Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρ. πρατηριούχων Αττικής: Ο καταναλωτής να συγκρίνει τις τιμές στα καύσιμα – Πώς θα σταματήσει η νοθεία

Αυστηρά είναι πλέον τα πρόστιμα που καλούνται να πληρώσουν οι επιτήδειοι που νοθεύουν τα καύσιμα με λάδια πετρελαίου και άλλους διαλύτεςς προκαλώντας ζημιές στα αυτοκίνητα των πελατών τους καθώς και απώλειες φορολογικών εισόδων για το κράτος. Ο Νίκος Παπαγεωργίου, πρόεδρος Πρατηριούχων Αττικής, μίλησε στην ΕΡΤ για τους παραβάτες που έχουν πιαστεί πολλές φορές να νοθεύουν τα καύσιμα και για το πώς οι καταναλωτές μπορούν να αντιληφθούν ποιο πρατήριο πουλάει καύσιμα χαμηλότερα από το κόστος αγοράς.

Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Κώστας Στάμου, αναφέρθηκε στο πρόστιμο των 150.000 ευρώ που επιβλήθηκε σε πρατήριο που διακινούσε νοθευμένη βενζίνη. Σύμφωνα με το δείγμα που εξέτασε το Γενικό Χημείο του Κράτους η βενζίνη ήταν νοθευμένη 100% από μίγμα από λάδια πετρελαίου.

«Τα πρατήρια υγρών καυσίμων και οι τιμές στα υγρά καύσιμα είναι στην καθημερινότητα. Μπορεί να το δει ο καταναλωτής πατώντας ένα πλήκτρο στον υπολογιστή του μέχρι περνώντας από κάποια πρατήρια και βλέποντας τις τιμές που υπάρχουν και να συγκρίνει», ανέφερε ο κ. Παπαγεωργίου.

Αναφερόμενος στην ενδεδειγμένη τιμή πώλησης στα πρατήρια ο πρόεδρος των Πρατηριούχων Αττικής κάλεσε τους καταναλωτές να επισκέπτονται τη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και να ενημερώνονται για τις τρέχουσες διυλιστηριακές τιμές. «Στην τιμή της βενζίνης προσθέτεις το 24% το ΦΠΑ. Αυτή είναι η τιμή την οποία πωλούν τα διυλιστήρια σε όλες τις εταιρείες εμπορίας χονδρικής πώλησης στην Ελλάδα. Εκεί υπάρχει ένα εύλογο κέρδος της εταιρείας, το μεταφορικό και το πρατήριο υγρών καυσίμων, το οποίο πρέπει να έχει κι αυτό ένα εύλογο κέρδος για να συνεχίσει να υπάρχει» εξήγησε ο κ. Παπαγεωργίου.

Έχουν κλείσει 3.000 πρατήρια

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των Πρατηριούχων Αττικής, τα τελευταία 15 χρόνια έχουν κλείσει περίπου στις 3.000 πρατήρια. «Πριν από 15 χρόνια είχαμε 8.500 ενεργά πρατήρια που πωλούσαν καύσιμα στην Ελλάδα. Σήμερα έχουμε γύρω στις 5,500 σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα. Από το 1992 και μετά που υπήρξε η απελευθέρωση στα υγρά καύσιμα, η τιμή των υγρών καυσίμων διπλασιάστηκε προσφέροντας φόρο στο κράτος για να μπορεί να λειτουργεί το κράτος», είπε.

Και όπως είπε, οι επιτήδειοι προσπαθώντας να εκμεταλλευτούν το μεγάλο κόστος του φόρου νοθεύουν τα καύσιμα. «Έχουμε ακούσει άπειρες περιπτώσεις στα 30 χρόνια τώρα που πρατηριούχοι πιάστηκαν ή να νοθεύουν ή να κλέβουν ή να υπάρχει δολιοφθορά υποκλοπή στην αντλία. Είναι λίγες οι περιπτώσεις όμως σε έναν κλάδο ο οποίος απασχολεί πάρα πολύ κόσμο και πολλές οικογενειακές επιχειρήσεις», σημείωσε ο κ. Παπαγεωργίου.

«Ο καταναλωτής πρέπει να είναι προσεκτικός, δηλαδή να γνωρίζει το πρατήριο προμηθεύεται τα καύσιμα. Όταν κάποιος θέλει να εκμεταλλευτεί κάτι μπορεί να γίνει σε οποιαδήποτε δουλειά. Για το συγκεκριμένο πρατήριο δεν σημαίνει το ότι επειδή επιβλήθηκε ένα πρόστιμο 150.000 ευρώ έχει τελεσιδικήσει», συμπλήρωσε.

Να αλλάξει ο νόμος για την τιμή πώλησης των καυσίμων

Ο ίδιος κάλεσε την κυβέρνηση να αλλάξει το νόμο που δίνει τη δυνατότητα στα πρατήρια υγρών καυσίμων να πωλούν κάτω από τις διυλιστηριακές τιμές. «Όσο και να θέλει να ευνοήσει μια υγιή ανταγωνιστική αγορά, μπορεί να οδηγεί σε λάθος αποτέλεσμα γιατί κάποιος μπορεί να το εκμεταλλευτεί για να προσελκύσει κόσμο πωλώντας φθηνά τη βενζίνη και κερδίζοντας από κάπου αλλού» σημείωσε ο εκπρόσωπος των πρατηριούχων.

Αναφορικά με το σύστημα εισροών – εκροών τόνισε ότι θα πρέπει να μπει ένα λογισμικό το οποίο θα ελέγχεται απόλυτα και αν πάει κάποιος να το καταδολίευση να παρεμβαίνει το υπουργείο Οικονομικών. Και όπως είπε, έτσι θα διασφαλίζεται ότι αυτό που πουλάει η επιχείρηση εκείνη την ώρα είναι αυτό το οποίο πραγματικά παίρνει ο καταναλωτής.

Ο κ. Παπαγεωργίου κάλεσε τον κόσμο να εμπιστεύεται τις οικογενειακές επιχειρήσεις, τις επιχειρήσεις που τις γνωρίζει, τις επιχειρήσεις που χρόνια προμηθεύεται από εκεί το πετρέλαιο θέρμανσης, ή τη βενζίνη κίνησης.

Ρεπορτάζ: Κώστας Στάμου | ΕΡΤ

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More