Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου, 2025

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πρώτο Κουδούνι: Το Πρώτο στον Αγιασμό σε ακριτικά σχολεία (audio)

prwto-koudouni

Πρώτο κουδούνι σήμερα για τους μαθητές των σχολείων της χώρας μας και το Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 «ταξίδεψε» από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, στην Ορεστιάδα, τη Γαύδο και την Τέλενδο, μεταξύ άλλων, συνομιλώντας με δασκάλους και εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας που περιέγραψαν το ξεκίνημα της νέας χρονιάς, τις προκλήσεις, τις αλλαγές, τα κενά και το πώς θα καλυφθούν.

«Είμαστε πανέτοιμοι», είπε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Γιάννης Παπαδομαρκάκης καλεσμένος στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου.

«Τα σχολεία έχουν τις εκπαιδευτικούς τους, έχουν τα βιβλία τους, είμαστε σε ετοιμότητα. 10 και 11 του μηνός παρουσιάζονται οι αναπληρωτές, χθες και σήμερα θα είναι στα σχολεία οι αναπληρωτές. Επομένως θεωρούμε ότι είναι μία από τις καλές σχολικές χρονιές και ευχόμαστε να πάνε όλα καλά και στην πορεία».

Ερωτηθείς αν υπάρχει κάποια αλλαγή φέτος που να είναι αξιοσημείωτη σε ό,τι αφορά τη σχολική χρονιά, σημείωσε πως μόνο στη Γ’ Γυμνασίου έχει μπει το μάθημα των Οικονομικών, μία ώρα επιπλέον για τα παιδιά εκείνα τα οποία δεν θα προχωρήσουν στις άλλες τάξεις μετά την υποχρεωτική εκπαίδευση.

«Οι 10.000 διορισμοί, τα τμήματα ένταξης, όλα αυτά σηματοδοτούν την ευαισθησία που έχει και η υπουργός Παιδείας και ο πρωθυπουργός για το καλό των παιδιών μας, για το καλό της κοινωνίας, να βγάζουμε ευυπόληπτους πολίτες» συνέχισε.

Σε σχέση με το ζήτημα των κενών, ανέφερε για παράδειγμα πως στα Δωδεκάνησα, το 32% έχει αιτηθεί άδεια. «Είμαστε όμως σε εγρήγορση για να καλύψουμε και αυτά τα κενά. 26 του μηνός θα γίνουν νέες προσλήψεις αναπληρωτών, άμεσα, δηλαδή δεν αφήνουμε να περάσει να πάει Οκτώβρης. Άμεσα θα γίνουν προσλήψεις. (…) Σας υπόσχομαι ότι μέχρι τέλος του Σεπτέμβρη οι εκπαιδευτικοί που θα χρειάζεται κάθε σχολική μονάδα θα είναι εκεί».

Επιπλέον, επισήμανε πως θα υπάρξουν ψηφιακά βιβλία για τους μαθητές, που θα είναι προσαρμοσμένα με την τεχνητή νοημοσύνη, σε μαθητές γυμνασίων και σε κάποιες περιπτώσεις και σε δημοτικά.

Επίσης  τα ψηφιακά φροντιστήρια προχωρούν κανονικά, «Ένας θεσμός πολύ πετυχημένος και να ξέρετε ότι ήδη έχουν ξεκινήσει, έχουν γίνει οι προσλήψεις για τα ψηφιακά φροντιστήρια και είμαστε σε αυτή τη φάση τώρα για να ξεκινήσουν και αυτοί τα μαθήματά τους» τόνισε.

Όσο αφορά στην ειδική αγωγή, ανέφερε πως «για πρώτη χρονιά φέτος δημιουργήθηκαν 4.000 τμήματα ένταξης, που σημαίνει ότι διορίστηκαν εκπαιδευτικοί για να καλύψουν τα τμήματα ένταξης και επίσης ό, τι προκύψει, εμείς είμαστε σε θέση να το καλύψουμε. Επομένως, έχει δώσει ο Υπουργός Παιδείας ιδιαίτερη βαρύτητα στην Ειδική Αγωγή, σε νοσηλευτές και σε φυσικοθεραπευτές, σε εργοθεραπευτές, σε όλες τις ειδικότητες που απαιτούνται για να καλυφθούν και τα ειδικά σχολεία αλλά και τα τμήματα και ψυχολόγοι».

