Οι ιαπωνικές αερογραμμές θέλουν να σας βοηθήσουν να αφήσετε τη βαλίτσα σας στο σπίτι
Δεν ξέρετε τι να πάρετε μαζί σας από την ντουλάπα σας για διακοπές στην Ιαπωνία; Αν πετάτε με την Japan Airlines, η απάντηση θα μπορούσε να είναι «τίποτα».
Ο αερομεταφορέας της Ιαπωνίας έχει ξεκινήσει μια δοκιμαστική περίοδο ενός έτους για μια υπηρεσία που επιτρέπει στους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση για ένα σύνολο ρούχων, που καλύπτουν διαφορετικά ενδυματολογικά στυλ και εποχές και να το παραλάβουν στο ξενοδοχείο τους κατά την άφιξή τους. Στο τέλος της διαμονής τα ρούχα επιστρέφονται, για να πλυθούν και να περάσουν ξανά στο σύστημα.
Με την ονομασία Any Wear – Anywhere («Κάθε ρούχο, οπουδήποτε»), η υπηρεσία λειτουργεί πιλοτικά μέχρι το τέλος Αυγούστου 2024 και η Japan Airlines λέει ότι θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, μειώνοντας το βάρος που μεταφέρουν τα αεροπλάνα της.
Η υπηρεσία Any Wear, Anywhere εκτιμά ότι περίπου 10 κιλά που εξοικονομούνται σε αποσκευές ισοδυναμούν με περίπου 7,5 κιλά που εξοικονομούνται σε εκπομπές ρύπων – το ισοδύναμο της λειτουργίας ενός στεγνωτήρα μαλλιών 10 λεπτά την ημέρα για 78 ημέρες.
«Λατρεύω τα ταξίδια και έχω πάει σε πολλές ξένες χώρες, αλλά πάντα φοβόμουν να σέρνω αποσκευές ή να πλένω ρούχα στο εξωτερικό», λέει η Μίχο Μορίγια, η οποία είχε την ιδέα και διαχειρίζεται το Any Wear, Anywhere για τη Sumitomo, την ιαπωνική εταιρεία που χειρίζεται τις κρατήσεις, τις παραδόσεις και το πλύσιμο των ρούχων.
«Όταν ταξιδεύω, τα τρία πιο σημαντικά πράγματα για μένα είναι η διαμονή, το φαγητό και τα ρούχα», προσθέτει. «Όταν ταξιδεύουμε στο εξωτερικό, υπάρχουν ξενοδοχεία και εστιατόρια που παρέχουν διαμονή και φαγητό επιτόπου, αλλά όχι ρούχα. Γιατί πρέπει να φέρνουμε τα ρούχα μας από το σπίτι;»
Ένδυση για όλες τις εποχές
Η Μορίγια παρουσίασε την ιδέα για την υπηρεσία μέσω μιας εσωτερικής επιχειρηματικής πρόκλησης στην εταιρεία της και λέει ότι μόλις εγκρίθηκε, μετά από μια καθυστέρηση λόγω της πανδημίας, χρειάστηκαν «πολλές προσπάθειες» για να βρεθεί μια αεροπορική εταιρεία που ήταν πρόθυμη να την υποστηρίξει.
Οι χρήστες της υπηρεσίας συνδέονται στον ιστότοπο και επιλέγουν από μερικές επιλογές, γυναικεία ή ανδρικά ρούχα, για ποια εποχή προορίζονται: έξυπνο ή καθημερινό στιλ, τον αριθμό ρούχων και εσωρούχων και τις ημερομηνίες παραλαβής και επιστροφής. Οι επιλογές τους θα τους περιμένουν στο ξενοδοχείο, σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 30 και 45 ευρώ για ολόκληρη την περίοδο ενοικίασης.
Όλα τα ρούχα είναι είτε μεταχειρισμένα είτε προέρχονται από το απόθεμα της εταιρείας, αν και οι χρήστες δεν μπορούν να δουν αυτές τις πληροφορίες σχετικά με την επιλογή τους. Η υπηρεσία λειτουργεί από τις αρχές Ιουλίου, και ο Μορίγια λέει ότι η ανταπόκριση είναι εξαιρετικά θετική. «Έχουμε αιτήματα από όλο τον κόσμο και από περισσότερες από 115 χώρες συνολικά, παρόλο που δεν κάνουμε κανενός είδους προώθηση», λέει, προσθέτοντας ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Αυστραλία είναι οι χώρες με τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών.
