Καλαμάτα: Ομόφωνα υπέρ της διατήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, το Δημοτικό Συμβούλιο
Ομόφωνη απόφαση κατά της μετατροπής του σιδηροδρομικού δικτύου σε ποδηλατόδρομο έλαβε στη σημερινή του συνεδρίαση το Δημοτικό συμβούλιο Καλαμάτας.
Συγκεκριμένα το ψήφισμα αναφέρει: “Το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας με αφορμή τη δημοσιοποίηση προκήρυξης για την εκπόνηση προμελέτης και τευχών δημοπράτησης για τη διαμόρφωση ποδηλατικής διαδρομής στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα» εκ μέρους του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για λογαριασμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία και κατηγορηματική διαφωνία του για τους εν κρυπτώ προωθούμενους σχεδιασμούς, απουσία οποιασδήποτε ενημέρωσης και σχετικής διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες.
Το Δ.Σ. Καλαμάτας, επίσης, ενώνει τη φωνή του με Δήμους και φορείς της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο κοινό αίτημα για την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στο υφιστάμενο δίκτυο”.
Να σημειωθεί πως τι προηγούμενες ημέρες σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, προγραμματίζει την εκπόνηση μελέτης και τευχών δημοπράτησης για τη μετατροπή της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Άργους – Καλαμάτας, μήκους 244 χλμ, σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο.
Άμεση ήταν η αντίδραση από πολλούς φορείς και πολιτικούς παράγοντες της Μεσσηνίας, αλλά και ολόκληρης της Πελοποννήσου με χαρακτηριστικό παράδειγμα την παρέμβαση του Βουλευτή Μεσσηνίας της ΝΔ Περικλή Μαντά, ο οποίος με ερώτησή του στη Βουλή ζητά ενημέρωση για το σχεδιασμό και τη σκοπιμότητα της παρέμβασης.
Ως κακόγουστο αστείο που δεν αντέχει ούτε στο διάλογο χαρακτήρισε το θέμα ο π. Δήμαρχος Καλαμάτας και π. Υπουργός Πολιτισμού Σταύρος Μπένος τονίζοντας ότι η πλούσια ελληνική γλώσσα αδυνατεί να βρει επιθετικούς προσδιορισμούς εφάμιλλους, προκειμένου να σχολιάσουν αυτή την πρωτοφανή φάρσα: Τη μετατροπή του σιδηρόδρομου Πελοποννήσου σε ποδηλατόδρομο! Όταν κάτι είναι τόσο ακραίο και ανυπόληπτο, του δίνεις αξία όταν το «αναβαθμίζεις» με κριτικό σχολιασμό και επιχειρήματα. Μόνο μια φράση απομένει. Να τελειώνει εδώ και τώρα αυτή η «φάρσα».
Αξίζει να αναφερθεί πως το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου υπέστη ολική ανακατασκευή το 2011, με κόστος 80 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά η γραμμή από τότε δε λειτούργησε ποτέ.
Εξάλλου, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, κατά μήκος του δικτύου συνιστούν αρχιτεκτονήματα και έχουν κηρυχθεί από το 1986 νεότερα διατηρητέα μνημεία εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς.
Τέλος, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ο Δήμαρχος Θανάσης Βασιλόπουλος σημείωσε πως η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου στη Μεσσηνία και την Πελοπόννησο είναι κρίσιμο ζήτημα και έχει να κάνει με την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής.
Ρεπορτάζ: Ηλίας Μαραβάς
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More