Π. Θεοδωρακίδης στο ΕΡΤΝews: Η επικίνδυνη ισορροπία στον κόλπο της Φινλανδίας
Για τις εξελίξεις στη Βαλτική Θάλασσα, όπου υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθεί θερμό επεισόδιο, μίλησε ο Παναγιώτης Θεοδωρακίδης, αμυντικός αναλυτής. Άλλωστε το Ελσίνκι ανακοίνωσε ότι εντόπισαν ενδείξεις που παραπέμπουν σε ρωσικό δάκτυλο πίσω από το χριστουγεννιάτικο σαμποτάζ, το κόψιμο δηλαδή των υποβρύχιων καλωδίων ρεύματος που συνδέουν Φινλανδία με Εσθονία. Οι Φινλανδοί κρατούν το ρωσικό πλοίο και άρχισαν τις διώξεις κατά παντός υπευθύνου.
Όπως δήλωσε ο κ. Θεοδωρακίδης: «Αφότου η Ρωσία πλέον αντιλαμβάνεται την Βαλτική Θάλασσα σαν ΝΑΤΟϊκή λίμνη, μετά την ένταξη της Φινλανδίας και της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ, έχει αρχίσει έναν υβριδικό πόλεμο, δηλαδή όχι έναν ανοικτό πόλεμο και ναυτικής ναυτικής διαμάχης, αλλά έναν πόλεμο ο οποίος νομικά με το διεθνές δίκαιο, κινείται σε μία γκρίζα ζώνη και η αδικοπραξία, δεν εντοπίζεται εύκολα αν είναι ναυτικό ατύχημα ή αν είναι σαμποτάζ.
Επίσης, τον σκιώδη στόλο που έχει αναπτύξει για να εξάγει το πετρέλαιο μετά τις κυρώσεις, χρησιμοποιώντας είδαμε και στη Μεσόγειο ναυάγια, παλιά τάνκερ τα οποία είναι αμφιβόλου ποιότητας και πλευστότητας, ήδη έχει τέτοια πλοία σε νηολόγια άλλων χωρών, τα οποία εξοπλίζει, μετά από μεγάλη έρευνα που είχε κάνει με κατασκοπευτικά μηχανήματα, έτσι ώστε να μπορεί να υποκλέπτει από τα ποντισμένα καλώδια.
Άλλωστε η Βαλτική δεν έχει μεγάλο βάθος, έχει 50 μέτρα, αλλού έχει νερά καφέ και αλλού γαλάζια νερά. Έτσι η Ρωσία προχωρώντας πριν από το ΝΑΤΟ και τις ευρωπαϊκές χώρες έχει αναπτύξει πολλά μηχανήματα τα οποία τα βάζει σε αυτά τα πλοία, ξεχωριστά από τα υποβρύχια τύπου Μπέλκογκραντ και άλλα υποθαλάσσια μη επανδρωμένα σκάφη, υποθαλάσσια drones που έχει, ώστε να υποκλέπτει όλες τις κινήσεις ότι μπορεί τέλος πάντων το ΝΑΤΟ μέσω των οπτικών ινών να λέει και να κάνει, ακόμα και τις ασκήσεις.
Σε αυτό το περιστατικό, αιτία ήταν η έναρξη στις 14 Νοεμβρίου μιας ΝΑΤΟϊκής άσκησης, ακριβώς για να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση, όπου πόντισαν αισθητήρες, υπήρχαν βατραχάνθρωποι, μη επανδρωμένα drones από το ΝΑΤΟ, για να μπορέσουν ηλεκτρονικά και με άλλους τρόπους να αντιμετωπίσουν τη ρωσική τεχνολογία.
Επίσης, το Ναυτικό Στρατηγείο της Γερμανίας που έχει αναπτυχθεί στο Ρόστοκ, ένα λιμάνι της πρώην Ανατολικής Γερμανίας και που είναι πολύ κοντά στο θύλακα του Καλίνινγκραντ, όπου εδρεύει η έδρα διοίκησης της Βαλτικής του ρωσικού Ναυτικού.
Είναι το μόνο λιμάνι που δεν παγώνει στη Βαλτική μάλιστα, διότι έχει υψηλή αλατότητα συγκριτικά με τη μη αλατότητα των άλλων περιοχών στη Βαλτική. Άρα είναι ζωτικής σημασίας».
Κίνδυνοι για θερμά επεισόδια
Αυτά τα περιστατικά έχουν πολλά ρίσκα να εξελιχθούν σε θερμά επεισόδια μεταξύ Ναυτικού. Διότι ήδη η Μεγάλη Βρετανία, μετά το συναγερμό που έγινε στο Ροστόκ, όπου εδρεύει το Γερμανικό κατ’ όνομα, αλλά ουσιαστικά ΝΑΤΟϊκό Ναυτικό Στρατηγείο που ιδρύθηκε για την αντιμετώπιση της ρωσικής επιθετικότητας στην Βαλτική Θάλασσα, έχει σημάνει συναγερμός. Ήδη πλέουν ένα βρετανικό πλοίο, το Ποσειδών αεροσκάφος με εξελιγμένα μηχανήματα θαλάσσιας παρακολούθησης και επτά βρετανικά πλοία.
Συνωστισμός σε μία θάλασσα στην οποία περνάνε 2.000 εμπορικά πλοία και που κινείται το 15 έως 17% της εμπορικής ναυσιπλοΐας του κόσμου. Επίσης είναι πάρα πολύ αυξημένη, διότι τα κράτη αυτά είναι προοδευμένα, δεν είναι κράτη όπως στη Νότια Κίνα, παραδείγματος χάριν, διότι αναφέρω τη Νότια Κίνα, διότι κινεζικός εξοπλισμός και κινεζικό πλοίο κατηγορείται επίσης ότι νοικιάστηκε από τη Ρωσία, για να κάνει σαμποτάζ. Περνάνε πάρα πολλά του διεθνούς εμπορίου, αγωγοί, ηλεκτρικοί οπτικές ίνες που μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα και επιχειρησιακά.
Επίσης αυξημένος κίνδυνος υπάρχει για τα ποντισμένα πυρομαχικά και χημικά όπλα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, για τα οποία το ΝΑΤΟ δεν έχει ακριβείς πληροφορίες, ενώ η Ρωσία έχει χάρτες και ακριβείς πληροφορίες.
Επίσης και για σαμποτάζ σε σταθμούς τερματικούς αερίου, ας ελπίσουμε ότι δεν θα είναι η απαρχή σαμποτάζ».
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More