Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου, 2025

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σε τροχιά αναβάθμισης το μετρό της Αθήνας – Αλλάζουν οι ράγες μετά από 25 χρόνια

metro1

Σε νέες ράγες μπαίνει το μετρό της Αθήνας έπειτα από 25 χρόνια. Οι παρεμβάσεις επικεντρώνονται κυρίως σε τμήματα των γραμμών 2 και 3, με στόχο τη συντήρηση και αναβάθμιση.

Οι σιδηροτροχιές θα αντικατασταθούν σε 32 χιλιόμετρα του δικτύου, ένα έργο που αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2026. Το ΕΡΤnews βρέθηκε πρώτο και κατέγραψε τις εργασίες που εκτελούνται τις νυχτερινές ώρες.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Στις 21:40 οι σταθμοί μετρό Δάφνης, Νέου Κόσμου και Αγίου Ιωάννη κατεβάζουν ρολά 2,5 ώρες νωρίτερα από ό,τι συνήθως. Συνεργεία τεχνικών κατεβαίνουν στις σήραγγες και αναλαμβάνουν δράση. Για έναν μήνα, όλη νύχτα μέχρι το ξημέρωμα, δουλειά τους είναι να κάνουν το δίκτυο καινούργιο.

Τριάντα μέτρα κάτω από την λεωφόρο Βουλιαγμένης, στον σταθμό μετρό της Δάφνης, οι τεχνικοί κόβουν με τροχό τις παλιές σιδηροτροχιές. Με τη βοήθεια γερανοφόρου οχήματος, τις αφαιρούν και στη θέση τους τοποθετούν τις καινούργιες. Κάθε τμήμα σιδηροτροχιάς έχει μήκος 18 μέτρων και ζυγίζει πάνω από έναν τόνο.

Μετά την τοποθέτηση κάθε νέου τμήματος σιδηροτροχιάς, ειδικό μηχάνημα περνάει και το σταθεροποιεί βιδώνοντάς το στη θέση του. Στη συνέχεια θα προχωρήσουν σε συγκόλληση, στους αρμούς μεταξύ των μεταλλικών τμημάτων.

Οι τεχνικοί θερμαίνουν με φωτιά τα κομμάτια των νέων σιδηροτροχιών. Σκοπός τους είναι να λιώσει το μέταλλο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί συγκόλληση από κομμάτι σε κομμάτι.

Κυρανάκης: Αντικαθιστούμε όλες τις σιδηροτροχιές

Ο Χρήστος Μαμαλουκάκης, Γενικός Διευθυντής Συντήρησης ΣΤΑ.ΣΥ, σχολίασε ότι «στο σημείο που βρισκόμαστε γίνεται η σύνδεση μεταξύ της παλαιάς και της νέας τροχιάς. Η σύνδεση που βλέπετε είναι προσωρινή, μέχρι να γίνει οριστική σύνδεση με συγκόλληση».

«Η οριστική συγκόλληση θα γίνει μέσα σε λίγες ώρες, έτσι ώστε τις πρωινές ώρες να αποδοθεί το συγκεκριμένο τμήμα, όπως και όλο το δίκτυο, στην κυκλοφορία», πρόσθεσε.

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, τόνισε ότι «μετά από 25 χρόνια έπρεπε να αλλάξουν οι σιδηροτροχιές, διότι η φθορά η φυσιολογική έχει φτάσει κοντά στα όρια ζωής της, και άρα λοιπόν, σε 32 χιλιόμετρα του δικτύου, μετά από 25 χρόνια αντικαθιστούμε όλες τις σιδηροτροχιές».

Ο Θανάσης Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος ΣΤΑ.ΣΥ, δήλωσε ότι «η γραμμή αυτή φτιάχτηκε το 2000, και μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, είδατε και την κόπωση του υλικού, και τα σημεία που πρέπει να αντικαταστήσουμε τις σιδηροτροχιές».

Παράλληλα με την αντικατάσταση των σιδηροτροχιών, ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί προχωρούν στην τοποθέτηση οπτική ίνας ούτως ώστε να εξοπλιστεί το δίκτυο του μετρό με τεχνολογία 5G, στο σύνολό του.

Η αντικατάσταση σιδηροτροχιών θα πραγματοποιηθεί στις γραμμές 2 και 3 του μετρό. Είναι έργο προϋπολογισμού 7,3 εκατομμύριων ευρώ  και αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2026

Ρεπορτάζ: Γιώργος Κοβός

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More