Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σύγκρουση τρένων Τέμπη: «Κλειδί» στις έρευνες το βίντεο – ντοκουμέντο της ΕΡΤ από την έκρηξη

Το βίντεο ντοκουμέντο με τη στιγμή της σύγκρουσης των δυο τρένων στα Τέμπη που αποκάλυψε χθες η ΕΡΤ μπαίνει στο κάδρο των ερευνών. Όπως ανέφερε ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Αλέξανδρος Καλαφάτης, δίνει μια νέα διάσταση στην έρευνα καθώς φαίνεται ότι σχηματίζεται ένα μανιτάρι φωτιάς. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της ΕΡΤ, βρέθηκαν δυο φιάλες υγραερίου που δεν εξερράγησαν, αλλά εξετάζεται το κατά πόσο μπορεί να υπήρχαν κι άλλες φιάλες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν την έκρηξη.

Αναλυτικά, κατά τον δημοσιογράφο το βίντεο που αποκάλυψε η ΕΡΤ και ο Βαγγέλης Μητρούσιας δίνει μια νέα διάσταση στην έρευνα κι αυτό γιατί όπως φαίνεται την ώρα της φονικής σύγκρουσης σχηματίζεται ένα μανιτάρι φωτιάς και καπνού πάνω από τις δυο αμαξοστοιχίες. Όπως είπε, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις πολύ σοβαρών πηγών ενημέρωσης πρόκειται για μια έκρηξη η οποία δεν οφείλεται μόνο στη σύγκρουση καθώς αν και ήταν σφοδρή δεν δικαιολογεί αυτήν την εικόνα. Στο επίκεντρο μπαίνουν το μέγεθος και η ταχύτητα που εκδηλώθηκε η φωτιά ενώ εκτιμάται ότι υπήρξε έκρηξη πιθανότατα στο βαγόνι όπου βρίσκεται το κυλικείο η οποία πυροδοτήθηκε από κάτι. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στα συντρίμμια του βαγονιού εντοπίστηκαν δυο φιάλες υγραερίου οι οποίες όμως δεν εξερράγησαν. Ωστόσο, όπως εξήγησε, αυτό που θα μπει στο μικροσκόπιο το αμέσως επόμενο διάστημα είναι κατά πόσο μπορεί να υπήρχαν κι άλλες φιάλες υγραερίου που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την έκρηξη.

Σε ερώτηση του Γιώργου Κουβαρά αν επιτρέπεται αυτά τα τρένα να έχουν φιάλες υγραερίου μέσα στην κουζίνα τους ο Αλέξανδρος Καλαφάτης απάντησε ότι υπάρχει μια ΚΥΑ στην οποία διατυπώνεται λεπτομερώς το πότε μπορεί να έχει φιάλες υγραερίου, όμως αυτή τη στιγμή δεν είναι κανείς σε θέση να πει αν επιτρεπόταν ή όχι. Ο Αλέξανδρος Καλαφάτης υπογράμμισε όλα τα παραπάνω έχουν μεγάλη σημασία για την έρευνα καθώς σήμερα εντοπίστηκαν 14 νέοι νεκροί εκ των οποίων οι περισσότεροι βρίσκονταν στον χώρο του κυλικείου.

Θρήνος σε όλη την Ελλάδα- Μεγαλώνει συνεχώς η λίστα των νεκρών

Νέοι άνθρωποι, κυρίως φοιτητές συγκεντρωμένοι στο δεύτερο βαγόνι, το βαγόνι – εστιατόριο του Intercity 62, φόρτιζαν τα κινητά τους, έπιναν καφέ ή έκαναν τις εργασίες τους.

«Ήταν πραγματικά κόλαση επί γης. Μύριζε θάνατο, εκεί που ήμασταν. Το δικό μου το βαγόνι ήταν εκείνο που έχει καεί ολόκληρο… έσπασαν τα παράθυρα, πηδήξαμε κάτω» δήλωσε ο τραυματίας, Δημήτρης Κωσταρέλλος.

