4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους ΚΘΒΕ: Ιδέα – Ρίσκο – Ρήξη: στη σκηνή και στον δημόσιο χώρο
Το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους ξεκινά στις 28 Ιουνίου 2022 με σημαντικές παραστάσεις από την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Βραζιλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελβετία και τη Γερμανία, συζητήσεις με καλλιτέχνες και θεωρητικούς του θεάτρου και παράλληλες δια ζώσης και ψηφιακές δράσεις.
Με στόχο μια διευρυμένη πρόσληψη της θεατρικής πράξης, το φεστιβάλ θέτει ερωτήματα για το πώς κοιτούμε τον κόσμο γύρω μας, πώς συνομιλούμε μαζί του, και, τελικά, πώς κατοικούμε μέσα σ’ αυτόν. Επιχειρεί να ερευνήσει πώς η θεατρική τέχνη εμπλουτίζεται, ενσωματώνει πρακτικές και διευρύνει τα μέσα της, σε έναν διακαλλιτεχνικό και πολυμεσικό διάλογο με την πραγματικότητα.
Η καλλιτεχνική επιτροπή του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους, που απαρτίζεται από τους Σάββα Πατσαλίδη (ομότιμο καθηγητή θεατρολογίας του Α.Π.Θ.), Πρόδρομο Τσινικόρη (σκηνοθέτη, δραματουργό, ηθοποιό) και Νίκο Καπέλιο (ηθοποιό του Κ.Θ.Β.Ε.), επέλεξε καλλιτέχνες που έρχονται σε ρήξη με τις συμβάσεις, με τις κυρίαρχες θεατρικές δομές, παίρνουν ρίσκα και υλοποιούν τις ιδέες τους, κόντρα σε κάθε περιορισμό, τολμώντας, αναθεωρώντας, προτείνοντας. Και όπως πολύ εύστοχα σχολιάζει ο κ. Σάββας Πατσαλίδης: «Ένα σύγχρονο φεστιβάλ, δεν είναι απλά μια γιορτή του πολιτισμού, αλλά και ένα εργοτάξιο, όπου δοκιμάζονται ιδέες και τάσεις, προκαλούνται ρήξεις, γίνονται λάθη, και παίρνονται ρίσκα. Ένα σύγχρονο φεστιβάλ σκέφτεται παγκόσμια και δρα τοπικά. Είναι ένα εργοτάξιο του δικού μας παρόντος».
Οι Agrupación Señor Serrano με την παραγωγή «The Mountain», έρχονται από την Ισπανία, χτίζοντας μια παράσταση γύρω από την έννοια της αλήθειας και σχολιάζουν τη διαφορά ανάμεσα σε πραγματικά γεγονότα και σε επινοημένες αφηγήσεις. Με αφορμή την πρώτη εκστρατεία στο Έβερεστ και την αμφιλεγόμενη επιτυχία της, καθώς και τη ραδιοφωνική εκπομπή του Όρσον Γουέλς, που έσπειρε τον πανικό στους ακροατές τον Οκτώβριο του 1930, η παράσταση επικεντρώνεται στο ερώτημα του πώς χτίζουμε μια αλήθεια. Υπάρχει άραγε η αλήθεια, και αν όχι, μήπως όλα τελικά, είναι εκδοχές του ίδιου ψέματος;
Η «Julia» της βραβευμένης με Χρυσό Λέοντα για το Θέατρο (2022) σκηνοθέτιδας Christiane Jatahy από τη Βραζιλία, προκαλεί με την καινοτόμα προσέγγιση του νατουραλισμού στο σήμερα. Βασισμένη στη «Δεσποινίδα Τζούλια» του Αύγουστου Στρίνμπεργκ πραγματεύεται, πέρα από τη θεματική του φύλου, ζητήματα ταξικά καθώς και φυλετικά. Η χρήση ψηφιακών μέσων δημιουργεί μία νέα θεατρική συνθήκη που επαναδιαπραγματεύεται τα όρια μεταξύ σκηνής, οθόνης και πραγματικότητας. Μέσα από τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο η σκηνοθέτιδα ενσωματώνει κινηματογραφικά στοιχεία και προβολές στον δραματουργικό ιστό της παράστασης, αποκαλύπτει τη δική της ξεχωριστή ματιά στη θεατρική πράξη.
Το «Jukebox Thessaloniki» είναι μια site-specific performance με τη συμμετοχή ηθοποιών του Κ.Θ.Β.Ε., υπό την καθοδήγηση της γνωστής γαλλικής πειραματικής ομάδας Encyclopédie de la parole, που μελετά τα είδη των λόγων που αρθρώνονται μέσα σε συγκεκριμένα πολιτιστικά συμφραζόμενα. Ζώντας σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη, ποιες λέξεις και ποια λόγια φτάνουν σε μας από το πρωί μέχρι το βράδυ; Η παράσταση ταξιδεύει από πόλη σε πόλη και προσκαλεί ντόπιους καλλιτέχνες να συλλέξουν ήχους και να δημιουργήσουν ένα ζωντανό jukebox. Ποιοι είναι οι ήχοι αυτοί που αποτυπώνουν το ηχητικό περιβάλλον ενός τόπου; Ποια είναι τα είδη λόγων που αναπτύσσονται μέσα σε συγκεκριμένα πολιτιστικά́ συμφραζόμενα;
Στη λογική της Autoteatro performance, το «The Quiet Volume»* και τo «Not to Scale» των Ant Hampton και Tim Etchells θα προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία συμμετοχικής δημιουργίας, κατά την οποία το κοινό, φορώντας ακουστικά, καλείται σε ζευγάρια να φτιάξει, βήμα βήμα, τη δική του ιστορία και να τη μοιραστεί.
