Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κ. Κυρανάκης στο ΕΡΤNews για τον σιδηρόδρομο: «Διεκδικούμε την προμήθεια νέων συρμών και ανακαίνιση των παλιών»

Κωνσταντίνος Κυρανάκης

Στην «αποτελεσματική μέθοδο» που εφαρμόζει η ΕΛ.ΑΣ. στην παραλιακή, σε ό,τι έχει να κάνει με του ελέγχους και τα τεστ, στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της 24ωρης λειτουργίας μετρό, λεωφορείων και τρόλεϊ αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης μιλώντας στην εκπομπή του ΕΡΤNews «Επίλογος» και τον Απόστολο Μαγγηριάδη.

Ειδικότερα, επ’ αυτού ανέφερε:

«Οι νυχτερινές, μεταμεσονύχτιες ώρες ειδικά το Σαββατοκύριακο, είναι οι πιο θανατηφόρες στα τροχαία και ως κυρία αιτία θανάτου ειδικά στους νέους κάτω των 29 ετών είναι τα τροχαία. Δεν μπορούμε να μείνουμε “με τα χέρια σταυρωμένα”».

Συνέχισε λέγοντας:

«Από την πρώτη μέρα στο υπουργείο έχοντας απέναντι γονείς που ανησυχούσαν και το κάνω πρωτίστως για τους γονείς που ανησυχούν και για τους νέους ανθρώπους που θέλουν να έχουν μία εναλλακτική».

Για τα μεταμεσονύχτια δρομολόγια τόνισε ότι «βάζουν πλάτη οι εργαζόμενοι, οι οδηγοί των λεωφορείων και οι μηχανοδηγοί του τραμ και του μετρό». Το κόστος, τόνισε, δεν είναι το οικονομικό γιατί το Σάββατο βράδυ είναι αυξημένη η κίνηση, αλλά οι εργαζόμενοι πρέπει να προσαρμόσουν τις βάρδιες του και κυρίως τα πρωτοκόλλα συντήρησης.

«Πιστεύουμε ότι η δοκιμαστική λειτουργία θα πάει καλά. Καλούμε τον κόσμο να χρησιμοποιήσει τα μέσα το Σάββατο βράδυ Αναφέρθηκε σε μία νέα πρωτοβουλία έξω από κάποια μαγαζιά κυρίως της παραλιακής όπου θα υπάρχει self αλκοτεστ, τα οποία θα σου δείχνουν αν έχεις ξεπεράσει το όριο ή όχι».

Είπε ότι θα γίνουν προωθητικές ενέργειες έξω από συγκεκριμένα μαγαζιά εστίασης και σε νυχτερινά καταστήματα θα προσφέρονται δωρεάν.

Υπογράμμισε, δε: «Η τροχαία θα έχει αυστηρούς ελέγχους όπως και τα προηγούμενα Σαββατοκύριακα. Η νέα μέθοδος ταλαιπωρεί τον κόσμο, είναι αντιδημοφιλκής -το καταλαβαίνω- αλλά είναι αναγκαία για να στείλεις το μήνυμα ότι επιτέλους εφαρμόζονται οι νόμοι. Από τους 7.000 ελέγχους που έγιναν το προηγούμενο διάστημα, εκατοντάδες άνθρωποι ήταν πάνω από το όριο και ήταν επικίνδυνοι και για τον εαυτό τους, αλλά και για άλλους οδηγούς και πεζούς».

Γνωστοποίησε, ακόμη: «Κάνουμε προσλήψεις και υπάρχει ενεργή καμπάνια που καλεί κόσμο να κάνει αίτηση για οδηγός λεωφορείου. Η άλλη διαδικασία αφορά τη ΣΤΑΣΥ, όπου προσλαμβάνονται μηχανοδηγοί σταθμάρχες και άλλες ειδικότητες».

«Τα τρένα είναι ασφαλή όταν τηρούνται ευλαβικά όλοι οι κανόνες»

Για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου, υπογράμμισε: «Διεκδικούμε την προμήθεια νέως συρμών και ανακαίνιση των παλιών». Τόνισε ότι βασικός στόχος των προωθούμενων μέτρων είναι να σωθούν ζωές. «Επαναφέρουμε τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας» γνωστοποίησε.

