Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τραγωδία στα Τέμπη: Διεύρυνση των ερευνών – Στο μικροσκόπιο και το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017

Διευρύνει τον κύκλο των ερευνών για το δυστύχημα στα Τέμπη η Εισαγγελία. Συγκεκριμένα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος ζήτησε τη δικογραφία για τον εκτροχιασμό του τρένου στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, το 2017 με τρεις νεκρούς, η οποία είχε κλείσει, προκειμένου να κρίνει αν θα πρέπει να ξεκινήσει νέος κύκλος έρευνας. Προηγήθηκαν δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία, και τότε, είχαν γίνει καταγγελίες -που δεν διερευνήθηκαν όμως- για ευθύνες σχετικά με την κατάσταση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

Παράλληλα, ο οικονομικός εισαγγελέας Χρήστος Μπαρδάκης ανέθεσε τη διερεύνηση των συμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, κατά απόλυτη προτεραιότητα σε τρεις εισαγγελείς.

Μεταξύ των εισαγγελικών λειτουργών που ανέλαβαν την έρευνα είναι και η εισαγγελέας που είχε ερευνήσει τη σύμβαση 717 του 2014 για την τηλεδιοίκηση η οποία μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί. Η εισαγγελέας που είχε διερευνήσει τις καταγγελίες για ζημιά του δημοσίου ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ από τις καθυστερήσεις των έργων είχε καταλήξει στην αρχειοθέτηση της υπόθεσης, το 2021, μετά από πόρισμα της Αρχής Διαφάνειας, σύμφωνα με το οποίο, δεν φαινόταν να προκύπτει ζημία για το δημόσιο. Νεότερα στοιχεία, ωστόσο, από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία οδήγησαν στην ανάσυρση από το αρχείο της υπόθεσης , το 2022. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει σε εξέλιξη έρευνα σχετικά με την διαχείριση κοινοτικών κονδυλίων.

Tέμπη: Έρευνες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων στα γραφεία του ΟΣΕ

Στελέχη της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) βρέθηκαν σήμερα στα γραφεία του ΟΣΕ, στην οδό Καρόλου, στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας για το δυστύχημα στα Τέμπη. Στο επίκεντρο των ερευνών είναι η αναζήτηση εγγράφων που μαρτυρούν τον τρόπο με τον οποίο έγιναν οι εκπαιδεύσεις των σταθμαρχών, ποιοι κανόνες ακολουθήθηκαν και ποια είναι τα πρωτόκολλα, ενώ δεν αποκλείεται σε περίπτωση που χρειαστεί, να επανέλθουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι άνθρωποι της ΡΑΣ έχουν στα χέρια τους κάποια έγγραφα που θα τους βοηθήσουν στην έρευνά τους, καθώς και τα προγράμματα εκπαίδευσης που ακολουθήθηκαν στο τέλος Ιανουαρίου.

Τα ευρήματα θα σταλούν μέσω πορίσματος στον εισαγγελέα που ερευνά την υπόθεση της τραγωδίας στα Τέμπη αλλά και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα είχε πάει στον τόπο της τραγωδίας και κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων της Μονάδας Ασφάλειας και Διαλειτουργικότητας της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.

«Οι Έλληνες δικαστικοί λειτουργοί θα πράξουν το καθήκον τους με ευσυνειδησία»

Στο μεταξύ, η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, διαβεβαιώνει ότι οι Έλληνες Δικαστικοί Λειτουργοί θα πράξουν το καθήκον τους με ευσυνειδησία, όπως πράττουν μέχρι σήμερα, αυστηρά στο πλαίσιο της ανεξάρτητης λειτουργίας τους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης αναφέρει:

Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, σεβόμενη τη μνήμη των θυμάτων της ανείπωτης τραγωδίας στα Τέμπη και την οδύνη των οικείων τους, παρακολουθεί με ανησυχία την πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας αυτής από εκπροσώπους του πολιτικού συστήματος και την προσπάθειά τους να καταστήσουν μέρος του προβλήματος και την Ανεξάρτητη Δικαιοσύνη.

Διαβεβαιώνουμε, ότι οι Έλληνες Δικαστικοί Λειτουργοί θα πράξουν το καθήκον τους με ευσυνειδησία, όπως πράττουν μέχρι σήμερα, αυστηρά στα πλαίσια της ανεξάρτητης λειτουργίας τους, με τις προβλεπόμενες εγγυητικές της ανεξαρτησίας αυτής διαδικασίες και εντός του πλαισίου, που καθορίζουν το Σύνταγμα και οι Νόμοι της Ελληνικής Πολιτείας.

Τι κατέθεσε συνταξιούχος σταθμάρχης

Το απόγευμα της Τρίτης (7/3/2023) ολοκληρώθηκε η κατάθεση συνταξιούχου σταθμάρχη. Σύμφωνα με τη δημοσιογράφο της ΕΡΤ, Ελπίδα Κουτσογιάνη, πρόκειται για το άτομο που ξεκίνησε επί της ουσίας τη λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας το 2007. Ήταν σταθμάρχης μέχρι το 2011, οπότε πήγε σε άλλους σταθμούς. Πλέον είναι συνταξιούχος και σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους τόνισε ότι αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο, όπως είπε ο ίδιος, σταμάτησε να λειτουργεί τον Ιούλιο του 2019, τότε τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά.

