Το ΚΘΒΕ αποχαιρετά τη Μαίρη Χρονοπούλου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εκφράζει τη βαθιά του θλίψη για το θάνατο της σπουδαίας ηθοποιού Μαίρης Χρονοπούλου, που αγαπήθηκε μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο και διακρίθηκε μέσα από σημαντικούς ρόλους και συνεργασίες.
Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 16 Ιουλίου 1933, καθιερώθηκε κατά τις δεκαετίες του 1960 και 1970, ως μία από τις πιο δημοφιλείς και σημαντικές Ελληνίδες ηθοποιούς και γνώρισε μεγάλη επιτυχία κατά τη διάρκεια της χρυσής εποχής του κινηματογράφου.
Σπούδασε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου και το 1957 άρχισε τη συνεργασία της με το ελεύθερο θέατρο. Στον χώρο του κινηματογράφου, εμφανίστηκε ως κομπάρσος στην ταινία “Χαρούμενο Ξεκίνημα” του Ντίνου Δημόπουλου, ενώ το 1958 πήρε έναν μικρό ρόλο στο “Τελευταίο ψέμα” του Μιχάλη Κακογιάννη. Το 1963 η Μαίρη Χρονοπούλου ξεκίνησε να πρωταγωνιστεί σε πολλές δραματικές ταινίες της “Φίνος Φιλμ”, στο πλευρό σπουδαίων ηθοποιών της εποχής, όπως οι Νίκος Κούρκουλος, Φαίδων Γεωργίτσης, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Γιώργος Φούντας και Αλέκος Αλεξανδράκης. Την περίοδο 1967-68 κέρδισε το βραβείο της ενώσεως κριτικών.
Στο ενεργητικό της είχε σημαντικές ερμηνείες στον νέο ελληνικό κινηματογράφο όπως στις εξαίρετες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου «Οι κυνηγοί» και «Ταξίδι στα Κύθηρα» και κέρδισε το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με την ταινία “Τα παιδιά της χελιδόνας” του Κώστα Βρεττάκου, το 1987. Άλλες ταινίες στις οποίες ξεχώρισε ήταν τα “Τα κόκκινα φανάρια” (1963), “Το χώμα βάφτηκε κόκκινο” (1966), “Πολύ αργά για δάκρυα” (1968),” Η λεωφόρος του μίσους” (1968) και πολλές ακόμα.
Στη θεατρική της καριέρα, συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους θιάσους. Με το ΚΘΒΕ συνεργάστηκε σε δυο παραστάσεις:
–Δύο απιστίες: Ασήμαντος πόνος/ Επίδειξη μόδας / Πίντερ Χάρολντ (Συγγραφέας) / Βολανάκης Μίνως (Σκηνοθεσία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (14/02/1976)
–Οι εχθροί / Γκόργκυ Μαξίμ (Συγγραφέας) / Μιχαηλίδης Γιώργος (Σκηνοθεσία) – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή (12/12/1975)
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More