Ο πραγματικός αντίκτυπος της δοκιμής θα αποκαλυφθεί μόνο στο τέλος, μόλις η Ιαπωνικές Αερογραμμές καταμετρήσουν την εξοικονόμηση βάρους και υπολογίσουν την ακριβή μείωση των εκπομπών. «Πρέπει να δούμε τα τελικά αποτελέσματα προτού μπορέσουμε να πούμε αν αυτή η υπηρεσία είναι βιώσιμη ή όχι», λέει η Μορίγια, προσθέτοντας ότι οι υπολογισμοί θα συνυπολογίσουν τις εκπομπές που παράγονται από τις παραδόσεις των ρούχων και το πλύσιμο.
Μείωση βάρους σημαίνει και μείωση εκπομπών;
Η μείωση του βάρους είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για την εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση των ρύπων και έχει ληφθεί υπόψη από τους κατασκευαστές αεροσκαφών και τις αεροπορικές εταιρείες εδώ και πολύ καιρό, για παράδειγμα με το σχεδιασμό ελαφρύτερων καθισμάτων επιβατών ή την αντικατάσταση των βαριών χάρτινων εγχειριδίων με ταμπλέτες. Ακόμη και μικρές αλλαγές μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο: όταν η Qantas επανασχεδίασε τα επιτραπέζια σκεύη της για την πρώτη και την επιχειρηματική θέση ώστε να είναι μόλις 11% ελαφρύτερα, η εταιρεία λέει ότι άρχισε να εξοικονομεί 1,28 εκατομμύρια ευρώ (535 μετρικούς τόνους) καυσίμων ετησίως.
Ωστόσο, η Ιαπωνικές Αερογραμμές πρέπει να είναι σε θέση να δουν μια στατιστικά σημαντική μείωση του βάρους των αποσκευών, λέει ο Γκάρι Κρίτσλοου, αναλυτής αερομεταφορών στην εταιρεία συμβούλων AviationValues. «Σε περίπτωση που διαπιστώσουν ότι οι επιβάτες ταξιδεύουν πράγματι με λιγότερες αποσκευές», προσθέτει, «θα πρέπει στη συνέχεια να προσδιορίσουν αν υπάρχει αιτιώδης σχέση με την πρωτοβουλία».
Μόλις αυτό αποδειχθεί, η πρόκληση θα είναι να διασφαλιστεί ότι το χαμηλότερο βάρος μεταφράζεται πράγματι σε μειωμένη κατανάλωση καυσίμων. «Αυτό που έχει σημασία από την άποψη των εκπομπών είναι πόσα καύσιμα καίγονται για την ανύψωση του συνολικού βάρους πάνω από το αεροσκάφος στον αέρα και τη διατήρησή του εκεί μέχρι την προσγείωσή του στην Ιαπωνία», λέει.
«Δεν έχει σημασία αν το βάρος προέρχεται από επιβάτες, αποσκευές, φορτίο, πλήρωμα ή τροφοδοσία. Καθώς η ακίνητη περιουσία του αεροσκάφους είναι ιδιαίτερα πολύτιμη, θα υπάρχει πάντα οικονομικό κίνητρο για να αντισταθμιστεί το μειωμένο βάρος των αποσκευών των επιβατών με πρόσθετο φορτίο στην κοιλιά που παράγει έσοδα. Αυτό μπορεί να μην είναι απαραίτητα κακό από ολιστική άποψη, εάν αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αποδοτικότερη χρήση της χωρητικότητας του αεροσκάφους σε φορτίο. Φαίνεται όμως ότι έρχεται σε αντίθεση με τον στόχο της πρωτοβουλίας. Ως εκ τούτου, η διαφάνεια όσον αφορά το πραγματικό βάρος που εξοικονομείται ανά πτήση (εάν υπάρχει), και η κατανάλωση καυσίμων που μειώνεται ως αποτέλεσμα, θα είναι καθοριστικής σημασίας.»
Η Μορίγια συμμερίζεται αυτή τη φιλοδοξία και ελπίζει να επεκτείνει τη συνεργασία της με την Japan Airlines και σε άλλα μέλη της Συμμαχίας OneWorld, στην οποία περιλαμβάνονται οι American Airlines, British Airways και Quantas και στη συνέχεια σε άλλες συμμαχίες. «Απώτερος στόχος μας είναι να επεκτείνουμε την υπηρεσία σε όλο τον κόσμο», λέει.
Πηγή: CNN
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More