Ο «Ερωτόκριτος» επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη μετά την πετυχημένη παράσταση στην Κύπρο
Μετά την πετυχημένη μετάβαση στην Κύπρο και το Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας ο «Ερωτόκριτος» του ΚΘΒΕ όπου τη σύλληψη και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Αργυρώ Χιώτη και τη δραματουργική επεξεργασία και διασκευή ο Ευθύμης Θέου επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, κατόπιν αυξημένης ζήτησης από τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η πετυχημένη παράσταση παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Λευκωσίας. Λίγο πριν την έναρξη πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συζήτηση για το κοινό, με αφορμή τη φιλοξενία της παράστασης, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Φεστιβάλ με το Πανεπιστήμιο Κύπρου όπου μίλησε η Δρα Μαίρη Ρούσσου και ο ηθοποιός του ΚΘΒΕ Χρίστος Στυλιανού, ο οποίος ερμήνευε έναν από τους ρόλους του Ερωτόκριτου.
Ο «Ερωτόκριτος» του Βιτσέντζου Κορνάρου επιστρέφει την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» της Μονής Λαζαριστών όπου συνεχίζονται οι παραστάσεις για μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πρόκειται για το κορυφαίο κείμενο της κρητικής Αναγέννησης, που αποτελεί ένα αυτόνομο ποιητικό σύμπαν μεγάλου πλούτου και αφηγηματικής δύναμης. Ακολουθεί την ιστορία του έρωτα της πριγκίπισσας Αρετούσας για τον αυλικό Ερωτόκριτο που οδηγεί τους δύο νέους σε μια σειρά από περιπέτειες μέσα από τις οποίες εντέλει θα μεταμορφωθούν.
Η παράσταση βουτά στο έργο με ελευθερία φωτίζοντας, πέρα από τη συναρπαστική ερωτική ιστορία, τα κομμάτια που εκφράζουν καίρια για μας ζητήματα, σε σχέση με τα όρια της ανθρώπινης θέλησης και τη σύγκρουση με τις εκάστοτε κοινωνικές νόρμες. Το ανέβασμα επικεντρώνεται στο πρόσωπο της Αρετούσας, μιας γυναίκας που δεν αφήνεται παθητικά στου «κύκλου τα γυρίσματα», αλλά διεκδικεί την αυτοδιάθεσή της με γενναιότητα, πάθος και ελπίδα.
Με οδηγούς δύο αφηγητές – ποιητές, οι μορφές της Αρετούσας και του Ερωτόκριτου ξεπηδούν μέσα από το σύνολο των ερμηνευτών που παίρνουν τη σκυτάλη ο ένας από τον άλλο, οι κονταρομαχίες μετατρέπονται σε χορευτικούς αγώνες, οι καντάδες τραγουδιούνται με τη συνοδεία ηλεκτρικού μπάσου, η μουσική πρωτότυπη σύνθεση, με στοιχεία σύγχρονης μπαρόκ μουσικής, εκτελείται ζωντανά από πιάνο, τσέλο και drums.
Η παράσταση δίνει έμφαση στη δύναμη της αφήγησης και, κυρίως, της μουσικής: όλα γεννιούνται και εξελίσσονται μέσα στη μουσική, αυτή που αντηχεί συνεχώς από τις λέξεις και που αποτελεί, ταυτόχρονα, ουσιαστικό μέσο της ίδιας της πλοκής του έργου. Η ρυθμικότητα του λόγου και των σωμάτων συνθέτουν μια συνολική εμπειρία που στοχεύει καταρχάς στις αισθήσεις.
Το έργο ενσωματώνει ένα ποίημα γραμμένο ειδικά για την παράσταση από την Ιρανή συγγραφέα Rahil Fallahfar που ζει στην Τεχεράνη και αγωνίζεται αυτή τη στιγμή για θεμελιώδη ζητήματα γύρω από τα δικαιώματα των γυναικών και όχι μόνο.
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιωτη, Διασκευή – Δραματουργική επεξεργασία: Ευθύμης Θέου, Συγγραφή ποιήματος: Rahil Fallahfar, Σκηνικός Χώρος: Εύα Μανιδάκη, Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Μουσική Σύνθεση – Διδασκαλία μουσικής: Λόλα Τότσιου, Κίνηση: Σοφία Παπανικάνδρου, Δημήτρης Σωτηρίου, Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας, Βοηθός σκηνοθέτριας: Βίκη Κίτσιου, Βοηθός σκηνογράφου / ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη, Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη, Φωτογραφίες: Mike Rafail (That long black cloud)
Διανομή
Ποιήτρια – Φροσύνη: Θεοδώρα Λούκας
Ποιητής – Πεζόστρατος: Γιάννης Χαρίσης
Αρετούσα: Χαρά Γιώτα, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Εμμανουέλα Καμπίτση, Αίγλη Κατσίκη
Ερωτόκριτος: Κωστής Καπελλίδης, Κωνσταντίνος Χειλάς, Χρίστος Στυλιανού
Βασιλιάς: Στέλιος Καλαϊτζής
Μουσικοί επί σκηνής
Αλίκη Μάρδα (βιολοντσέλο), Δέσποινα Θεοδωρίδου (πιάνο) και οι ηθοποιοί: Κωστής Καπελλίδης (ηλεκτρικό μπάσο, κρουστά), Κωνσταντίνος Χειλάς (πιάνο). Έκτακτες αντικαταστάσεις μουσικών: Αλέξανδρος Πουρλουκάκης (πιάνο), Στέφανος Κεμανετζής (βιολοντσέλο)
Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη – Παρασκευή: 10.30
Πληροφορίες
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα
Τιμή σχολικού εισιτηρίου: 6 € (Ισχύει για ομαδική παρακολούθηση)
Ομαδικές κρατήσεις: Δευτέρα- Παρασκευή (πρωινές ώρες): 2315 200012
Ώρα έναρξης: 10:30
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More