Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το πλήρωμα του βαθυσκάφους
Οι έρευνες για το βαθυσκάφοςστο οποίο επιβαίνουν πέντε άτομα και το οποίο χάθηκε κοντά στα συντρίμμια του Τιτανικού, συνεχίζονται σήμερα (21/6), με ολοένα και περισσότερα πλοία και αεροσκάφη να συμμετέχουν στις προσπάθειες διάσωσης.
Από το 2021, το βαθυσκάφος «Titan» της OceanGate Expeditions που πραγματοποιεί περιηγήσεις στα απομεινάρια του θρυλικού Τιτανικού, έχασε την επαφή με το πλοίο εντοπισμού του, το Polar Prince, το απόγευμα της Κυριακής (18/6), πυροδοτώντας έναν απελπισμένο αγώνα δρόμου για τη διάσωσή του πριν εξαντληθεί η παροχή αέρα στο εσωτερικό του.
Στο βαθυσκάφος που εξαφανίστηκε επιβαίνουν οι: Στόκτον Ρας, ιδρυτής της OceanGate Expeditions, ο Βρετανός δισεκατομμυριούχος εξερευνητής Χάμις Χάρντινγκ, ο διάσημος Γάλλος δύτης Πολ-Ανρί Ναρζολέ και ο Πακιστανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Ντάουντ με τον γιο του Σουλεϊμάν Ντάουντ.
Περισσότερα από 10.000 τετραγωνικά μίλια (25.900 τετραγωνικά χιλιόμετρα) έχουν ήδη ερευνηθεί, σύμφωνα με την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Αναφορές ότι το σόναρ κατέγραψε «υποθαλάσσιους ήχους» χθες (20/6), γέννησε ελπίδες ότι οι πέντε εγκλωβισμένοι είναι ακόμη ζωντανοί.
Οι φίλοι των αγνοουμένων προσπαθούν να παραμείνουν αισιόδοξοι. Ωστόσο ο απόστρατος αντιναύαρχος του βρετανικού ναυτικού Κρις Πάρι δηλώνει απαισιόδοξος για τις προοπτικές επιβίωσής τους. Ο Πάρι δήλωσε στο LBC ότι αν δεν στείλει σήμα κινδύνου το βαθυσκάφος είναι «αδύνατο» να βρεθεί μέσα σε τόσο περιορισμένο χρονικό διάστημα.
«Φοβάμαι ότι οι πιθανότητες είναι ελάχιστες», είπε. «Προφανώς, θέλουμε να παραμείνουμε αισιόδοξοι, αλλά υπάρχουν δύο προβλήματα εδώ – το πρώτο είναι να βρεθεί και το δεύτερο να βγει από τον βυθό. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό και δεν νομίζω ότι ξέρει κανείς πώς να το κάνει αυτή τη στιγμή», τόνισε.
Μια επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα δίνει μια ζοφερή εικόνα για τις συνθήκες που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι πέντε άνδρες.
(AFP / OceanGate Expeditions)
Υποθερμία
«Το παγιδευμένο πλήρωμα αντιμετωπίζει πολλές φυσιολογικές προκλήσεις, όπως τοξικά αέρια, έκθεση σε αυξημένες πιέσεις περιβάλλοντος και υποθερμία», έγραψε ο δρ Ντέιλ Μολέ, πρώην διευθυντής Υποθαλάσσιας Ιατρικής και Ακτινοβολίας του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο «Ciottone’s Disaster Medicine» στις 29 Μαΐου.
«Οι κυβερνήσεις και οι οργανισμοί πρέπει να διαθέτουν ένα ισχυρό και αξιόπιστο σχέδιο αντιμετώπισης έρευνας και διάσωσης που να δοκιμάζουν τακτικά. Το ιατρικό προσωπικό πρέπει να γνωρίζει καλά τα μοναδικά χαρακτηριστικά της ναυτικής ιατρικής και να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος κάθε ομάδας διάσωσης», τόνισε.
Τοξικά αέρια
Ο κύριος κίνδυνος, σύμφωνα με τον Μολέ, είναι η σταδιακή ασφυξία καθώς το οξυγόνο θα τελειώσει σε λιγότερο από 24 ώρες, σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις. Τα περισσότερα μικρά σκάφη διαθέτουν ενσωματωμένο σύστημα καθαρισμού διοξειδίου του άνθρακα για την εξαγωγή των τοξικών αερίων από τον αέρα, αλλά το σύστημα του βαθυσκάφους ενδέχεται να μη λειτουργεί αν έχει εξαντληθεί η μπαταρία.