Από το βαγόνι αυτό ανασύρονται από το πρωί απανθρακωμένες σοροί.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης του Νομού Λάρισας, Γιάννης Ξανθόπουλος, «αν δεν απομακρυνθούν όλα τα κομμάτια ένα προς ένα δε θα σταματήσουμε με τίποτα».

Νέο βίντεο ντοκουμέντο λίγα δευτερόλεπτα μετά τη σύγκρουση, δείχνει επιβάτες να παρακολουθούν ανήμποροι τη φωτιά που ξέσπασε στα πρώτα βαγόνια. Το ανάρτησε στο προφίλ του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ένας νεαρός που διασώθηκε την τελευταία στιγμή μέσα από τις φλόγες.

«Μια άμορφη μάζα μέσα σε καπνούς, γυαλιά. Σε μια στιγμή είδαμε και τα καθίσματα πάνω. Είχε αναποδογυρίσει το βαγόνι[…] Είχε δύο φωτιές θυμάμαι, είχε κι άλλες γιατί είχε πολύ καπνό κι υπήρχαν κι άλλες θυμάμαι στο τοπίο. Η μία ήταν στην τρύπα που βρήκαμε για να βγούμε. Ένας ψύχραιμος ανέλαβε να σβήσει τη φωτιά με κάποια ρούχα, μέχρι να μπορέσουμε να βγούμε, να απεγκλωβίσουμε όσα άτομα μπορούσαμε και να τους βγάλουμε από την τρύπα» αναφέρει ο Στέργιος Μιναέμης που κατάφερε να βγει από το τρένο.

«Είναι το σημείο, το οποίο κατά κύριο λόγο εκδηλώθηκε η πυρκαγιά και το μεγαλύτερο μέρος του πυροθερμικού φορτίου και οι μεγάλες θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν εκεί και ουσιαστικά είναι αυτό το φαινόμενο που παρουσιάστηκε, δηλαδή η μεγάλη σύγκρουση ουσιαστικά συνέθλιψε όλα αυτά τα βαγόνια και ουσιαστικά βρέθηκαν όλοι αυτοί οι άνθρωποι μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, αστραπιαία μπορώ να πω, να συμπιέζονται, να συνθλίβονται από τα βαγόνια» τόνισε μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος Γιάννης Αρτοποιός.

Τα τρία πρώτα βαγόνια, μετατράπηκαν σε άμορφη μάζα σιδερικών. Γερανοφόρα οχήματα απομακρύνουν τα συντρίμμια για να μπορέσουν οι διασώστες να εντοπίσουν τους αγνοούμενους.

«Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος συνεχίζεται. Τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της δεύτερης θέσης, όσο και το βαγόνι εστιατόριο. Ταυτόχρονα οι πυροσβέστες αφαιρούν τμηματικά τα μεταλλικά στοιχεία τους προκειμένου να διευκολυνθεί η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού. Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επιχειρούν οι δυνάμεις παραμένουν δύσκολες, καθώς κομμάτια του συρμού είναι άμορφες μάζες από την σφοδρότητα της σύγκρουσης» ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Βασίλης Βαρθακογιάννης.

Όπως μετέδιδε νωρίτερα ο Μάκης Νασιάδης, «η ώρα είναι 4 και όπως βλέπετε πίσω μου τα σωστικά συνεργεία με την βοήθεια σκαπτικών μηχανημάτων προσπαθούν να φέρουν σε ευθεία θέση το βαγόνι 3». Σύμφωνα με τον επικεφαλής των Εθελοντών Διασωστών, σημάδια ζωής δεν υπάρχουν.

«Θα γίνει κάποιος τεμαχισμός του βαγονιού γιατί είναι μεγάλο. Θα γίνει μετακίνηση των βαγονιών και θα πάμε σε έναν έλεγχο, αν υπάρχουν κάποια σημάδια, να μπορέσουμε να τα αναγνωρίσουμε και να τα βγάλουμε» ανέφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Εθελοντών Διασωστών Δημήτρης Νάκος.

