Η.Β: Τα αυθεντικά γλυπτά του Παρθενώνα στο Bρετανικό Μουσείο με χρήση τρισδιάστατων εκτυπωτών γράφει ο “Gurdian”
Λονδίνο, Ανταπόκριση: Νατάσα Καντζάβελου
«Δεν μοιράζεται ένα έργο τέχνης . Τα γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να ενωθούν στον τόπο που δημιουργήθηκαν, στην Αθήνα» υποστηρίζει σήμερα η εφημερίδα Γκάρντιαν .
Προβάλλοντας την δύναμη της τεχνολογίας , των τρισδιάστατων εκτυπωτών, ο βρετανός συγγραφέας και δημοσιογράφος Σιμον Τζενκινς επισημαίνει ότι θα μπορούσαν να αναπαραγάγουν τα γλυπτά με απόλυτη ακρίβεια στην θέση των αυθεντικών , στον χώρο του Βρετανικού Μουσείου.
«Το Βρετανικό Μουσείο θεωρεί τα μάρμαρα προσωπική τους ιδιοκτησία». Οι Έλληνες δεν έπαψαν ποτέ να εκλιπαρούν για την επιστροφή τους.
Στο άρθρο τονίζεται η πρόσφατη παρέμβαση του πρόεδρου του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, που αναφέρθηκε στην πιθανή επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα με την μορφή του δανεισμού, που δεν είναι ο πρώτος που πρότεινε μια «συμφωνία για τα γλυπτά », αλλά είναι ο πρώτος που προτείνει ότι «το να τα βλέπεις σε όλο τους το μεγαλείο στην Αθήνα» είναι μια αρετή που πρέπει να αναζητηθεί.
Σημειώνει ότι τα γλυπτά με οποιονδήποτε τρόπο πρέπει να επιστρέφουν στην Ελλάδα αναφερόμενος στην «δύναμη» των τρισδιάστατων εκτυπωτών, υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Ψηφιακής Αρχαιολογίας , με σκοπό να αναπαράγουν αρκετά από αυτά που βρίσκονται στο βρετανικό μουσείο , χρησιμοποιώντας υλικά , μάρμαρα και πέτρα, από τα λατομεία της Πεντέλης στην Ελλάδα.
«Λέγεται ότι δεν θα διακρίνονται από τα πρωτότυπα και σίγουρα θα ανταποκρίνεται στην αισθητική απαίτηση του μουσείου να εκθέτονται τα γλυπτά «ανάμεσα στα μεγαλεία άλλων πολιτισμών» στο Λονδίνο. Τα μουσεία της Ευρώπης είναι γεμάτα με αντίγραφα, καλά και κακά, και το Βρετανικό Μουσείο έχει πολλά. Το θέμα λοιπόν παύει να είναι αισθητικό.
Και καταλήγει τονίζοντας ότι «Τα αντίγραφα μπορεί να είναι στο Λονδίνο, όχι στην Αθήνα».
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More