«Με τα ολοήμερα προσπαθούμε και θα καλυφθούν ό, τι κενό υπάρχει. Μέχρι 26 του μηνός, λόγω των αδειών, σας λέω ειλικρινά ότι ένα μεγάλο ποσοστό παρουσιάστηκε και πήρε άδεια. Αυτό διαχειριζόμαστε τώρα. Γι’ αυτό και 26 του μηνός θα γίνουν νέες προσλήψεις για να καλυφθούν όλα αυτά τα κενά που έχουν δημιουργηθεί» συμπλήρωσε ο κ. Παπαδομαρκάκης.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Για το ζήτημα της στέγασης που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται μακριά από τον τόπο τους, μίλησε μεταξύ άλλων, ο Θανάσης Κικινής, γενικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας στην εκπομπή «Σεμνά και Ταπεινά» με τον Γιώργο Κακούση και τον Δημήτρη Πετρόπουλο, συζήτηση που είχε, όπως επισήμανε με τον Υπουργό Εσωτερικών αυτές τις μέρες.

«Του υπενθύμισα ότι η πρώτη ανάλογη συζήτηση έγινε, εγώ ήμουν πρόεδρος στη Διδασκαλική Ομοσπονδία τότε, το 2017, επί υπουργίας κυρίου Σκουρλέτη, δηλαδή από το 2017 μέχρι το 2025 καμία λύση δεν βρέθηκε και υπάρχουν τα προβλήματα που αναφέρατε αυτή τη στιγμή. Και όταν ένας διορισμός παίρνει 740 ευρώ τον μήνα. Καταλαβαίνετε ότι δεν πρόκειται να μετακινηθεί ποτέ από το νησί, αν καταφέρει να μείνει στο νησί και όχι απαραίτητα στο νησί. Εγώ συνάντησα πριν από μερικά χρόνια εκπαιδευτικούς στη Φωκίδα που δεν είναι νησί,  αλλά είχαν ακριβώς τα ίδια προβλήματα και είπαν ότι μια φορά που ήρθαμε, ήταν από τη Μακεδονία οι συνάδελφοι αυτοί, μια φορά που ήρθαμε και μια φορά που θα φύγουμε» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, ο κ. Κικινής ρωτήθηκε για το ποια είναι η επικοινωνία και δυναμική της μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων, καθώς, ιδιαίτερα με την πανδημία, υπάρχει μια εικόνα πως καταγράφεται δυσκολία, όσο αφορά στη συνεργασία, καθώς ενδεχομένως, υπάρχει δυσπιστία και παρεμβατική συμπεριφορά από τους κηδεμόνες των μαθητών.

«Αυτό που ακούτε εσείς το ακούμε και εμείς. Εγώ αυτό που μπορώ να πω είναι το εξής, ότι ο Covid θα έπρεπε να έχει λειτουργήσει ακριβώς ανάποδα, γιατί ήταν μία περίοδος που εκπαιδευτικός μπήκε στο σπίτι της οικογένειας μέσω της τηλεκπαίδευσης και θυμάμαι τότε πάρα πολλούς γονείς να λένε μπράβο που καταφέρνετε και κάνετε αυτό το πράγμα, εμείς δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε.

Δυστυχώς όμως, όλη αυτή η περίοδος αλλά και η περίοδος που ακολούθησε και με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία αλλά και με την πολιτική που ασκήθηκε κατά των εκπαιδευτικών, θα θυμίσω ότι τα τελευταία χρόνια είχαμε πολύ έντονες αντιπαραθέσεις με το Υπουργείο Παιδείας, ιδιαίτερα στην περίοδο της κυρίας Κεραμέως, όπου δείχτηκαν με το δάκτυλο οι εκπαιδευτικοί ότι αυτοί είναι υπεύθυνοι για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης. Ο γονέας, ο οποίος και αυτός αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα, ψάχνει να βρει τι του φταίει σε όλη αυτή την κατάσταση που βιώνει και είναι αβίωτη σε πάρα πολλές περιπτώσεις.

