Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η σταφίδα και τα λάδι του Αιγίου κατακτούν την Ιαπωνία

Κάθε χώρα προσαρμόζει τα διατροφικά της πρότυπα ανάλογα με τα προϊόντα που παράγει. Η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, περιτριγυρισμένη από την θάλασσα με πολλές βροχοπτώσεις και εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες είχε περιορισμένες επιλογές, αν και πολύ υγιεινές.

Σε έναν κόσμο όπου η επαφή με άλλες πολιτισμικές και γευστικές ιδιαιτερότητες είναι πλέον θέμα λίγων ωρών, τα προϊόντα της Μεσογείου αποκτούν μεγάλη δυναμική. Αυτό διαβλέπουν οι ελληνικές εταιρείες και Συνεταιρισμοί που προωθούν παραδοσιακά προϊόντα στις διεθνείς αγορές.

Με λίγο παγωμένο καιρό, αλλά με ζεστή υποδοχή έγινε δεκτός ο Χρήστος Σταυρόπουλος Υπεύθυνος Προώθησης & Μάρκετιγκ του Παναιγιάλειου Αγροτικού Συνεταιρισμού, στην 49η Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών στο Τόκιο.

Στόχος του να προωθήσει στην Ιαπωνία τα παραδοσιακά προϊόντα της Αιγιαλείας,  κυρίως λάδι και σταφίδα. Οι προκλήσεις αυξάνονται. Σε μια αγορά όπου ο καταναλωτής αναζητά προϊόντα υγιεινά, ασφαλή, οικονομικά και σε ελκυστικές συσκευασίες είναι δεδομένο ότι η εμπειρία των παραγωγών θα πρέπει διαρκώς να εμπλουτίζεται με νέες γνώσεις. 

Όπως σημειώνει ο κ. Σταυρόπουλος, έπειτα από 25 χρόνια ερευνών έχει αποδειχθεί ότι η κορινθιακή σταφίδα είναι μια υπερτροφή και αυτό γίνεται ευρύτερα γνωστό.

Το στοίχημα του εγχειρήματος της εταιρείας είναι να εισάγει νέες διατροφικές συνήθειες στους Ιάπωνες καταναλωτές, εξηγεί ο κ. Σταυρόπουλος.

Πόσο εφικτό είναι το λάδι και σταφίδα να αποτελέσουν μέρος της Ιαπωνικής κουλτούρας; Ο χρόνος θα το δείξει. Παρά το σκληρό κέλυφος προστασίας των παραδόσεων τους, οι Ιάπωνες με την έμφυτη ευγένειά τους είναι τολμηροί να δοκιμάσουν και να υιοθετήσουν νέες συνήθειες.

Το πόσα πιάτα μαγειρεμένου σπιτικού φαγητού μπορεί να καταναλώσει σε ένα γεύμα μια μικροκαμωμένη νεαρή γιαπωνέζα μόνο όποιος έχει φιλοξενήσει κάποιον επισκέπτη από εκεί μπορεί να φανταστεί. Οι γεύσεις τόσο καινούργιες και πλούσιες αποτελούν πραγματικό πειρασμό. Αυτό που αυξάνει τις δυνατότητες για τα ελληνικά προϊόντα να κατακτήσουν μια θέση στα ράφια και τους αυτόματους πωλητές της Ιαπωνίας είναι η επαφή με την Ελλάδα που έχουν οι κάτοικοι, κυρίως μέσω του τουρισμού.

Παρά τις αντιξοότητες που δημιουργήθηκαν μέσα στο 2023, με τρείς πολέμους στην πέριξ της Ευρώπης περιοχή, τις δυσκολίες στις μεταφορές και τα υπέρογκα κόστη στην ενέργεια, το 2023  οι Ελληνικές εξαγωγές έκλεισαν με αύξηση 37,1% στα λίπη- έλαια και 9% στα τρόφιμα, σημειώνοντας την δεύτερη καλύτερη επίδοση μετά από εκείνη του 2022.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More