Συνεργασία της Περιφέρειας Ιονίων νήσων με την Κίνα

Πόσο δύσκολο είναι να συνδεθούν η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος ή η Κεφαλληνία με την μακρινή Κίνα;
Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Γιάννης Ανδριώτης, με το ρεπορτάζ του δείχνει το μεγάλο ενδιαφέρον του αφυπνισμένου γίγαντα για την Ελλάδα.
Ο Γιάννης Τρεπεκλής, περιφερειάρχης Ιονίων νήσων, επιστρέφοντας από ένα πολυήμερο ταξίδι στην 2η πιο πυκνοκατοικημένη χώρα του πλανήτη, μιλά με ενθουσιασμό για αυτό που αντίκρισε. Την μεγάλη σημασία που αποδίδουν οι Κινέζοι πανεπιστημιακοί καθηγητές και χιλιάδες φοιτητές στην ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό.

Δεν πρόκειται απλώς για μια πολιτιστική γέφυρα μεταξύ δυο χωρών. Δεχόμενοι ότι έστω το 10% των ευπόρων Κινέζων ταξιδεύουν, έχοντας γνώσεις και ερευνητικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, ο αριθμός των δυνάμενων να την επισκεφτούν ξεπερνά τα 100 εκατ., αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος, δεδομένου ότι αυτό προκαλεί και μια εμπορική κινητικότητα στον πρωτογενή τομέα, αφού οι Κινέζοι επιστρέφοντας στην χώρα τους αναζητούν την γαστρονομία με τα προϊόντα της ελληνικής γης.
Το Ιόνιο πανεπιστήμιο άνοιξε τον δρόμο της ακαδημαϊκής συνεργασίας με αντίστοιχα πανεπιστήμια της Κίνας δημιουργώντας τμήμα ασιατικών σπουδών. Αντίστοιχα, όπως αναφέρει ο κ. Τρεπεκλής, επτά κινεζικά πανεπιστήμια έχουν πολυπληθή τμήματα ελληνικής γλώσσας.

Ως γνωστό οι Κινέζοι τον μόνο πολιτισμό που αναγνωρίζουν παγκόσμια ως ισότιμο/ ισάξιο με τον δικό τους είναι ο ελληνικός. Εκείνο που μένει να διαβαστεί είναι η γραμμική Α΄ και ίσως μια διαφορετική ματιά στον δίσκο της Φαιστού, ο οποίος στα εγχάρακτα σύμβολά του παρουσιάζει ομοιότητες με την γραφή των χρησμών σε οστά, την πρώτη κινεζική γραφή. Καθώς η αρχαιολογία ανατρέπει τα ιστορικά στερεότυπα η Κίνα φαίνεται ότι προηγείται στην γραφή από την Μεσοποταμία κατά 2.000 χρόνια.[1]
Φυσικά υπάρχουν πολλά περισσότερα πέραν της επισκεψιμότητας, του πολιτισμού ή της τουριστικής ανάπτυξης, που θα μπορούσαν να σκεφτούν οι αρμόδιοι.
Χιλιάδες χρόνια μεσολαβούν από τον “άνθρωπο του Πεκίνου” έως τον θεοποιημένο Huang(di), τον “Γιο του Ουρανού” και το πολιτικό δόγμα της “Εντολής του Ουρανού” «T’ien –ming», που παραδίδεται στον παγκόσμιο κυρίαρχο για να κυβερνήσει τον κόσμο (Tianxia).[2]
[1] Steven Roger Fischer, A History of Writing, Reaktion Books, London, 2001.
[2] Michael Nylan, “Empire” in the Classical Era in China (304 BC–AD 316), Oriens Extremus, 2007, σ. 75,
Andrea Balbo, Jaewon Ahn & Kihoon Kim, Roma Sinica- Empire and Politics in the Eastern and Western Civilizations, De Gruter, Berlin 2022, σσ. 5-22.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More