Όποιο πρόβλημα έχει ο γονέας με τον εκπαιδευτικό και θα υπάρξουν προβλήματα κι οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν λάθη και με τα παιδιά θα δημιουργηθούν ζητήματα, θα πρέπει να το συζητάει με ειλικρίνεια και με καλή πρόθεση με τον εκπαιδευτικό. Όταν δεν βρίσκει λύσεις, θα πρέπει να πάει στο διευθυντή, στη διευθύντρια του σχολείου. Δηλαδή υπάρχουν οι βαθμίδες. Δεν γίνεται σε καμία περίπτωση με μικρές ομάδες. Οι μικρές ομάδες συνήθως και να μην έχουν κάποιον τοξικό, αναπαράγουν και δημιουργούν μία τοξικότητα.

Πρέπει για το κάθε τι, το Υπουργείο να αποφασίσει να ρίξει τη ματιά του ακριβώς εκεί. Δηλαδή το Υπουργείο αντί να αντιμετωπίζει το πρόβλημα παράδειγμα που είναι το τεράστιο ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού, της βίας στα σχολεία, που είναι και αυτό αποτέλεσμα απόλυτα συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, έφτιαξε μια πλατφόρμα ανώνυμων καταγγελιών, επί της ουσίας, αυτό είναι ολέθριο. Η μέθοδος είναι το να συναντιούνται οι άνθρωποι και να συζητούν. Πίσω από τις πλατφόρμες, όταν κρύβονται και αυτό είναι απόρροια της φιλοσοφίας που κυριάρχησε στη μετά covid εποχή, τα πράγματα γίνονται πιο απρόσωπα και δημιουργούν περισσότερο σε συγκρούσεις και σε τοξικές συμπεριφορές. Εμείς λέμε ότι πρέπει να είναι κοντά. Θα πρέπει να είναι κεντρική μέριμνα του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να υπάρχουν συχνότερες συναντήσεις χαρακτήρα συνεργασίας και όχι απαραίτητα ενημερώσεις για την πρόοδο και να υπάρχει συνεργασία και σωστή σχέση μεταξύ γονιού και εκπαιδευτικού» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κικινής.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

«Εμείς ήμαστε 42 μαθητές στο δημοτικό, έχουμε και νήπιο, προνήπιο γύρω στα δώδεκα παιδάκια. Έχουμε στο Γυμνάσιο, Λύκειο 44 μαθητές και ξεκινάμε σήμερα. Ξεκινάμε σχετικά καλά, δηλαδή το δημοτικό είναι στελεχωμένο με τους δασκάλους του. Περιμένουμε καθηγητή μουσικής, τον οποίο θεωρούμε απαραίτητο γιατί είναι κάτι βασικό. Ο καθηγητής μουσικής σε ένα σχολείο λείπει, πόσο μάλλον στα δικά μας σχολεία που κάνουμε και χορωδίες.

Ξέρω για το Γυμνάσιο, Λύκειο λείπει καθηγητής πληροφορικής και καθηγητής Αγγλικών. Καθηγήτρια Αγγλικών δεν είχε ούτε πέρυσι» περιέγραψε η διευθύντρια του Δημοτικού στους Φούρνους της Ικαρίας, Θάλεια Κόνδυλα στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» .

«Εγώ είμαι ντόπια, αλλά οι εκπαιδευτικοί που έρχονται εδώ, θέλουν να μείνουν εδώ, θέλουν να ξανάρθουν εδώ, σημαίνει ότι περνάνε καλά γιατί μετά γίνονται μια παρέα» προσέθεσε, σημειώνοντας μάλιστα πως στο νησί δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα στέγασης οι εκπαιδευτικοί.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Δασκάλα μίας και μόνο μαθήτριας της τρίτης δημοτικού στη Γαύδο, η Μαρία Τζαγκαράκη, αναπληρώτρια δασκάλα, περιέγραψε ακριβώς τι σημαίνει για την ίδια και την μαθήτρια της αυτή η ξεχωριστή συνθήκη.

