Κ. Σκρέκας στο ΕΡΤNews για την ακρίβεια: Ο Μητσοτάκης πρωτοπορεί στην προσπάθεια δημιουργίας μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς
«Ο Έλληνας πρωθυπουργός έστειλε την επιστολή (προς την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν), στο σωστό timing, γιατί σε λίγο καιρό θα έχουμε μια νέα ευρωκυβέρνηση. Οπότε θα πρέπει η νέα διοίκηση, η νέα ευρωπαϊκή ηγεσία, να προχωρήσει στα μέτρα που πρέπει. Γιατί χρειάζονται μέτρα σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο πια για πρακτικές οι οποίες ξεπερνούν τα σύνορα ενός κράτους – μέλους» τόνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στην εκπομπή “Prime” του ΕΡΤNews.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης συνεχάρη τον.Σιακαντάρη για την συνέντευξη που πήρε από την Κριστέλ Ντελμπέργκ: «η οποία νομίζω ότι περιέγραψε την κατάσταση ως ένα βαθμό που επικρατεί στην Ευρώπη και επίσης ανέδειξε από τα λόγια μιας ξένης προς τη χώρα, εκπροσώπου των λιανεμπόρων της Ευρώπης για την πρωτοπορία της χώρας μας, ώστε να προστατεύσουμε τους καταναλωτές από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές πολυεθνικών εταιρειών.
Δηλαδή, για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός και η ελληνική κυβέρνηση πρωτοπορεί στην προσπάθεια δημιουργίας μιας ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, κοινής αγοράς, που θα διέπεται από ίσους κανόνες ανταγωνισμού και που τελικά θα βοηθήσει τους καταναλωτές να έχουν χαμηλότερες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ».
Σχετικά με τις κατηγορίες της αντιπολίτευσης πως η επιστολή που έστειλε ο Έλληνας πρωθυπουργός προς την Πρόεδρο της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο των διαφορών στις τιμές πώλησης βασικών καταναλωτικών προϊόντων, έγινε αυτή τη στιγμή για προεκλογικούς σκοπούς ο κ. Σκρέκας απαντά: « Το timing νομίζω ότι είναι αυτό, το οποίο έπρεπε να είναι γιατί έχουμε ευρωεκλογές σε δυο βδομάδες.
Άρα θα προκύψει μια νέα ευρωδιοίκηση, μια νέα ευρωκυβέρνηση. Που σημαίνει ότι πολύ σωστά έκανε ο Έλληνας πρωθυπουργός, όπως είναι πρώτος που έστειλε αυτή την επιστολή, δεν υπάρχει άλλος πρωθυπουργός που να έχει στείλει νωρίτερα και να έχει αναδείξει αυτό το θέμα των εδαφικών περιορισμών.
Το θέμα της κοινής αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ένα δύσκολο θέμα όπως παραδέχεται και ο Υπουργός Ανάπτυξης: «Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν διαχρονικά προβλήματα τα οποία θέλει προσπάθεια να αλλάξουν. Δεν είναι εύκολο.
Εμείς εδώ στην Ελλάδα πήραμε μια σειρά από μέτρα, για παράδειγμα και για να αποτρέψουμε μεγάλες εταιρείες και πολλές από αυτές, πολυεθνικές, να εφαρμόζουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές ή να προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν το κέρδος, σε μια περίοδο όπου τα ελληνικά νοικοκυριά πλήττονται από την ακρίβεια.
Εφαρμόσαμε την εθνική νομοθεσία, την οποία ψηφίσαμε. Επιβάλλουμε πρόστιμα και τα πρόστιμα εισπράττονται.
Τώρα ο Έλληνας πρωθυπουργός έστειλε αυτή την επιστολή, επαναλαμβάνω, στο σωστό timing, γιατί τώρα έχουμε την αλλαγή. Άρα σε λίγο καιρό θα έχουμε μια νέα ευρωκυβέρνηση. Οπότε θα πρέπει η νέα διοίκηση, η νέα ευρωπαϊκή ηγεσία, να προχωρήσει στα μέτρα που πρέπει.
Γιατί χρειάζονται μέτρα σε κεντρικό ευρωπαϊκό επίπεδο πια για πρακτικές οι οποίες ξεπερνούν τα σύνορα ενός κράτους – μέλους.
Αναφορικά με το αν μετά την επιστολή του πρωθυπουργού υπήρξαν παράπονα από πολυεθνικές ο κ. Σκρέκας αναφέρει: «Εμείς πάνω απ’ όλα βάζουμε την προστασία του καταναλωτή ως την προτεραιότητα της κυβέρνησής μας.
Οπότε δεν μας ενδιαφέρει το τί μπορεί να πιστεύουν και να νομίζουν, αν έχουν θιχτεί οποιεσδήποτε εταιρείες, μεγάλες ή μικρές, πολύ περισσότερο πολυεθνικές.
