Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι ταινίες της εβδομάδας: Πολλές γαλλικές επιλογές… και όποιος αντέξει

Πολλές γαλλικές παραγωγές και συμπαραγωγές βγαίνουν στους κινηματογράφους την Πέμπτη 20 Απριλίου 2023, με το “Saint Omer” να πρωταγωνιστεί στις arthouse και την «Ιεραρχία της κουζίνας» στις πιο εμπορικές επιλογές. Ανάμεσα σε αυτές και η συμπαραγωγή «Επιστροφή στη Σεούλ», όπως και το πρώτο μέρος από τους «3 Σωματοφύλακες».

Karaoke

1960. Όταν ένας κοσμοπολίτης εργένης μετακομίζει στο ρετιρέ της πολυκατοικίας της Τόβα και του Μείρ, θα ξεκινήσουν κάποιες μαγικές βραδιές καραόκε. Αυτές θα αναζωπυρώσουν τη λιμνάζουσα σχέση του ζευγαριού. Μήπως όμως αυτή η σχέση αρχίζει να αποκτά όρους εμμονής; Με ελαφρές αναφορές στο «6 degrees of seperation», χιούμορ και σοβαρότητα, η ταινία «καραόκε» είναι ένα πάρτυ με τις όμορφες και τις άσχημες στιγμές του, που όμως στο τέλος σου μένει στο μυαλό η γλυκιά της μελωδία.

Το τελευταίο τανγκό στο Παρίσι

50 χρόνια και ένα μετά την πρεμιέρα, η ταινία που κατέστρεψε τη Μαρία Σνάιντερ οδηγώντας την σε ένα άδοξο τέλος και μετέτρεψε τον Μάρλον Μπράντο σε βιαστή και τον Μπερνάρντο Μπερτολούτσι σε συνεργό, επανέρχεται στη μεγάλη οθόνη. Όσο ενδιαφέρον και αν έχει αυτή η ταινία ενός εξομολογούμενου παράνομου πάθους, για τους παραπάνω λόγους παραμένει εκτός κριτικής. Με δική σας ευθύνη…

Οι τρεις σωματοφύλακες: Ντ’Αρτανιάν

Με πρεμιέρα στην τελετή λήξης του Γαλλόφωνου Φεστιβάλ της Αθήνας, «Οι τρεις σωματοφύλακες: Ντ’Αρτανιάν» εμπνέεται από το βιβλίο του Alexandre Dumas. Στο πρώτο μέρος (θα ακολουθήσει και συνέχεια) αφηγείται τα γεγονότα από την οπτική του τέταρτου σωματοφύλακα. Η επόμενη ταινία που αναμένεται να βγει στο τέλος του έτους, θα είναι η οπτική της Μυλαίδης. Υπερπαραγωγή για αυτούς που αρέσκονται σε αυτό το είδος επικών ταινιών. Η επανένωση της Εύας Γκριν και του Λουί Γκαρέλ για τους απανταχού σινεφίλ, έχει διπλή σημασία.

Evil Dead Rise

Μεταπασχαλινός τρόμος με ένα franchise που όταν δεν σε αηδιάζει, σίγουρα σε ανατριχιάζει. Ποια είναι η πιο εφιαλτική εκδοχή της οικογένειας που μπορεί να φανταστεί κανείς; Το μεταφυσικό θρίλερ σκοπεύει να απαντήσει μεταφέροντας πλέον τη δράση έξω από το δάσος και μέσα στην πόλη. Δύο αποξενωμένες αδερφές, τις οποίες υποδύονται η Αλίσα Σάδερλαντ και η Λίλι Σάλιβαν, θα προσπαθούσαν να επανενωθούν αν δαίμονες και φρικιά δεν τις κατέτρεχαν.

“Το Καταραμένο άσμα” (1981), το “Νεκρός την Αυγή” (1987) και ο “Στρατος του Σκότους” (1992), αλλιώς η πρωτότυπη Τριλογία του evil dead του Σαμ Ράιμυ, χρησιμοποιώντας την ακατέργαστη φόρμα του gore, έφεραν στο αμερικανικό προσκήνιο ίσως τα πιο ενδιαφέροντα δείγματα giallo. Το remake του 2013 έδειχνε επίσης μια “στοργή” και ένα αγκάλιασμα στο είδος. 10 χρόνια αργότερα, το νέο κεφάλαιο στις ταινίες για το Καταραμένο βιβλίο από την κόλαση, τα πράγματα είναι βασισμένα σε συνταγή, αφαιρώντας από την ταινία κάθε τι πραγματικά διεστραμμένο. Με εξαίρεση την εισαγωγική σεκάνς στη λίμνη αλλά και τη σκηνή που με το βολβό ματιού ενός αθώου θα πνιγεί ένας από τους κεντρικούς χαρακτήρες (money shot scene η σκηνή με την πολτοποίηση σάρκας), όλο το άλλο είναι ξαναζεσταμένο φαγητό… μέτρια ψημένο. Με πιο απλά λόγια… δεν υπάρχει πηγαία αγάπη για τη φρίκη. Μόνο λαγνεία και δημιουργικός αυνανισμός.

