Η εικόνα της Ελλάδας στον συνολικό ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χάρτη – Στοιχεία της Eurostat
Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έχει συγκλονίσει όλη την Ευρώπη. Και αυτό γιατί οι περισσότεροι Ευρωπαίοι χρησιμοποιούν τα τρένα για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, καθώς οι περισσότεροι ζουν εκτός των αστικών κέντρων όπου εργάζονται.
Κανείς δεν μπορεί να πιστέψει ότι το πλέον ασφαλές μέσο μεταφοράς, ειδικά στην Ελλάδα, έγινε αιτία θανάτου και τραυματισμών για δεκάδες συνανθρώπους μας.
Στα κτίρια των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων στις Βρυξέλλες, οι σημαίες κυματίζουν μεσίστιες, ενώ την οδύνη τους εξέφρασαν όλοι οι Ευρωπαίοι Αξιωματούχοι. «Συγκλονισμένος» δηλώνει ο Σαρλ Μισέλ. «Η Ελλάδα δεν είναι μόνη της. Η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στο πλευρό σας», αναφέρει στα ελληνικά η Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν.
Η εικόνα της Ελλάδας στον συνολικό ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο
Η Ελλάδα κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο διεθνών μεταφορών στη συνολική απόδοση των μεταφορών το 2021, με 99,2%.
Από τα στοιχεία της Eurostat μεταξύ 2010 και 2021, ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ μειώθηκε κατά 45%, με συνολικό αριθμό θυμάτων 683 άτομα το 2021, χρονιά με 1.389 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ, με 513 σοβαρά τραυματισμένους, συνολικά.
Τα υψηλότερα ποσοστά νεκρών σε σιδηροδρομικά ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους έχουν καταγραφεί στη Σλοβακία (με 5,7 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους), στην Ουγγαρία (4,9) και στην Πολωνία (3,9).
Κατά μέσο όρο στην ΕΕ το 2021 έχασαν τη ζωή τους σε σιδηροδρομικά ατυχήματα 1,5 άνθρωποι ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το 59% των θανάτων οφείλεται σε περιπτώσεις που βρέθηκαν στην τροχιά κάποιου τρένου ενώ δε έπρεπε, το 34% σημειώθηκε σε ισόπεδες διαβάσεις (34%) και λιγότεροι από 50 νεκροί καταγράφηκαν σε διάφορα άλλα περιστατικά ανά την Ευρώπη. Όσον αφορά στις αυτοκτονίες, καθώς αυτές είναι πολύ ψηλά, με συνολικό αριθμό 2234 περιπτώσεις το 2021.
Μέχρι εχθές τα χαμηλότερα ποσοστά ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα καταγράφονταν στην Ιρλανδία (0,2), στην Ισπανία (0,3) και στην Ελλάδα και την Ολλανδία (και οι δύο 0,6). Συνολικά, εννέα κράτη μέλη της ΕΕ κατέγραψαν λιγότερο από ένα θάνατο ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2021 (Σλοβενία, Ιταλία, Εσθονία, Γαλλία, Δανία, Ολλανδία, Ελλάδα, Ισπανία και Ιρλανδία).
Η Κομισιόν παρέπεμψε πρόσφατα την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις σιδηροδρομικές υποδομές
Στις 15 Φεβρουαρίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου.
Η οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.
Η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς οφείλει να περιέχει ουσιαστικές διατάξεις, αναφορικά με το ύψος των κονδυλίων που διατίθενται για τις υπηρεσίες υποδομής, τους εταιρικούς στόχους, την ασφάλεια του συστήματος και πολλά ακόμη.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, παρά τις ανταλλαγές επιστολών μεταξύ της Επιτροπής και της Ελλάδας, οι εθνικές αρχές εξακολουθούν να μην έχουν υπογράψει και δημοσιεύσει τη συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ.
Ανταπόκριση – Βρυξέλλες: Γιώργος Συριόπουλος ΕΡΤ
Διαβάστε ακόμα:
Live – Σύγκρουση τρένων Τέμπη: Παραδέχθηκε σύμφωνα με πληροφορίες το λάθος του ο σταθμάρχης
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More