«Θα κάνουμε αγιασμό, από όσο γνωρίζω θα είναι ο δήμαρχος του νησιού, θα είναι ο αντιδήμαρχος, θα είναι η δικιά μου η μαμά. Απ’ την Κρήτη είμαι εγώ, αλλά επιλέγω τα δυσπρόσιτα νησιά γενικά» είπε αρχικά.

«Δεν έχει ξανατύχει» σημείωσε, να έχει μόνο έναν μαθητή, ωστόσο, νιώθει «πολύ τυχερή».

«Πιστεύω ότι θα είναι αρκετά παραγωγική η σχολική χρονιά φέτος. Αυτό που με αγχώνει είναι το κοινωνικό κομμάτι για το παιδί, αν και το γνώρισα και είναι αρκετά κοινωνική. Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρχουν παιδιά της ηλικίας της.

Εγώ έχω στο μυαλό μου διάφορα πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, γιατί και το σχολείο στέκεται άνετα σε κάποια μεγαλύτερη πόλη. Εδώ πέρα, ο Δήμος είναι πολύ πρόθυμος να μας βοηθήσει. Όλη η κοινωνία μάς έχει δεχτεί πάρα πολύ όμορφα. Επομένως πιστεύω ότι και με τη δική τους στήριξη θα τα πάμε πάρα πολύ καλά.

Νομίζω ότι όταν είσαι ένας προς έναν, δεν μπορείς να μείνεις καθαρά στα μαθήματα. Αναγκαστικά θα περάσεις και σε άλλα πράγματα. Εγώ νιώθω μεγάλη τύχη που είμαι εδώ.

Είναι όντως πανέμορφο νησί και έχει και πολύ ευγενικούς ανθρώπους, πολύ πρόθυμους. Είναι όλα πολύ καλύτερα από ό,τι τα περιμένεις.

Είναι μια πρόκληση για μένα ότι βρίσκομαι σε μικρά νησιά. Δεν είναι η πρώτη φορά. Το επέλεξα, η αλήθεια είναι, γιατί πιστεύω ότι εδώ πέρα οι ανάγκες είναι μεγαλύτερες. Πιστεύω ότι εδώ πέρα η παρουσία μου θα έχει πιο ουσιαστικό αντίκτυπο. Τα σχολεία ανοίγουν σε όλα τα μέρη της Ελλάδας. Κάποιος θα πρέπει να βρεθεί και σε αυτά. Για μένα είναι πρόκληση για να εξελιχθώ προσωπικά, επαγγελματικά, συνολικά. Θεωρώ ότι θα είναι μια πολύ καλή εμπειρία. Το επάγγελμά μας δεν το βλέπω σαν επάγγελμα. Είναι μια αποστολή για μας. Πρέπει να στηρίξουμε, πρέπει να εμπνεύσουμε τα παιδιά. Τα παιδιά είναι παντού ευτυχώς και κάποιος θα έπρεπε να έρθει» ανέφερε η κ. Τζαγκαράκη.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

Ο υποδιευθυντής του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ορεστιάδας, Σάκης Σκαρλατίδης, έχει 220 μαθητές, ενώ σημείωσε πως είναι ένα από τα μεγαλύτερα σχολεία της πόλης, μιλώντας στην ίδια εκπομπή.

«Έχουμε καλό προσανατολισμό. Είμαστε στο κέντρο της πόλης, είναι έξω τώρα τα παιδιά, οι γονείς με χαρά. Κάποιοι περίμεναν πώς και πώς να έρθουν στο σχολείο» περιέγραψε, ενώ σημείωσε πως ελλείψεις. «Υπάρχουν γενικά, όπως ανακοίνωσε και το υπουργείο, οι προσλήψεις, οι διορισμοί ήταν σε μικρότερο ποσοστό, έτσι, αντίκτυπο έχουν στα σχολεία και οι απουσίες των εκπαιδευτικών. Βέβαια, ευελπιστούμε ότι, σε πρώτη φάση όντως υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό, αλλά υποσχέθηκε το υπουργείο ότι θα γίνει γρήγορα η δεύτερη φάση, οπότε ελπίζουμε να έχουμε καλύτερη τύχη, να έχουμε εκπαιδευτικούς στις τάξεις, ειδικά η πρωτοβάθμια, που η τάξη δεν μπορεί να μείνει χωρίς εκπαιδευτικό».

