Χωρίς αλκοόλη οι ποτοποιίες της Λέσβου
Προβλήματα στην μεταφορά ειδικών φορτίων δημιουργήθηκε στην Λέσβο μετά την διακοπή του δρομολογίου του πλοίου “Πελαγίτης”.
Αφ’ ενός οι παραγωγή ποτών όπως το ντόπιο ούζο δεν μπορούν να μεταφέρουν τις παραγγελίες τους στην ενδοχώρα, αφ’ ετέρου δεν μπορούν να προμηθευτούν αλκοόλη, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της δημοσιογράφου της ΕΡΤ Αναστασία Σπυριδάκη.
Το πως προέκυψε το πρόβλημα στις αρχές Δεκεμβρίου εξηγεί ο Βαγγέλης Μυρσινιάς, πρόεδρος επιμελητηρίου Λέσβου. Το πλοίο “Πελαγίτης” ιδιοκτησίας της εταιρείας “Αειναύτης” πραγματοποιούσε κάθε βδομάδα τακτικά δρομολόγια με ειδικά φορτία, που προϋποθέτουν αυστηρούς όρους ασφαλείας, όπως πρώτες ύλες αλκοόλ για ποτοποιίες, καύσιμα και ζωοτροφές. Μαζί με αυτά μετέφερε και άλλα εμπορεύματα.
Κάποια στιγμή υπήρξε ένα ατύχημα στο πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1978, και από τις αρχές Δεκεμβρίου οι αρμόδιοι ενημέρωσαν ότι δεν μπορούσε να συνεχίσει τα δρομολόγια έως ότου αποκατασταθούν οι βλάβες και να είναι αξιόπλοο. Προς το παρόν το πλοίο είναι καθηλωμένο επί 19 ημέρες.
Κατά το διάστημα που μεσολάβησε τις ανάγκες εξυπηρετεί το πλοίο “ΤΑΛΩΣ” της εταιρείας Creta Cargo Lines, το οποίο ούτως η άλλως πραγματοποιεί δρομολόγια στην Λέσβο μια φορά τον μήνα και είναι χωρητικότητας 50-60 φορτηγών.
Ωστόσο, αυτό δεν αρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του νησιού, καθώς ο “Πελαγίτης”, χωρητικότητας 5363 τόνων, πραγματοποιούσε δρομολόγιο κάθε εβδομάδα και είναι πιστοποιημένο σκάφος για μεταφορές επικίνδυνων, εύφλεκτων φορτίων όπως επίσης και για ειδικές μεταφορές βαρέων οχημάτων, αφού διαθέτει ειδικά διαμορφωμένους χώρους.
Σύμφωνα με τον κ. Μυρσινιά, οι επιχειρηματίες ενημερώθηκαν ότι σε μια εβδομάδα, στις 3 Φεβρουαρίου θα γίνει μια επιπλέον έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου ΤΑΛΩΣ για να εξυπηρετήσει τα φορτία που συγκεντρώνονται από και προς την Λέσβο. Εκείνο που ζητούν οι επιχειρηματίες στο νησί είναι μια μόνιμη λύση και έως τότε έκτακτα δρομολόγια για την κάλυψη των αναγκών.
Στο αίτημα τους, η Εταιρεία “Αειναύτης “απάντησε ότι προτίθεται να δρομολογήσει ένα άλλο πλοίο τον “Θαλασσίτη”, κατασκευής 1988 και χωρητικότητας 14417 τόνων, στο οποίο ήδη πραγματοποιήθηκαν λαμαρινοδουλειές, εργασίες στο cargo room, στο γκαράζ και στην διαμόρφωση της πρύμνης με την τοποθέτηση καταπέλτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βρίσκεται σε συνεννόηση με την Creta Cargo για να μπορέσει να δρομολογηθεί και το πλοίο “ΙΩΣΗΦ”, που μπορεί να μεταφέρει 80 μεγάλα φορτηγά και 60 επιβατηγά οχήματα ταυτόχρονα.
«Τακτικά δρομολόγια, αξιόπιστο και χωρητικότητα» είναι το τρίπτυχο στο οποίο εστιάζει ο κ. Μυρσινιάς για το πλοίο που θα καλύψει το διαμετακομιστικό εμπόριο της Λέσβου. Προς το παρόν μόνο η έκτακτη δρομολόγηση πλοίων μπορεί βοηθήσει για να αποσυμφορηθεί η κατάσταση, προκειμένου αυτά που θα δρομολογηθούν για να πραγματοποιούν τακτικά δρομολόγια πρέπει να πληρούν όλους τους κανόνες ασφαλείας.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More