Τα ελληνικά πανεπιστήμια εντυπωσιάζουν στην 87η ΔΕΘ
Το περίπτερο 14 της φετινής 87ης ΔΕΘ είναι αφιερωμένο στην εκπαίδευση και φιλοξενείται πλήθος εκθεμάτων, από τα ελληνικά πανεπιστήμια πρωτότυπων, αλλά και βραβευμένων. Εκεί μπορεί να θαυμάσει κανείς μεταξύ άλλων εκθέματα από τη μηχανοκίνηση, μονοθέσια, ρομπότ αλλά και μια ιδιαίτερη σκακιέρα.
Μέλη από την ακαδημαϊκή κοινότητα και φοιτητές ενημερώνουν για τις διακρίσεις τους, αλλά και τις καινοτομίες τους, έχοντας όλο το μέλλον μπροστά τους.
Η Panther Racing είναι η φοιτητική ομάδα από το Τμήμα Μηχανολόγων μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κατασκευάζει αγωνιστικές μοτοσυκλέτες (Moto 3 type). Η νέα καινοτομία που δημιούργησαν βελτιώνει την απόδοση της μοτοσυκλέτας και το κέντρο βάρους της.
«Είμαστε η μοναδική πλέον ομάδα στην Ελλάδα που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης για το διαγωνισμό motostudent που είναι παγκόσμιος και διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια στην Αραγονία της Ισπανίας Το συγκεκριμένο μοντέλο που έχουμε στην έκθεση είναι το δεύτερο μοντέλο της ομάδας το οποίο έχει τρέξει τον Ιούλιο του 2021 και έχει πάρει βραβείο καινοτομίας για τη χρήση μιας μη συμβατικής πίσω ανάρτησης και απόσβεσης. Αυτό δεν έχει ξαναχρησιμοποιηθεί στον κόσμο σε μηχανή και σε αυτό καινοτομήσαμε. Το εσωτερικό έμβολο έχει αντικατασταθεί με τον μηχανισμό που είναι και αυτός γεμάτος με λάδι, αλλά αντί για την κίνηση πάνω κάτω, κινείται μπρος ή πίσω ανάλογα με την επιτάχυνση ή την επιβράδυνση του οχήματος.
Το ελατήριο έχει αντικατασταθεί από μία στρεπτική δοκό από χάλυβα η οποία έχει αναλάβει τη λειτουργία του ελατηρίου» αναφέρει η Μαρία Αϊτσίδου αρχηγός της ομάδας και προσθέτει: «Δεν υπήρχε σαν μοντέλο, είναι έμπνευση της ομάδας τη σεζόν 2019-2021. Μας έχει βοηθήσει πολύ ως προς το βάρος της μηχανής, έχει φέρει το κέντρο βάρους πιο κεντρικά της μηχανής και πιο χαμηλά και αυτό βελτιώνει τις αποδόσεις, ενώ βοηθά και χωροταξικά καθώς είναι μικρό για άλλα πράγματα που θα πρέπει να χωρέσουν εντός του πλαισίου. Τώρα κατασκευάζουμε το τρίτο μοντέλο της ομάδας το οποίο θα τρέξει σε ένα μήνα στον ίδιο διαγωνισμό».
Η Aristotle racing team υπάγεται στο Τμήμα μηχανολόγων μηχανικών της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ. Η ομάδα έχει μέλη και από άλλα τμήματα του Πολυτεχνείου και από άλλα Πανεπιστήμια.
«Εδώ και 17 χρόνια η ομάδα σχεδιάζει και κατασκευάζει αγωνιστικά μονοθέσια τύπου Formula. Το ART22 είναι το 7o μονοθέσιο που έχουμε κατασκευάσει, ενώ φέτος είναι κατασκευαστική σεζόν και θα κατασκευάσουμε το 8ο που έχει ήδη σχεδιάσει η ομάδα. Το καλοκαίρι είχαμε πάει στην Ολλανδία για το Formula Student και βγήκαμε δεύτεροι overall στο διαγωνισμό. Η ομάδα προσπαθεί για το καλύτερο αποτέλεσμα. Είναι ένα ερευνητικό πρότζεκτ, οπότε στόχος μας είναι να εξελιχθεί και ερευνητικά», όπως μας λέει η Σμαράγδα Βαβίτσα, head of marketing της Aristotle racing team.
Η ART δημιουργήθηκε το 2006 από φοιτητές του τμήματος για να δημιουργεί, να σχεδιάζει και να κατασκευάζει αγωνιστικά μονοθέσια και τα τελευταία 15 χρόνια μετρά 18 επιτυχημένες συμμετοχές σε FSAE διαγωνισμούς.
Tο πολυβραβευμένο μονοθέσιο Orca και το πρώτο μονοθέσιο Formula Student κατασκευασμένο από την ομάδα Orion/PR23 αποτελούν δημιουργίες της Poseidon team ομάδα από το τμήμα Μηχανολόγων – Μηχανικών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθώς και από άλλα Πανεπιστήμια της Αθήνας. Το team και για τα δύο project αποτελείται από 60 άτομα.