Με DNA η ταυτοποίηση

Σήμερα, Πέμπτη, αναμένεται να ταυτοποιηθούν σοροί θυμάτων με τη διαδικασία του DΝΑ, από τη Δ/νση Εγκληματολογικών Ερευνών και την Ιατροδικαστική Υπηρεσία, όπως προβλέπει το πρωτόκολλο για περιπτώσεις μαζικών καταστροφών. Οι σοροί θα παραδοθούν στους συγγενείς τους, μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία.

«Οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν κατά τη σύγκρουση ήταν υψηλές και κάθε οργανική ύλη χάνει την ταυτότητα της. Αν δεν υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά όπως κάποιες προθέσεις ή χαρακτηριστικά οδοντικά στοιχεία που να μπορέσουμε να ταυτοποιήσουμε τις σορούς, το DNA καταστρέφεται με αποτέλεσμα αυτές οι εξετάσεις να είναι αρνητικές» σχολίασε ο ιατροδικαστής Δημήτρης Γαλεντέρης.

Εurokinissi

«Η πιο δύσκολη στιγμή είναι η στιγμή της υποστήριξης των ανθρώπων που έχουν χάσει τους δικούς τους. Είμαστε εδώ από εχθές για να τους δώσουμε καταρχήν τις πρώτες πρακτικές συμβουλές και στην συνέχεια να πάρουνε την ψυχολογική υποστήριξη που χρειάζεται και όσοι βρίσκονται και στα ξενοδοχεία που φιλοξενούνται περιμένοντας από σήμερα να ξεκινήσει η ταυτοποίηση» δήλωσε η υφυπουργός Υγείας Ζωή Ράπτη.

Η «μαύρη» λίστα

Γονείς αναζητούν τα παιδιά τους, παιδιά που αναζητούν τους γονείς τους… Η λίστα των νεκρών από το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα της χώρας, συνεχώς μεγαλώνει. Σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της Αστυνομίας Κωνσταντία Δημογλίδου , υπάρχουν 57 νεκροί, επισήμως αγνοούνται 56 άτομα, 48 νοσηλεύονται και 6 είναι διασωληνωμένοι.

«Δεν ελπίζουμε ότι θα βρούμε επιζώντες από τον κατάλογο των αγνοουμένων ανασύρονται νέα πτώματα.. Ήδη ανασύρθηκαν άλλα 12. Ο αριθμός τους από 44 ανεβαίνει στο 56. Ας ελπίσουμε να σταθεροποιηθεί όσο πιο χαμηλά» δήλωσε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος.

Δύο από τους διασωληνωμένους τραυματίες που φέρουν εκτεταμένα εγκαύματα μεταφέρθηκαν σήμερα σε νοσοκομεία Θεσσαλονίκης. Στα νοσοκομεία της Λάρισας, 10 έχουν υποβληθεί σε χειρουργικές επεμβάσεις, ενώ άλλοι 20 παραμένουν για νοσηλεία.

Γεραπετρίτης για Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων: Αυτό το δύσκολο και στενάχωρο έργο θα φτάσει μέχρι τέλους

«Στην άμεση σύσταση της υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τη διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας προχωρά η κυβέρνηση, δια του νέου υπουργού Μεταφορών Γιώργου Γεραπετρίτη. «Ο ελεγχόμενος δεν μπορεί να ορίζει τον ελεγκτή του» δηλώνει ο Νίκος Παππάς. Ο Αλέξης Τσίπρας, από το μηχανεργοστάσιο της ΤΡΕΝΟΣΕ, έκανε λόγο για μια προαναγγελθείσα τραγωδία. «Η κυβέρνηση δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από την αλήθεια, ελπίζω και κανείς άλλος», δηλώνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Καλαφάτης, Έλενα Αποστολίδου, Βασίλης Σιώμος, Μάκης Νασιάδης, Ελένη Μπουγά, Γεωργία Σκιτζή -Επιμέλεια: Ειρήνη Βασάλου

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More