Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ν. Παπαχρήστος πρόεδρος ΟΛΜΕ: Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση

Σε εκπαιδευτικά θέματα όπως η αξιολόγηση και οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, οι εξετάσεις PISA και οι Πανελλαδικές εξετάσεις ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος μιλώντας στο ΕΡΤΝews και στην εκπομπή «Συνδέσεις»

Συγκεκριμένα δήλωσε ότι: «Όσον αφορά το ζήτημα της αξιολόγησης, υπάρχει η απόφαση της Ομοσπονδίας εδώ και ένα χρόνο να μην αποδεχτεί τον τρόπο της αξιολόγησης, έτσι όπως αυτός έχει κατατεθεί και ψηφιστεί στη Βουλή από την προηγούμενη υπουργό, την κυρία Κεραμέως.
Εξαιτίας του γεγονότος ότι πρόκειται για ένα εξόχως γραφειοκρατικό σύστημα το οποίο δεν παράγει κανένα εκπαιδευτικό αποτέλεσμα, εξουθενώνει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και δεν διασφαλίζει, αν θέλετε, και το αξιόπιστο της διαδικασίας.

Θεωρούμε ότι ο νέος υπουργός Παιδείας, ο οποίος έχει και έναν χρόνο πλέον στην πλάτη του όσον αφορά την παραμονή του στο συγκεκριμένο Υπουργείο, οφείλει να ανοίξει το θέμα του διαλόγου, με δεδομένο ότι ούτως ή άλλως στην αντιδικία, η οποία έχει πάρει και δικαστική μορφή, η Ομοσπονδία έχει καταθέσει στο τελευταίο υπόμνημά της προς τα δικαστήρια ότι διεκδικούμε την έναρξη διαλόγου για τη θέσπιση ενός συστήματος αξιολόγησης που θα έχει καθαρά εκπαιδευτική στόχευση, δεν θα έχει μισθολογικές λογικές στην κατεύθυνση των περικοπών, θα σέβεται τους εργαζομένους, θα είναι εκπαιδευτική και όχι γραφειοκρατική.

Υπάρχουν διαβαθμίσεις όσον αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ξεκινάει από εξαιρετικός και πηγαίνει πάρα κάτω για κάποιες συγκεκριμένες κατηγορίες, αν κριθείς μέτριος ή ανεπαρκής υπάρχει μισθολογική καθήλωση και το θέμα είναι ότι η αξιολόγηση γίνεται από μονοπρόσωπα όργανα χωρίς το δικαίωμα ο συνάδελφος να αμφισβητήσει την απόφαση αυτή του κριτή και να υπάρχει σε δεύτερο βαθμό αξιολόγηση».

Ως προς τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη συγκεκριμένη μορφή κινητοποίησης, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ είπε πως: «Εμάς δεν μας ενδιαφέρει το ποσοστό των εκπαιδευτικών που μετέχει, γιατί ούτως η άλλως δεν μπορούμε να το καταγράψουμε, αφού τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας δεν δίνονται, Κατά παράβαση προς τους προς τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
Υπάρχει ικανοποιητική συμμετοχή και υπάρχουν συνάδελφοι που δεν δέχονται την κατάσταση της ομηρίας και έχουν μπει στη διαδικασία.
Εγώ πριν πάω σε αυτό το ζήτημα θα θέσω και ένα άλλο ζήτημα γιατί προηγούμενα άκουσα το ρεπορτάζ σας και μιλάτε για κράτος δικαίου. Πολύ φοβάμαι ότι κράτος δικαίου δεν είναι ούτε η Ελλάδα.
Γιατί στο ζήτημα της στο ζήτημα της αξιολόγησης υπάρχει ένας νόμος περί δημοσίου.

Ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας που ενέχει θέση νόμου, γιατί έχει ψηφιστεί από τη Βουλή, που λέει ότι ο δόκιμος υπάλληλος μένει δύο χρόνια και μετά το τέλος της διετούς διαδικασίας γίνεται μόνιμος.
Επειδή η προηγούμενη πολιτική ηγεσία απέτυχε πραγματικά να στήσει και το σύστημα αξιολόγησης, κράτησε σε ομηρία τρία με τέσσερα χρόνια όλους τους συναδέλφους που διορίστηκαν επί των ημερών της.
Αυτό είναι εντελώς απαράδεκτο, γιατί από τη στιγμή που με δική σου ευθύνη δεν μπόρεσες να στήσεις τον μηχανισμό αξιολόγησης, άσχετο αν διαφωνεί το σωματείο, έπρεπε να πας στην προηγούμενη λογική να γίνει η κρίση από τον διευθυντή του σχολείου όπως γινόταν με το προηγούμενο σύστημα και οι συνάδελφοι αυτοί να μονιμοποιηθούν.

Το βασικό ζήτημα είναι ότι άμα παρακολουθήσετε τα υπηρεσιακά συμβούλια, αλλά ποτέ δεν έχει γίνει θέμα στα κανάλια ότι έχουν παραπεμφθεί οι συνάδελφοι στα υπηρεσιακά συμβούλια και έχουν αρκετοί απολυθεί, μόνιμοι υπάλληλοι γιατί δεν ισχύει αυτό που λένε περί μονιμότητας.
Η μονιμότητα έχει να κάνει για να μη διώκεται από τις κυβερνήσεις όποιος προβαίνει σε πράξεις ή παραλείψεις. Όχι η ΟΛΜΕ δεν προστατεύει καμία ανικανότητα και δεν προστατεύει την τεμπελιά.

Η Ομοσπονδία ποτέ δεν προστατεύει άνθρωπο που δεν κάνει τη δουλειά του. Καταρχάς διοικητική αξιολόγηση υπήρχε πάντα, διευθυντής που θα κάνει ένα παραπεμπτικό προς το διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ότι ο συνάδελφος δεν ασκεί καλά τα καθήκοντά του, περνάει από πειθαρχικό.

Και υπάρχουν σωρεία υποθέσεων, να δείτε πόσες υποθέσεις με συναδέλφους οι οποίοι ήταν ανεπαρκείς ή δεν ανταποκρίθηκαν στα δημοσιοϋπαλληλική τους καθήκοντα που έχουν παραπεμφθεί και πολλοί με το ερώτημα της απόλυσης.

Οι κυβερνήσεις πέφτουν, οι υπουργοί φεύγουν, αλλά η τακτική του να μη δίνω στοιχεία για την παιδεία είναι διαχρονική».

Για τις εξετάσεις PISA

Ο κ. Παπαχρήστος ανέφερε πως: «Γιατί είναι η PISA το μεγάλο παραμύθι και το λέω εγώ που ανήκω στη μειοψηφία, που δεν έχω, που δεν έχω ψηφίσει ακριβώς αυτό το κείμενο. Γιατί όταν πηγαίνουμε και βάζουμε να διαγωνιστούν σχολεία της Ελλάδας, με σχολεία επιλεκτικά που είναι στο εξωτερικό, είναι λογικό ότι το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό για την Ελλάδα.
Γιατί τα σχολεία στη Γερμανία, γίνονται ύστερα από σκληρή επιλογή. Δεν πηγαίνει αυτόματα μαθητής από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, όπως γίνεται εδώ. Γιατί δεν πήρε το Υπουργείο Παιδείας τα πρότυπα και τα πειραματικά;

Εγώ σας είπα κάτι όσον αφορά την PISA ότι οι μαθητές που είναι στα σχολεία τα αντίστοιχα του Γυμνασίου είναι μαθητές του 15 και πάνω. Για να καταλάβετε το κοινό γιατί έχουν περάσει από κρησάρα και οι υπόλοιποι έχουν πάει υποχρεωτικά στην τεχνική εκπαίδευση. Όταν έχεις τμήμα που ο μαθητής ο χειρότερος είναι του 15 και ο καλύτερος είναι του 20, πώς είναι δυνατόν να διαγωνιστεί ένα τμήμα όπου μέσος όρος είναι 12 και 13.