Κρίσεις πανικού
Οι εγκλωβισμένοι σε μια τέτοια αγχωτική κατάσταση που χειροτερεύει με την ώρα, πιθανώς να νιώσουν κλειστοφοβία και να πάθουν κρίσεις πανικού. Τα συμπτώματα μιας τέτοιας κρίσης περιλαμβάνουν ναυτία, ζαλάδα και τρέμουλο. Μπορεί να αρχίσουν να αναπνέουν γρήγορα και βαθιά. Επιπλέον, οι επιβαίνοντες αντιμετωπίζουν και τον κίνδυνο υποθερμίας εξαιτίας των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν βαθιά μέσα στον ωκεανό. Μπορεί επίη να μουδιάσουν τα χέρια και τα πόδια τους.
«Όποτε περιορίζονται άνθρωποι σε έναν αεροστεγή χώρο, οι περισσότεροι σκέφτονται το οξυγόνο, αλλά αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη ανησυχία είναι το διοξείδιο του άνθρακα», δήλωσε ο δρ Μολέ στην Daily Mail.
«Οι άνθρωποι που βρίσκονται εγκλωβισμένοι θα δυσκολεύονται να αναπνεύσουν και θα αναπνέουν πιο βαθιά. Θα νιώσουν πονοκέφαλο και σταδιακά θα χάσουν τις αισθήσεις τους. Το αυξανόμενο επίπεδο διοξειδίου του άνθρακα είναι αυτό που σκοτώνει πρώτα τους ανθρώπους όταν βρίσκονται σε ένα αεροστεγές περιβάλλον, όχι το επίπεδο του οξυγόνου», τόνισε.
(AFP / OceanGate Expeditions)
Απώλεια αισθήσεων
Ο επιστήμονας δήλωσε ότι η μείωση του οξυγόνου τελικά θα οδηγήσει σε απώλεια των αισθήσεων.
«Πρέπει να προσπαθήσετε να παραμείνετε όσο το δυνατόν πιο ήρεμοι και να απενεργοποιήσετε όσο περισσότερο ηλεκτρικό εξοπλισμό μπορείτε για να εξοικονομήσετε ενέργεια από τις μπαταρίες και να βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετή ενέργεια για το σύστημα καθαρισμού », συμβούλευσε.
Όλες οι πιθανές επιπτώσεις στην υγεία που περιγράφει ο δρ Μολέ προϋποθέτουν ότι οι συνθήκες στο εσωτερικό του βαθυσκάφους παραμένουν σταθερές. Εάν αποδειχθεί το αντίθετο και το σκάφος έχει υποστεί βλάβη, οι επιβαίνοντες πιθανότατα σκοτώθηκαν ακαριαία, όπως προτείνει ο ειδικός στα υποβρύχια, Ντέιβιντ Μπέσελ.
Ο Έρικ Φούζιλ, αναπληρωτής καθηγητής και διευθυντής του κόμβου ναυπηγικής στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας στην Αυστραλία, έχει περιγράψει διάφορα πιθανά σενάρια που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ένα τέτοιο αποτέλεσμα, όπως διακοπή ρεύματος, πυρκαγιά, πλημμύρα ή εμπλοκή με άλλο αντικείμενο στη θάλασσα.
Τονίζοντας την επικινδυνότητα των παγωμένων νερών που περιβάλλουν το ναυάγιο του Τιτανικού, ο Βρετανός δύτης Ντικ Μπάρτον δήλωσε στην εκπομπή Good Morning Britain, ότι πρόκειται για ένα πολύ επικίνδυνο και εχθρικό μέρος. Υπάρχει μια τοπική άμπωτη και ένα ρεύμα νερού που κινείται και η δύναμη του βαθυσκάφους είναι σχετικά περιορισμένη. Οι προωθητήρες είναι αρκετά ισχυροί αλλά οι επιβάτες πρεπει να εξοικονομήσουν ενέργεια για το σύστημα υποστήριξης της ζωής και πλοήγησης».
Ο Μπάρτον εναπόθεσε τις ελπίδες του στην τεχνογνωσία και την εμπειρία του Γάλλου δύτη Πολ-Ανρί Ναρζολέ.
«Σίγουρα θα κάνει ό,τι μπορεί για να διασφαλίσει ότι όλοι παραμένουν ήρεμοι και συγκεντρωμένοι περιμένοντας τη διάσωση».
ΠΗΓΗ: Independent
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More