Άρρηκτος Δεσμός (Τhe Covenant)

Η νέα ταινία του Guy Ritchie «Άρρηκτος Δεσμός» έρχεται ελάχιστους μήνες μετά την προηγούμενη του. Η ιστορία παρακολουθεί τη ζωή του λοχία του στρατού των ΗΠΑ John Kinley (τον οποίο υποδύεται ο Jake Gyllenhaal) και του Αφγανού διερμηνέα Ahmed. Θα επανέλθουμε με αναλυτική κριτική.

Η ιεραρχία της κουζίνας (Kitchen Brigade)

Κάπου ανάμεσα στους «άφθαρτους» που εξερευνούν τις αντιθέσεις και τις συνθέσεις διαφορετικών πολιτισμών στη Γαλλία, το «Ένα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά» που φανερώνει το ανταγωνιστικό πνεύμα στον δρόμο προς τις άριστες γεύσεις αλλά και τον «Ρατατούι» που με χιούμορ δείχνει τη δημιουργική συνύπαρξη ανόμοιων πλασμάτων, βρίσκεται η επόμενη ταινία. Η Κάθι είναι μια σνομπ βοηθός σεφ που θέλει να ανοίξει εστιατόριο. Έχοντας να αντιμετωπίσει οικονομικές δυσκολίες, θα αναγκαστεί να εργαστεί σε ένα καταφύγιο για νέους μετανάστες. Φτιάχνοντας μικρά αριστουργήματα από -ακόμα και- κονσερβοποιημένες πρώτες ύλες, θα δώσει μαθήματα ζωής στους «απόκληρους της κοινωνίας» που υποσυνείδητα ψάχνουν μια δεύτερη ευκαιρία στη νέα χώρα που φιλοξενούνται -ή ακόμα και επιστρέφοντας πίσω στη δική τους-. Γλυκό, όμορφο, σεμνό και διεθνές.

Δείτε εδώ τη συνέντευξη που πήραμε από την πρωταγωνίστρια της ταινίας, Οντρέ Λαμί.

Επιστροφή στη Σεούλ

Μια Γαλλίδα είκοσι πέντε ετών επιστρέφει στην Κορέα, τη χώρα στην οποία γεννήθηκε πριν υιοθετηθεί από ένα ζευγάρι Γάλλων. Αυτή η απόφασή της να εντοπίσει τους βιολογικούς της γονείς, θα την οδηγήσει στην αποστροφή κάθε δώρου που έχει ήδη δεχτεί στη ζωή της. Η ταινία «Επιστροφή στη Σεούλ» ξεκινάει σαν ένα γλυκόπικρο ουσιαστικό δράμα και καταλήγει σε ένα υπερβολικό και θυμωμένο μελόδραμα αδικαιολόγητων επιλογών.

Πέρα από τον Τοίχο

Η ζωή ενός τυφλού στην ταινία «Πέρα από τον Τοίχο», αρχίζει να καταρρέει όταν μια δραπέτης προσπαθεί να βρει καταφύγιο στο κτήριο που μένει. Στιγμές νωρίτερα ο ίδιος ήθελε να δώσει τέλος στη ζωή του. Θα καταφέρει ένα τόσο απρόσμενο γεγονός να αλλάξει τη ζωή του; Ενδιαφέρουσα κινηματογράφηση σε μια ταινία που ξεκινάει δυναμικά, ψάχνει όμως -και μέσα από αυτό ψάχνεται- για να πει μια μεγαλύτερη ιστορία από την αρχική της πρόθεση.

Σεντ Ομέρ (Saint Omer)

Το «Saint Omer» κερδίζει μια θέση στη δεκαπεντάδα των Υποψηφίων Για Όσκαρ διεθνών ταινιών και πιο πρόσφατα το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου κινηματογράφου της Αθήνας. Η Ράμα, μια μυθιστοριογράφος και καθηγήτρια λογοτεχνίας, παίρνει μια δύσκολη απόφαση: να παρακολουθήσει την κεκλεισμένων των θυρών δίκη μιας παιδοκτόνου. Ο αρχικός της στόχος είναι να συγγράψει ένα μυθιστόρημα που θα ερμηνεύει την ψυχολογία που έχουν οι σύγχρονες Μήδειες. Όσο όμως η προσωπικότητα της καταδικασμένης Λορένς Κολί ξεδιπλώνεται, η ίδια θα έρθει αντιμέτωπη με μεγαλύτερες από τις αναμενόμενες αλήθειες. Με αφοπλιστική απλότητα και εσωτερική πραότητα, η ταινία γίνεται το τρίτο, το αντικειμενικό, μάτι μιας ακραίας συνθήκης που βρίσκει τη δικαιοσύνη κατώτερη να βγάλει επιπόλαια συμπεράσματα. Το μεγάλο της κέρδος είναι πως αυτή η απόσταση στο 80% της ταινίας εντός των δικαστηρίων, κάνει το κοινό συνένοχο και αντιμέτωπο με τα προβλήματα που προκύπτουν.

Διαβάστε την αναλυτική κριτική μας για αυτήν την ταινία εδώ.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More