάποιους συνιστά ευκαιρία, όπως είπε, και για κάποιους άλλους πρόκληση. “Η Χίος παράγει τον χρόνο περίπου 170 χιλιάδες μεγαβατόρες και το βόρειο Αιγαίο 600.000 μεγαβατόρες, η Χίος για να αγοράσει δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα χρειάζεται 13,5 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο”, κατέληξε ο κ. Μιχαηλίδης.

Στο ενεργειακό πρόβλημα και τη μετάβαση στην πράσινη οικονομία, αναφέρθηκε ο κ. Καρπουχτσής, επισημαίνοντας ότι “ο μετασχηματισμός της βιομηχανίας σε πράσινες πρακτικές, έχει μεγάλο κόστος για την ίδια την επιχείρηση και χρειάζεται στήριξη και υποδομές”.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More