«Έχουμε τη χαρά να είμαστε η μόνη ομάδα στην Ελλάδα και από τις λίγες παγκοσμίως που ασχολούνται με δύο διαφορετικά project και κατασκευάζουν δύο διαφορετικά μονοθέσια που σημαίνει ότι κάθε χρόνο συμμετέχουμε σε δύο διαφορετικούς διαγωνισμούς. Το eco project της ομάδας μας ασχολείται με τη μελέτη μονοθέσιων οχημάτων αγωνιστικών, οικονομίας ενέργειας. Με το πολυβραβευμένο όχημα μας την Orca θα συμμετάσχουμε σε διαγωνισμό, ενώ φέτος κατάφερε στη Γαλλία να πετύχει ένα νέο πανελλήνιο ρεκόρ, το οποίο κατείχε η ομάδα μας.
Η μάδα μας φέτος συμμετέχει για πρώτη φορά και στους διαγωνισμούς formula student και με το μονοθέσιο Orion κάνει την παρθενική της εμφάνιση Τα πλάνα της ομάδας μας για το formula student είναι να θέσουμε ακόμη πιο ψηλά τον πήχη, να αλλάξουμε κατηγορία και να μεταβούμε στην ηλεκτροκίνηση. Nα σχεδιάσουμε το νέο ηλεκτρικό πλέον μονοθέσιο και να έχουμε συνεχή παρουσία σε διαγωνισμούς formula student. Στο κομμάτι του eco θέλουμε να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο το όχημα, όπως μας αναφέρει ο Στράτος Παππάς, head of business & marketing.
Σκάκι με αντίπαλο τον υπολογιστή, αλλά όχι σε υπολογιστή…
Η ομάδα από το τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανολόγων από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας δημιούργησε μια σκακιέρα όπου μπορεί να παίξει κανείς με τον υπολογιστή.
«Κάθεται ένας παίκτης και παίζει και η σκακιέρα είναι υπεύθυνη για να βρει την κίνηση που κάνει ο αντίπαλος παίκτης και την μεταφέρει στον υπολογιστή. Αυτός στη συνέχεια με έναν αλγόριθμο βρίσκει την κίνηση –για να απαντήσει- και τη μεταφέρει στη σκακιέρα την κίνηση. Με ένα μαγνήτη κινείται το πιόνι και μπαίνει στην καλύτερη θέση», αναφέρει φοιτητής του τμήματος.
Παιχνίδια με τα ρομπότ!
Στο ίδιο περίπτερο μπορεί κανείς να μάθει για τις δραστηριότητες του εργαστηρίου Εφαρμογών Πληροφορικής και Ρομποτικής στην εκπαίδευση και την κοινωνία (LIRES LAB) του ΠΑΜΑΚ και να «παίξει» παιχνίδια με ρομπότ και να ενημερωθεί για τα social robotics και την Ακαδημία Ρομποτικής.
Vroom….
Ήχος γνώριμος και συνδυασμένος φυσικά με τα αυτοκίνητα. Η φοιτητική ομάδα από το τμήμα ηλεκτρολόγων μηχανικών και μηχανικών υπολογιστών του ΑΠΘ ασχολείται με την αυτόνομη οδήγηση.
«Κατασκευάζουμε αυτόνομα οχήματα σε κλίμακα 1:10 με βάση το κανονικό, με αφορμή τον παγκόσμιο διαγωνισμό Bosch Future Mobility Challenge (σ.σ. στον οποίο έχει ήδη διακριθεί). Εκεί υπάρχει ένας χώρος στον οποίο έχει δημιουργηθεί η μικρογραφία μιας πόλης στην οποία καλείται το αυτοκίνητο να πλοηγηθεί αυτόνομα μέσα από κόμβους, διασταυρώσεις, να περνά τα φανάρια. Προσπαθούμε οι λύσεις μας να μην περιορίζονται στο πλαίσιο του διαγωνισμού , θέλουμε να κατασκευάζουμε πιο γενικές λύσεις για να υλοποιηθούν αργότερα και σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κλίμακας κάτι το οποίο θα ήταν καινοτόμο και χρήσιμο. Στην κλίμακα που είναι χρησιμοποιούμε μόνο κάμερα για την αναγνώριση. Η ομάδα δημιουργήθηκε το 2020 έχει διακριθεί στον διαγωνισμό του 2021, με την τρίτη θέση, το 2022 πήρε τη δεύτερη θέση κερδίζοντας και το βραβείο μάρκετινγκ, ενώ φέτος κατέκτησε την όγδοη θέση», όπως λέει ο Αλέξανδρος Νικολάου, μέλος της ομάδας.
Η ομάδα Aristurtle είναι η ηλεκτροκίνητη αγωνιστική ομάδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, από το τμήμα Ηλεκτρολόγων -μηχανολόγων κυρίως, αλλά πλαισιώνεται και από άλλα τμήματα όπου κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα αγωνιστικά μονοθέσια.
«Συμμετέχουμε σε παγκόσμιους διαγωνισμούς το καλοκαίρι και τα τελευταία χρόνια τα μονοθέσια μας είναι αυτόνομα, που σημαίνει ότι μπορούν να αντιληφθούν το χώρο και χωρίς οδηγό να περιηγηθούν σε μία πίστα που οριοθετείται με κώνους.
Από το 2013 έχει δημιουργηθεί η ομάδα και το συγκεκριμένο μονοθέσιο που παρουσιάζεται στην έκθεση είναι το 7ο. Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια έχουμε καταφέρει να βελτιώσουμε και το σύστημα μετάδοσης κίνησης αυξάνοντας την ισχύ του κουτιού μπαταριών», όπως μας λέει ο υπαρχηγός της ομάδας για τη σεζόν που ξεκινάει φέτος, Βασίλης Καπλάνης.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More