Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΚΠΟΙΖΩ: Πιλοτικό γραφείο υπηρεσιών μιας στάσης για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών

Την λειτουργία του πρώτου πιλοτικού γραφείου υπηρεσιών μιας στάσης (one-stop shop) για την ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών, ανακοίνωσε η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), με αφορμή την  Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή.

Αυτή η υπηρεσία, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η ένωση, «αποτελεί απάντηση στην αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας, ζήτημα το οποίο σχετίζεται με σοβαρές κοινωνικές, περιβαλλοντικές και υγειονομικές επιπτώσεις και είναι συνδεδεμένο με το χαμηλό εισόδημα των νοικοκυριών, τις υψηλές τιμές ενέργειας και τη χαμηλή ενεργειακή απόδοση των κτιρίων και των οικιακών συσκευών».

Στόχος του γραφείου είναι η ενημέρωση, ενδυνάμωση, ενεργή συμμετοχή και προστασία των καταναλωτών και ειδικότερα των ευάλωτων νοικοκυριών, για τη διασφάλιση ενός βασικού επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης και υγείας.

Ειδικότερα, τα νοικοκυριά μέσω του γραφείου θα ενημερώνονται για:

      1. Τα βήματα που απαιτούνται για να αναβαθμίσουν ενεργειακά την κατοικία τους.

2. Την συμμετοχή τους σε προγράμματα αναβάθμισης κατοικιών, πχ «Εξοικονομώ».

      3. Την στήριξή τους στις απαιτούμενες γραφειοκρατικές διαδικασίες και τα ψηφιακά εργαλεία.

      4. Τους βέλτιστους τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας.

      5. Την παροχή χρήσιμων πληροφοριών και σχετικού υλικού.

      6. Το δικαίωμα συμμετοχή τους σε ενεργειακές κοινότητες.

      7. Την ομαλή μετάβασή τους σε καθαρές μορφές ενέργειας.

      8. Την ενημέρωσή τους για τα ενεργειακά δικαιώματα.

      9. Την κατανόηση του περιεχομένου των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας.

      10. Την χρήση των ψηφιακών εργαλείων της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ), που μπορούν να αξιοποιήσουν προς όφελός τους (όπως το εργαλείο σύγκρισης τιμών, το εργαλείο υποβολής παραπόνων MYRAE, τον υπολογισμό του κόστους ενέργειας κά), καθώς και τη σύσταση του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή για την επίλυση της διαφοράς μεταξύ του καταναλωτή και του προμηθευτή.

Το γεγονός αυτό έγινε γνωστό σε ημερίδα, που συνδιοργανώθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος, από το Εργαστήριο Μεταλλευτικής Τεχνολογίας και Περιβαλλοντικής Μεταλλευτικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας – ΚΑΠΕ και την ΕΚΠΟΙΖΩ, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «REVERTER» (Deep REnovation roadmaps to decrease households VulnERability To Energy poverty), με θέμα: «Η ριζική ανακαίνιση ως απάντηση στην ενεργειακή φτώχεια».

Σε αυτή την εκδήλωση, η πρόεδρος της ένωσης, Παναγιώτα Καλαποθαράκου ανακοίνωσε την ίδρυση του γραφείου και την εκδήλωση ενδιαφέροντος από δήμους της Αττικής να υιοθετήσουν τη λειτουργία γραφείου υπηρεσιών μιας στάσης.

Στην ίδια εκδήλωση, ο Αθανάσιος Δαγούμας, πρόεδρος της ΡΑΑΕΥ αναφέρθηκε στη διάθεση ψηφιακών εργαλείων που η Ρυθμιστική Αρχή έχει δημιουργήσει με σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση των καταναλωτών και τα οποία είναι διαθέσιμα μέσω της ιστοσελίδας της και ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής του ΚΑΠΕ, Δημήτρης Καρδοματέας, αναφέρθηκε στη χρησιμότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος REVERTER για τη στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών στην αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας.

Η προϊσταμένη της διεύθυνσης Ενεργειακής Πολιτικής του ΥΠΕΝ, Βίκυ Σίτα, ανέφερε ότι το υπουργείο έχει ως στόχο να συνδράμει με διάφορες δράσεις και προγράμματα για την αντιμετώπιση των ζητημάτων της ενεργειακής φτώχεια και ο αντιδήμαρχος Κλιματικής Διακυβέρνησης και Κοινωνικής Οικονομίας του δήμου Αθηναίων, Νίκος Χρυσόγελος, τόνισε την ανάγκη ενεργοποίησης συνεργιών μεταξύ όλων των φορέων για την αντιμετώπιση ταυτόχρονα της ενεργειακής φτώχειας και της κλιματικής κρίσης.

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο REVERTER, το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα LIFE, στην ιστοσελίδα: https://energeiakistegi.gr

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More