Ο Δ. Κουρέτας στο ΕΡΤNews για την ολλανδίκή πρόταση: «Περίπου γύρω στο 90% η σύμπτωση των απόψεων, πλην της Κάρλας» – Οι άμεσες προτεραιότητες της Περιφέρειας
O Δημήτρης Κουρέτας, περιφερειάρχη Θεσσαλίας, μίλησε στη εκπομπή «Prime» του ΕΡΤNews και στον Η. Σιακαντάρη για το σχέδιο αποκατάστασης της Θεσσαλίας, την ολλανδική πρόταση και τη μελέτη της περιφέρειας.
«Περίπου γύρω στο 90% η σύμπτωση των απόψεων και των προτάσεων, πλην της Κάρλας»
«Η δουλειά την οποία παραδώσαμε σήμερα και που χθες είχε παραδοθεί στον Πρωθυπουργό, είναι μια δουλειά περίπου 35 ατόμων, τα οποία δούλεψαν για 5 μήνες από τη μέρα που έγινε η εκλογή μου, που είναι οι υπάλληλοι της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, οι δικοί μου σύμβουλοι και οι συνάδελφοι που αποτελούν την επιστημονική μας ομάδα, το οποίο θεωρώ ότι ήταν σωστό, παρόλο που γνώριζα ότι η Ολλανδική εταιρεία εκπονεί το σχέδιο, εγώ θεωρώ ότι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έπρεπε να παίξει κάποιο ρόλο γιατί είναι ένα σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας και τελικά αυτό που κάναμε – που δεν κόστισε τίποτα – είναι περίπου γύρω στο 90% η σύμπτωση των απόψεων και των προτάσεων που έχουμε πλην της Κάρλας», είπε αρχικά ο κ. Κουρέτας.
Οι άμεσες προτεραιότητες
Όσο για το ποιες είναι οι άμεσες προτεραιότητες στην αποκατάσταση της Θεσσαλίας, ο κ. Κουρέτας τόνισε πως: «είναι να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των αναχωμάτων σε όλη την Περιφέρεια Θεσσαλίας, το καθάρισμα των ρεμάτων και της κοίτης των ποταμών, όπως προβλέπει το σχέδιο – όχι μόνο το δικό μας – και της ολλανδικής εταιρείας, το οποίο πρέπει να ξεκινήσει πολύ γρήγορα. Να προτεραιοποίηθουν αυτά τα έργα, τα οποία ήδη έχουμε συζητήσει και έχουμε συμφωνήσει για την προτεραιοποίηση με τον Πρωθυπουργό. Θα γίνουν σιγά-σιγά, μέσα στο καλοκαίρι».
Τα μεσοπρόθεσμα σχέδια
Τα μεσοπρόθεσμα σχέδια, πρόσθεσε ο κ. Κουρέτας: «είναι αυτά τα οποία παρουσίασαν σήμερα και οι Ολλανδοί και εμείς συμφωνούμε. Δηλαδή τα έργα ορεινής υδρονομίας, τα φράγματα της Σκοπιάς στη θέση Παλιαδερλί, και άλλα μικρότερα φράγματα, η στάγδην άρδευση που πρέπει να αντικατασταθεί οπωσδήποτε και οι κλειστοί αγωγοί άρδευσης, τα οποία μπορούν σχεδόν να μηδενίσουν το υδατικό έλλειμμα της Θεσσαλίας, το οποίο είναι περίπου 450 εκατομμύρια κυβικά το έτος».
Μιλώντας για το θέμα της λίμνης Κάρλα και τις δηλώσεις του κ. Αυγενάκη, ο οποίος είχε δηλώσει ότι με τα σημερινά δεδομένα η κατασκευή τούνελ θεωρείται φαραωνικό έργο, ο κ. Κουρέτας είπε: «Όταν αποξηράνθηκε η Κάρλα πριν από 60 χρόνια, οι άνθρωποι που την σχεδίασαν είχαν φτιάξει μια τάφρο η οποία θα πήγαινε το νερό στον Παγασητικό.
Εξήντα χρόνια μετά, εμείς σχεδιάζουμε να γίνει ένα έργο το οποίο όταν θα χρειαστεί – μπορεί να μην χρειαστεί ποτέ – αλλά μπορεί να χρειαστεί και εμείς να μην είμαστε στη ζωή – θα πρέπει να το σχεδιάσουμε με περιβαλλοντική σκέψη, η οποία θα είναι για πολλά χρόνια μετά. Αυτή τη στιγμή το νερό πέφτει στον Παγασητικό. Ο Παγασητικός, όταν έγινε αυτό το έργο, ήταν μια διαφορετική δεξαμενή, κλειστή και είναι ακόμα κλειστή. Εγώ θεωρώ, ότι πρέπει να το σχεδιάσουμε να πάει στο Αιγαίο, που είναι μια ανοιχτή θάλασσα και ο,τι περιβαλλοντικό πρόβλημα υπάρχει να διοχετευτεί στο Αιγαίο, διότι ο Παγασητικός δεν αντέχει.
Αυτό είναι το σκεπτικό το δικό μας. Θεωρώ ότι θα ξανασυζητηθεί. Είναι κάτι το οποίο κοστίζει περίπου 230 εκατομμύρια, το διάστημα της κατασκευής του είναι περίπου τρία χρόνια. Δεν είναι “φαραωνικό”, δηλαδή. Ενδεχομένως να είχε μια ενημέρωση ο Υπουργός που να μην ανταποκρίνεται εντελώς στην πραγματικότητα. Δεν θα γίνει αύριο… αλλά θεωρώ ότι περιβαλλοντικά και επιστημονικά είναι σωστό».
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More