Το ζήτημα είναι για ποιο λόγο πηγαίνουμε, για ποιο λόγο πηγαίνουμε να δώσουμε εξετάσεις για να αποδείξουμε ότι είναι κακοί καθηγητές και να ληφθούν αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.
Γιατί εγώ θα σας το αντιστρέψω το ζήτημα.
Είναι κακοί οι καθηγητές, είναι κακοί μαθητές, είναι κακά τα ελληνικά πανεπιστήμια και βγαίνουν κακοί πτυχιούχοι.
Πώς στο καλό γίνεται ότι όλοι οι πτυχιούχοι είναι περιζήτητοι στο εξωτερικό;

Ναι, αν εφαρμόζαμε το γερμανικό σύστημα, αυτό το 50% που γράφει κάτω από τη βάση δεν θα μπει, δεν θα είχε μπει στο Λύκειο με απόφαση κυβερνητική, όπως γίνεται στη Γερμανία. Θα τους στέλνανε υποχρεωτικά στα ΕΠΑΛ. Αυτή είναι η διαφορά μας που δεν θέλετε να την καταλάβετε.

Για να το πω και με ποδοσφαιρικούς όρους, γιατί καλούμαι να παίξει η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με τα Τρίκαλα και ζητάμε τα Τρίκαλα να κερδίσουν την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

Εάν θέλει πραγματικά το πολιτικό σύστημα να κάνει κρίση, το πόσο καλοί είναι οι μαθητές και πόσο καλοί είναι οι φοιτητές, να πάει να κοιτάξει το τι γίνεται στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια με τους συναδέλφους, τους μαθητές, τους φοιτητές που πηγαίνουν στα πλαίσια του ERASMUS.

Να ξέρετε ότι έχουν πέσει κάτω από το γέλιο οι Γερμανοί όταν άκουσαν ότι για να προσληφθεί ένας καθηγητής πρέπει να έχει διδακτορικό και δύο μεταπτυχιακά, όπως γίνεται στην Ελλάδα.
Και μου είπαν οι συνδικαλιστές ότι το διδακτορικό και σωστά είναι προσόν για να πας στο πανεπιστήμιο, όχι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Άρα λοιπόν, πολύ στρεβλή εικόνα για την αξιολόγηση έχουμε στη χώρα μας.
Και παρεμπιπτόντως, να ξέρετε ότι το μεταπτυχιακό στη Γερμανία είναι τέσσερα κατοστάρικα και το διδακτορικό ένα χιλιάρικο παραπάνω».

Για τις πανελλαδικές εξετάσεις

Αναφερόμενος στο θέμα αυτό ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ σχολίασε πως: «Κοιτάξτε, οι μαθητές θα πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένοι. Όσοι δούλεψαν με συνέπεια θα αμειφθούν.
Χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο διάβασμα των τελευταίων ημερών, να φροντίσουν να μην ξενυχτήσουν τις προηγούμενες μέρες, να κλείσουν νωρίς τα βιβλία, 8 – 9 η ώρα, να σταματήσουν να διαβάζουν και να πέσουν να κοιμηθούν έτσι ώστε να είναι ξεκούραστοι.

Να ξέρουν οι μαθητές ότι αυτό το παθαίνει πάντα ο άνθρωπος, θεωρεί ότι δεν ξέρει κάτι και τον πιάνει πανικός.
Αλλά όταν θα δουν τα θέματα θα έχει βγει από το μυαλό τους η σχετική ενότητα και θα την απαντήσουν με την προϋπόθεση ότι θα είναι καλά προετοιμασμένοι.
Να πω ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι η τελευταία ευκαιρία του παιδιού.
Υπάρχει και η δεύτερη φορά. Υπάρχει και η τρίτη για τους επίμονους».

Σχετική είδηση: Στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ από 13 έως και 31 Μαΐου

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More