«Έχουμε λιγότερους μαθητές γενικά και η περιοχή μας έχει λιγότερους κατοίκους κατά μεγάλο ποσοστό. Δεν είναι μόνο το δημογραφικό, είναι και η μετακίνηση των κατοίκων από την περιφέρεια προς τα κέντρα και αυτό είναι ένα θέμα το οποίο προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε και έχει αντίκτυπο και στα σχολεία. Όπως ξέρετε, τα τμήματα λιγοστεύουν, μειώνονται, συρρικνώνονται. Είναι ένα θέμα» συμπλήρωσε ο κ. Σκαρλατίδης.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

«Είναι πολύ διαφορετικά. Όπως και να έχει, κάθε τάξη είναι διαφορετική ακόμα και σε μεγάλα αστικά κέντρα, πόσο μάλλον φέτος που είναι ένα παιδί. Παρόλα αυτά είναι μοναδικά, Είναι πολύ όμορφα. Σίγουρα δεν είναι εύκολο. Έχει τις δυσκολίες του αλλά έχει και τα θετικά στοιχεία, εννοείται» περιέγραψε η Δέσποινα Μιχαήλ στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές», δασκάλα για δεύτερη χρονιά, του Σάββα, μοναδικού μαθητή του Δημοτικού Σχολείου στην Τέλενδο, όπου σήμερα παρέστη ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τασούλας για την τελετή του αγιασμού.

«Έχουμε δεθεί πολύ με τον μαθητή. Σίγουρα κουράζεται περισσότερο γιατί όλη η προσοχή είναι στραμμένη πάνω του και αυτός απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις. Δεν μπορεί να το αποφύγει. Παρόλα αυτά και η διαδικασία μάθησης είναι πολύ διαφορετική. Είναι πιο στοχευμένη στα ενδιαφέροντα του μαθητή, γίνεται πιο εύκολα με παιγνιώδη τρόπο, στη φύση, οπότε χρησιμοποιούμε άλλες τεχνικές. (…)

Από την αρχή της χρονιάς, έχουμε μπει σε ένα δίκτυο ολιγοθέσιων σχολείων, από πέρσι δηλαδή, όπου ήμασταν αρκετά ολιγοθέσια και είχαμε συχνή επικοινωνία, κάναμε διάφορες δράσεις, ακόμα και κοινά μαθήματα. Μάλιστα, σημαντικά σημεία της συνεργασίας αυτής ήταν τα διαλείμματα, όπου τα παιδιά, συνδεόμασταν διαδικτυακά στα διαλείμματα και συνομιλούσαν, οπότε και ο μαθητής δεν ήταν μόνος του, συνομιλούσε με τα άλλα παιδιά, έκαναν ουσιαστικά κοινό διάλειμμα.

Κι άλλη μια σημαντική στιγμή ήταν η επιθυμία του Σάββα, να γίνει για μια φορά παρέλαση στην Τέλενδο. Δεν είχε ξαναγίνει ποτέ. Με ένα από αυτά τα σχολεία από το δίκτυο ολιγοθέσιων σχολείων, της Ρόδου, κανονίσαμε, είπαμε τα κάλαντα στον δήμαρχο της Ρόδου τα Χριστούγεννα και ο Σάββας του ζήτησε να έρθουν τα παιδιά από τη Ρόδο εδώ πέρα. Φυσικά και ο δήμαρχος δεν το αρνήθηκε και πράγματι τα κατάφερε. Και συνόδευσε και τα παιδιά από την Ρόδο, εδώ στην Τέλενδο και έγινε η παρέλαση» είπε χαρακτηριστικά η κ. Μιχαήλ.

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More