*Η ελληνική εκδοχή του «The Quiet Volume» δημιουργήθηκε, κατόπιν ανάθεσης, από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) όπου και πρωτοπαρουσιάστηκε από τον Οκτώβριο 2019 έως τον Ιανουάριο 2020, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Ο χαρισματικός σκηνοθέτης και ηθοποιός Boris Nikitin γράφει και παρουσιάζει τη μονολογική περφόρμανς «Attempt on Dying». Πόσο κοντά μπορούμε να έρθουμε ο ένας στον άλλον; Πόσο μεγάλος είναι ο φόβος να δείξουμε τον αληθινό μας εαυτό; O Boris Nikitin περιγράφοντας δύο σημαντικές στιγμές της ζωής του, δημιουργεί μια παράσταση ερευνώντας τι συμβαίνει όταν τολμά κανείς να αποκαλύψει την αλήθεια του• να εκθέσει τον εαυτό του, να γίνει ορατός -άρα και ευάλωτος στην κριτική των άλλων. Μπορεί αυτή η φαινομενική αδυναμία να μετατραπεί σε πλεονέκτημα και να γίνει το όπλο για μια πραγματική υπέρβαση; Για μία σημαντική αλλαγή στη ζωή;
Το έργο «Δεσμώτης» / «Gefesselt» της Νατάσας Σίδερη, που έλαβε το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού MYTHOS?!, που υλοποιήθηκε σε μια διεθνή συνεργασία του Κ.Θ.Β.Ε. με το θέατρο του Regensburg, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, διαδικτυακά, λίγες μέρες μετά την πρεμιέρα του στη Γερμανία. Παράλληλα, οι συντελεστές της παράστασης θα βρεθούν στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο μιας ανοιχτής παρουσίασης και συζήτησης με το ελληνικό κοινό.
Συζητήσεις με θεωρητικούς του θεάτρου αλλά και τους ξένους καλλιτέχνες θα πραγματοποιούνται για κάθε μία από τις παραστάσεις του Φεστιβάλ.
Αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τη διοργάνωση και το αναλυτικό πρόγραμμα του 4ου Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους ΕΔΩ.
Στην πλατφόρμα αυτή μπορεί κανείς να ανακαλύψει πληροφορίες και υλικό για τις παραστάσεις και τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο Φεστιβάλ, να συνδεθεί με τη διαδικτυακή κοινότητα που έχει δημιουργηθεί ειδικά γι’ αυτόν τον σκοπό και να παρακολουθήσει τις διαδικτυακές δράσεις του Φεστιβάλ. Ένα διαδραστικό ημερολόγιο, επιτρέπει στον θεατή να ανακαλύψει μέρα – μέρα τις ποικίλες δραστηριότητες του Φεστιβάλ και να επιλέξει αυτές που τον/την ενδιαφέρουν.
Με τη συνεργασία των:
– Δήμος Θεσσαλονίκης, Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Τουρισμού, Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη
– Ινστιτούτο Goethe Θεσσαλονίκης
– Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ)
Η ομάδα οργάνωσης και υλοποίησης του Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους στο ΚΘΒΕ αποτελείται από τους:
Αμαλία Κοντογιάννη (Τμήμα Καλλιτεχνικού Έργου/Δραματολογίου – Συγχρηματοδοτούμενα έργα)
Μαρία Λαζαρίδου (Γραφείο Διεθνών Σχέσεων)
Στέλλα Παπαδημητρίου (Γραφείο Δραματολογίου)
Μαριλύ Βεντούρη (Γραφείο Οργάνωσης Παραγωγής)
Άννα Μαρία Ιακώβου (Γραφείο Οργάνωσης Παραγωγής – Συγχρηματοδοτούμενα έργα)
Ματίνα Παγουλάτου (Θεατρολόγος – συνεργάτις στο Γραφείο Δραματολογίου)
Κωνσταντίνος Σουλτάνης (Θεατρολόγος – συνεργάτης στο Γραφείο Δραματολογίου)
Μαργαρίτα Κούτοβα (Θεατρολόγος – συνεργάτις στο Γραφείο Δραματολογίου)
Φωτεινή Λογοθετίδου (Γραμματειακή Υποστήριξη – Συγχρηματοδοτούμενα έργα)
Κατερίνα Συναπίδου (Διαχείριση κοινωνικών δικτύων – Επικοινωνία)
Ζωή Σιάπαντα (Μεταφράσεις – Διερμηνεία)
Κατερίνα Σιάπαντα (Υπερτιτλισμός)
Άκης Βογιατζής (Προγραμματιστής)
Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200, στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ
και στο viva.gr
Ωράριο λειτουργίας:
Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):
Δευτέρα – Παρασκευή, 8:15 – 21:30
Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθ. Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη):
Δευτέρα – Παρασκευή, 8:15 – 16:15
Πλατεία Αριστοτέλους:
Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00
Θέατρο Δάσους: Τις μέρες των παραστάσεων δύο ώρες πριν την έναρξη
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More