Nέες αποκαλύψεις για την απολογία του σταθμάρχη

Τη δική του εκδοχή για το τι συνέβη το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, παρέθεσε ο σταθμάρχης Λάρισας, απαντώντας επί 7,5 ώρες στις ερωτήσεις της ανακρίτριας. Για το κομβικό σημείο σε σχέση με το ποια θέση είχε το κλειδί στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου, ο 59χρονος είπε ότι δεν θυμόταν τι έγινε και εκτίμησε ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και στη συνέχεια ξεκούμπωσε, δίχως όμως να αλλάξουν οι λυχνίες στον πίνακα.

Τη μοιραία νύχτα μεταξύ 10 με 11 το βράδυ, περίπου δηλαδή μια ώρα πριν από το δυστύχημα στη βάρδια έπρεπε να βρίσκονται τρεις σταθμάρχες. Ο κατηγορούμενος και δύο συνάδελφοί του, οι οποίοι -όπως ισχυρίστηκε ο σταθμάρχης – αναχώρησαν νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιάς τους. Σύμφωνα με τον κατηγορούμενο σταθμάρχη και ο μηχανοδηγός θα έπρεπε να τον ρωτήσει γιατί εισέρχεται στο ρεύμα καθόδου.

Λουλούδια κεράκια και αφιερώματα για τα θύματα του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Τι αποκαλύπτει το έγγραφο με τις βάρδιες

Αναφερόμενος σε ένα έγγραφο με τις βάρδιες εκκίνησης, που βρίσκεται στη διάθεση της ΕΡΤ, τόνισε ότι σε αυτό φαίνεται ότι υπήρχε επικάλυψη μιας ώρας από τις 22:00 μέχρι τις 23:00, αλλά δείχνει και μια χειρόγραφη αλλαγή, δηλαδή ότι είχαν αλλάξει βάρδιες ο πρωινός σταθμάρχης με τον απογευματινό.

«Ένα άλλο στοιχείο που προκύπτει και πάλι από την ομολογία σταθμάρχη είναι ότι για πέντε μέρες, από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 28 Φεβρουαρίου ήταν μόνο βραδινή βάρδια, κάτι το οποίο δεν το είχε ξανακάνει.

Όπως φαίνεται στο σχετικό εγγραφο, ο σταθμάρχης που βρίσκεται προφυλακισμένος μετά την πολύωρη κατάθεσή του, ήταν προγραμματισμένο τον Μάρτιο να μετακινηθεί στον σταθμό των Παλαιοφαρσάλων ώστε να εξοικειωθεί με τον συγκεκριμένο σταθμό.

Να σημειωθεί ότι ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, που τη Κυριακή (5/3) τέθηκε σε αργία, πήγε, σύμφωνα με πληροφορίες, την περασμένη Παρασκευή στο δικαστικό Μέγαρο Λάρισας αυτοβούλως να καταθέσει στοιχεία για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη και μεταξύ αυτών είναι ότι ο ίδιος είχε θέσει τρεις σταθμάρχες στη βραδινή βάρδια.

Σε δηλώσεις του ο συνήγορος του σταθμάρχη μετά την πολύωρη απολογία είχε ισχυριστεί ότι ο 59χρονος «επί 20 λεπτά ήταν επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας» δίνοντας τον τόνο της κεντρικής υπερασπιστικής γραμμής ότι πρέπει να αποδοθούν ευθύνες και σε πρόσωπα που με τις πράξεις και τις παραλείψεις του οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου που βύθισε τη χώρα σε εθνικό πένθος για την ανείπωτη τραγωδία.

Τέμπη: Θα προσβάλει το πόρισμα της ΕΔΕ ο δ/ντής της Νευρολογικής Κλινικής – Σε αναστολή οι εμπλεκόμενοι γιατροί (video)

Στην Ανακρίτρια διαβιβάζεται αμελλητί ο φάκελος της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης για τη χορήγηση της αναρρωτικής άδειας που έλαβε ο επιθεωρητής. Oι εμπλεκόμενοι γιατροί τίθενται σε αναστολή καθηκόντων και παραπέμπονται στο πειθαρχικό συμβούλιο. Ο προϊστάμενος του σταθμάρχη μετά την τραγωδία στα Τέμπη έλαβε αναρρωτική άδεια χωρίς να υποβληθεί σε καμία διαγνωστική εξέταση, αλλά ούτε να προσέλθει στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου. Αυτό προέκυψε μετά την ολοκλήρωση της Ένορκης διοικητικής Εξέτασης έπειτα από εντολή του Υπουργού Υγείας, Θάνου Πλεύρη. Όπως προκύπτει από το πόρισμα, ο προϊστάμενος του Σταθμάρχη, αναζήτησε τον διευθυντή της κλινικής που γνωμάτευσε μόνο με την κλινική εικόνα και χωρίς καμία άλλη εξέταση και εν συνέχεια ο επιμελητής κατ` εντολή του διευθυντή έδωσε 30ήμερη αναρρωτική άδεια.

Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη και του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου. Στο επίκεντρο η εντατικοποίηση των ελέγχων στα πλοία, αλλά και στα λιμάνια της χώρας εν όψει και της τουριστικής περιόδου.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More