Αναλυτικότερα, είπε μεταξύ άλλων:

«Με επίγειους σταθμούς οι οποίοι υπάρχουν ήδη και ειδικού τύπου πομπούς πάνω σε κάθε τρένο το οποίο έχει ξεκινήσει να υλοποιείται και θα το παρουσιάσουμε, βλέπουμε με ακρίβεια λίγων εκατοστών σε πραγματικό χρόνο την απόσταση, την πραγματική θέση του τρένου και δημιουργούνται αυτόματοι κανόνες τους οποίους θα βλέπει ένα ενιαίο κέντρο εποπτείας, ώστε αν υπάρχει ένα περιστατικό το οποίο χρήζει πρόληψης, χρήζει άμεσης ενέργειας αυτό να γίνεται τη στιγμή που πρέπει και όχι διαπιστωτικές, όπως γίνεται σήμερα (…) Άρα είναι μια πολύ σοβαρή δικλείδα ασφαλείας, η οποία μάλιστα θα έχει και εξωστρέφεια. Θα τη βλέπει ο κόσμος στο δικό του κινητό (…)

Το δεύτερο είναι ότι επαναφέρουμε τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας, έναν θεσμό ο οποίος είχε καταργηθεί και ο οποίος στις αμαξοστοιχίες που κινούνται στον βασικό άξονα, εκεί που έχουμε διπλή γραμμή, είναι αναγκαίος ως επιπλέον δικλείδα και ο οποίος θα έχει εκπαίδευση και μηχανοδηγό και σταθμάρχη, θα έχει εμπειρία για να μπορεί να επεμβαίνει, να επιβάλλει ποινές, να αξιολογεί και αν χρειαστεί να κινητοποιήσει αμαξοστοιχία.

Επίσης, ψηφιοποίηση με διαδικασίες οι οποίες σήμερα γίνονται εντελώς προφορικά ή γίνονται με χαρτάκια. Δηλαδή, δίνονται εντολές μεταξύ σταθμάρχες και μηχανοδηγών με χαρτάκια.

Αυτό πρέπει να σταματήσει. Άρα λοιπόν οι εντολές θα δίνονται με ψηφιακό τρόπο, θα καταγράφονται με ψηφιακό τρόπο.

Άρα ο κάθε μηχανοδηγός, ο κάθε σταθμάρχης θα έχει μια ζωντανή αξιολόγηση. Μέχρι σήμερα το δόγμα στον σιδηρόδρομο είναι ότι δειγματοληπτικά πηγαίνει και διενεργεί κάποιους κάποιους ελέγχους σε κατά δήλωση αναφορές σε χαρτιά, σε καταστάσεις οι οποίες περιγράφονται. Αυτό δεν δουλεύει (…)».

Για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Να μην πληρώσει ο Έλληνας φορολογούμενος τη ζημιά για τους απατεώνες»

Αναφερθείς στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ που έχει προκαλέσει οξεία πολιτική αντιπαράθεση, επισήμανε ανάμεσα σε άλλα:

«Για τον κύριο Βορίδη που άκουσα, αυτό το οποίο εμπεριέχεται στη δικογραφία αφορά την υπογραφή του σε μια εισήγηση του ΟΠΕΚΕΠΕ για να δοθούν οι επιδοτήσεις. Προφανώς η ευθύνη του ελέγχου για τη γνησιότητα της κάθε δήλωσης ανήκει στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Γι’ αυτό και ο επόμενος πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, διορισμένος απ’ αυτή την κυβέρνηση, πήγε τα στοιχεία στον εισαγγελέα και από την καταγγελία αυτού του ανθρώπου άνοιξαν οι συνομιλίες και άνοιξε φάκελος δικογραφίας απο την Εθνική Εισαγγελία.

(…) Όλον αυτό τον φάκελο, ακριβώς επειδή διακυβεύονται και ευρωπαϊκά οικονομικά συμφέροντα, τον ζήτησε και πήρε πρόσβαση σε αυτόν η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (…)»

Εδώ όλα όσα είπε ο Κ. Κυρανάκης στο ΕΡΤNews

Δείτε περισσότερα στο ertflix.gr | Ακούστε περισσότερα στο ertecho.gr

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More