Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ευρωπαϊκή Ένωση: Περίπου το ένα τρίτο των κρατών δεν δίνουν κανένα κίνητρο για ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα

Αν και η ΕΕ έχει θέσει τους πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης του άνθρακα στον κόσμο για τους κατασκευαστές οχημάτων περίπου το ένα τρίτο των κρατών μελών δεν παρέχουν τέτοια κίνητρα στους φορείς εμπορικών μεταφορών και γενικά τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα δεν έχουν κίνητρα για την απόκτηση τους σε αυτές τις χώρες.

Σύμφωνα με την ενημερωμένη έκδοση του 2024 της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), μόνο έξι χώρες προσφέρουν κίνητρα για υποδομές. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα φορολογικά οφέλη σε τέσσερις χώρες: Εσθονία, Ουγγαρία, Ολλανδία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Τόμας Φαμπιάν, Chief Commercial Vehicles Officer της ACEA σχολίασε ότι, μια ισχυρή επιχειρηματική υποστήριξη είναι απαραίτητη για τους μεταφορείς να στραφούν σε φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών. Στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης της αγοράς, τα κίνητρα είναι σημαντικά για την επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου, την υποστήριξη των επενδύσεων και τη βελτιστοποίηση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας.

Έλλειψη ταχυφορτιστών

Περίπου ένας στους οκτώ δημόσιους φορτιστές της ΕΕ είναι ταχυφορτιστής. Η έλλειψη επιλογών γρήγορης φόρτισης είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για τους πιθανούς αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων. Υπάρχουν λίγο περισσότερα από 630.000 σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, αλλά οι τυπικοί φορτιστές AC (εναλλασσόμενο ρεύμα) με χωρητικότητα μικρότερη από 22 kW αποτελούν περισσότερους από επτά στους οκτώ φορτιστές στην ΕΕ. Οι γρήγοροι φορτιστές DC (συνεχούς ρεύματος) που μπορούν να αποδώσουν περισσότερα από 22 kW ηλεκτρικής ενέργειας αποτελούν μόνο περίπου το 13,5% του συνόλου.

Οι φορτιστές AC χρησιμοποιούνται κυρίως για εφαρμογές πιο αργής φόρτισης, καθιστώντας τους ιδανικούς για σπίτια, χώρους εργασίας και δημόσιους χώρους όπως σούπερ μάρκετ και εγκαταστάσεις αναψυχής. Οι φορτιστές DC είναι προσαρμοσμένοι για γρήγορη φόρτιση, που βρίσκονται συχνά κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων και κεντρικών αυτοκινητοδρόμων, διευκολύνοντας τις επιλογές γρήγορης επαναφόρτισης για τους οδηγούς σε μεγάλα ταξίδια. Η έλλειψη ενός ισχυρού δικτύου υποδομής φόρτισης είναι ένας πολύ γνωστός παράγοντας που αποθαρρύνει τους αγοραστές οχημάτων να επιλέξουν ηλεκτρικά μοντέλα, ένα κοινό φαινόμενο γνωστό ως άγχος της αυτονομίας.

Ένα πυκνό δίκτυο δημόσιων φορτιστών DC είναι κρίσιμο για τη διευκόλυνση των ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων και τον μετριασμό του άγχους της εμβέλειας. Ειδικότερα, ωφελούν σημαντικά άτομα που ενδέχεται να μην έχουν τη δυνατότητα να αντέξουν οικονομικά ή να έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικές εγκαταστάσεις χρέωσης.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να επενδύσει πάνω από 250 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2030 – περισσότερο από το ΑΕΠ πολλών κρατών μελών μαζί.

Η ACEA εκτιμά την ανάγκη για 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εγκαθίστανται περίπου 1,2 εκατομμύρια φορτιστές κάθε χρόνο για να επιτευχθεί ο στόχος απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές για το 2030 -οκτώ φορές μεγαλύτερος από ό,τι εγκαθίσταται σήμερα (150.000) ετησίως – και αυτό εν ριπή οφθαλμού όσον αφορά την έγκριση και εγκατάσταση αδειών υποδομής.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των σημείων χρέωσης της ΕΕ συγκεντρώνονται σε μόλις τρία κράτη μέλη που καλύπτουν περίπου το 20% της επιφάνειας της ΕΕ – την Ολλανδία, τη Γαλλία και τη Γερμανία. Το άλλο τρίτο όλων των φορτιστών κατανέμεται αραιά στα άλλα 24 μέλη της ΕΕ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More