Άρα για την κυβέρνηση και για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και για εμάς στο υπουργείο Ανάπτυξης, το πρώτιστο ενδιαφέρον αφορά την προστασία του καταναλωτή, του Έλληνα καταναλωτή και βεβαίως σε επίπεδο κεντρικό και του Ευρωπαίου καταναλωτή κατ’ επέκταση».
Σχετικά με τα βραχυπρόθεσμα μέτρα, στα οποία επενδύει η κυβέρνηση για να ανακόψει το κύμα της ακρίβειας ο Υπουργός Ανάπτυξης διευκρινίζει: «Εμείς εδώ στην Ελλάδα έχουμε πάρει μια σειρά μέτρων, τα οποία είχαν σκοπό και να διορθώσουν χρόνιες στρεβλώσεις στην αγορά και να τονώσουν τον ανταγωνισμό, αλλά και να δώσουν τη δυνατότητα στα ελληνικά νοικοκυριά να εξοικονομήσουν χρήματα με μέτρα όπως το καλάθι του νοικοκυριού ή όπως τον e-καταναλωτή, για παράδειγμα, όπου εκεί ένα νοικοκυριό μπορεί να δημιουργήσει τη δική του λίστα προϊόντων και να εξοικονομήσει έως και 15% χαμηλότερη τιμή, επιλέγοντας να αγοράσει τη λίστα των προϊόντων από το σουπερμάρκετ που θα τα βρει φθηνότερα.
Άρα εμείς έχουμε προχωρήσει πολύ γρήγορα και σε εφαρμογές όπως είναι ο e-καταναλωτής που σας είπα που μπορεί κάποιος να την κατεβάσει στο κινητό του και πολύ εύκολα πριν βγει από το σπίτι να μπορέσει να δει από πού θα μπορεί να προμηθευτεί τα προϊόντα του φθηνότερα».
Στο αν υπάρχει κάτι που μπορεί να κάνει το κράτος για να καταπολεμήσει το φαινόμενο του καρτέλ, το οποίο υπάρχει σε άλλες αγορές, όπως αυτή τον καυσίμων ο κ. Σκρέκας τονίζει: «Φυσικά και υπάρχει και το κάνουμε. Και όταν ανακοινώνουμε διάφορα πρόστιμα και μάλιστα ανακοινώνουμε τις εταιρείες οι οποίες επιβλήθηκαν, αυτά τα πρόστιμα κάνουν πολύ περισσότερα.
Η δημοσιοποίηση του ονόματος κάνει αυτές οι εταιρείες να είναι πολύ προσεκτικές την επόμενη φορά που θα πάνε να εφαρμόσουν μια πρακτική, η οποία θα έχει σκοπό τη μεγιστοποίηση του κέρδους, χωρίς βεβαίως να ακολουθεί τους κανόνες του δίκαιου και ίσου ανταγωνισμού.
Από κει και πέρα, εμείς δε σταματάμε. Έχουμε πάρει μέτρα που αφορούν προϊόντα όπως είναι τα απορρυπαντικά, όπως είναι καθαριστικά σπιτιού, όπως είναι προϊόντα ατομικής φροντίδας, μέτρα τα οποία άλλαξαν τις πρακτικές της εμπορικής πολιτικής σε νωπά αγροτικά προϊόντα, από το χωράφι στο ράφι, περάσαμε το net pricing, την καθαρή τιμή, δηλαδή, στο τιμολόγιο».
Για τα καύσιμα αναφέρει πως «και εκεί έχουμε θεσπίσει ένα πλαφόν στο κέρδος στα πρατήρια, τα όποια αν το ξεπεράσουν επιβάλλουμε πρόστιμα».
Αναφορικά με τη μείωση ΦΠΑ ο υπουργός υπογράμμισε: «Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι με κανένα μέτρο, αλλά εξετάζουμε αν θα είναι αποτελεσματικό και παρουσιάσαμε στη Βουλή και ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία, η κουβέντα που έγινε προηγούμενη Παρασκευή, όπου παρουσιάσαμε και ο πρωθυπουργός κατέθεσα στοιχεία που δείχνουν ότι σε εκείνες οι κατηγορίες που η Ισπανία για παράδειγμα, που πολλές φορές την αναφέρει η αντιπολίτευση, μείωσε το ΦΠΑ και είδαμε ότι στους πρώτους 2 μήνες η μείωση του ΦΠΑ απορροφήθηκε από τους μεσάζοντες και από τα ενδιάμεσα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας και τελικά μέσα σε 2 μήνες είχε απορροφηθεί αυτή η μείωση του ΦΠΑ από τους μεσάζοντες και τον τρίτο μήνα ο πληθωρισμός σε αυτές τις κατηγορίες προϊόντων ήταν μεγαλύτερος στην Ισπανία από τον πληθωρισμό που είχε η Ελλάδα που εφάρμοσε άλλα μέτρα».
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More