Προσοχή στα ειδικά λάστιχα κατά τους χειμερινούς μήνες
Τα απρόοπτα που μπορεί να προκληθούν από τις κακές καιρικές συνθήκες καθιστούν απαραίτητα τα ειδικά λάστιχα και το σέρβις των οχημάτων, προκειμένου ο χειμώνας να μην εξελιχθεί σε δυσάρεστη περιπέτεια.
Οι Έλληνες δεν είναι Γερμανοί. Ενώ σε αμφότερους αρέσουν τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα που προκαλούν εντύπωση, δεν είναι εξίσου συνεπείς με την φροντίδα των οχημάτων τους.
Μπορεί η καρδιά του αυτοκινήτου να κτυπά στον κινητήρα του, ωστόσο για τις διαδρομές που πρόκειται να διανύσει στηρίζεται στους τροχούς του.
Ο Μανώλης Μαμακής, μηχανικός αυτοκινήτων δίνει οδηγίες εν’ όψει χειμώνα. Σωστά φρένα, κατάλληλα λάστιχα και αέρας στην ενδεδειγμένη πίεση στα λάστιχα για την πρόσφυση, δηλαδή την ικανότητα ενός τροχού ή ελαστικού να συγκρατείται στο έδαφος χωρίς να ολισθαίνει, όταν ο πάγος και το χιόνι καθιστούν την επιφάνεια του δρόμου “γυαλί”. Έτσι, ένα φαρδύτερο ελαστικό με μεγαλύτερη επιφάνεια έχει μεγαλύτερη πρόσφυση.
Τα χιονολάστιχα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εντός πόλεως, αλλά από μόνα τους δεν αρκούν και χρειάζονται αλυσίδες, όταν το όχημα κινείται σε χιονισμένη επιφάνεια. Κάθε ελαστικό χρειάζεται την δική του αλυσίδα, αλλιώς αυτές είναι άχρηστες, σημειώνει ο κ. Μαμακής.
Υπενθυμίζεται ότι οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους τροχούς που δίνουν κίνηση. Εμπρόσθια ή οπίσθια κίνηση του οχήματος.
Η λύση των αλυσίδων που ταλαιπωρεί οδηγούς λάστιχα και αυτοκίνητο, ενδείκνυται σε περιπτώσεις κακοκαιρίας και χιονοπτώσεων. Σε περιοχές με άσχημες καιρικές συνθήκες ενδείκνυται η τοποθέτηση χειμερινών ελαστικών κατά την διάρκεια του χειμώνα, αλλά είναι απαραίτητη η αλλαγή τους το καλοκαίρι επειδή η μαλακή τους εξωτερική στρώση φθείρεται με τις υψηλές θερμοκρασίες.
Ένα επιπλέον προσόν που διαθέτουν τα χιονολάστιχα είναι η καλύτερη ανταπόκριση σε βροχοπτώσεις
Σημειώνεται ότι έρευνα που πραγματοποίησαν οι Ελβετοί, οι οποίοι κινούνται μονίμως σε χιονισμένο τοπίο τον χειμώνα, έδειξε πως τα χειμερινά ελαστικά χρειάζονται λιγότερα μέτρα για να σταματήσει το όχημα που κινείται σε πάγο ή χιόνια, σε σχέση με τα ελαστικά, που “φορούν” αντιολισθητικές αλυσίδες.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More