Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Εκδήλωση ενημέρωσης γονέων για τις Μαθησιακές Δυσκολίες

«Τι χρειάζεται να γνωρίζει ένας γονιός για τις Μαθησιακές Δυσκολίες και πώς μπορεί να υποστηρίξει αποτελεσματικά το παιδί του», είναι το θέμα της παρουσίασης και ανοιχτής συζήτησης με την Δρ. Μαρία Ράλλη που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023 από τις 10.00 έως τις 13.00 και από τις 18.00 έως τις 21.00 στον χώρο της Gordon Hellas (Κηφισίας 292 στην Κηφισιά).

Η συνάντηση έχει ως στόχο να προσφέρει στους γονείς μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι είναι οι Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ), ποια η διαδικασία αξιολόγησης και παρέμβασης τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο, από τους ειδικούς, αλλά και από τους ίδιους τους γονείς.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι γονείς θα εξασκηθούν να αναγνωρίζουν τα προφίλ μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες και ποιες τεχνικές μπορούν οι ίδιοι να εφαρμόσουν, για να βοηθήσουν το παιδί τους στο σπίτι. Επίσης, θα ενημερωθούν λεπτομερώς για τις εναλλακτικές επιλογές διάγνωσης και υποστήριξης του παιδιού τους από τους ειδικούς.

(Shraga Kopstein, Unsplash)

Μετά το τέλος του εργαστηρίου οι γονείς θα είναι σε θέση να απαντήσουν:

• Ποιες είναι οι ενδείξεις των ΜΔ από την προσχολική ηλικία και γιατί είναι τόσο σημαντική η έγκαιρη και έγκυρη ανίχνευση των ΜΔ;

• Ποιο είναι το γνωστικό και κοινωνικό-συναισθηματικό προφίλ του μαθητή με ΜΔ στη σχολική ηλικία;

• Ποια είναι η διαδικασία αξιολόγησης και ποιοι φορείς εμπλέκονται σε αυτή; Γιατί είναι αναγκαία η διεπιστημονική ομάδα;

• Ποιος ο ρόλος του εκπαιδευτικού γενικής εκπαίδευσης και του ειδικού παιδαγωγού στην αξιολόγηση και στην παρέμβαση;

• Πότε εφαρμόζεται το εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης και ποιες ειδικότητες εμπλέκονται σε αυτή;

• Με ποιο τρόπο οι γονείς μπορούν να  υποστηρίζουν την παρέμβαση του παιδιού τους; Πόσο σημαντική είναι η εξάσκηση στη φωνολογική ενημερότητα;  Ποια η χρησιμότητα των γραφικών οργανωτών στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου;  Πόσο σημαντικές είναι οι στρατηγικές μελέτη; Ποιος ο ρόλος της διαφορικής ενίσχυσης;

• Πότε οι γονείς και οι μαθητές είναι σκόπιμο να δεχτούν συμβουλευτική υποστήριξη;  Γιατί είναι αναγκαία η ενεργητική ακρόαση;

Αν ενδιαφέρεστε να συμμετέχετε, δηλώστε έγκαιρα την συμμετοχή σας σε ένα από τα δύο τμήματα μέσω αυτής της πλατφόρμας. Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Το κόστος συμμετοχής είναι 30€/άτομο και 50€/ζευγάρι. Σε περίπτωση ακύρωσης της συμμετοχής σας έως και 48 ώρες πριν την έναρξη της ομιλίας, το κόστος της συμμετοχής επιστρέφεται.

Λίγα λόγια για την εισηγήτρια

Η Μαρία Ράλλη αποφοίτησε από την παιδαγωγική σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στην συνέχεια, εξειδικεύτηκε στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο Brunel University της Αγγλίας, όπου έλαβε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα. Είναι διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η διδακτορική διατριβή της αφορά στις Επιστήμες της Αγωγής με ειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο των Μαθησιακών Δυσκολιών γραπτού λόγου και τη χρήση της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Είναι υποψήφια μεταδιδάκτορας, στο Τμήμα Λογοθεραπείας, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Έχει συμμετάσχει, ως εισηγήτρια, σε συνέδρια τόσο στο εξωτερικό, όσο και στον Ελλαδικό χώρο. Έχει συμμετάσχει, ως επιμορφώτρια, σε προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων αναφορικά με την “Εφαρμογή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση” και την “Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών”.

Είναι συγγραφέας δυο εξειδικευμένων εκπαιδευτικών υλικών στην καλλιέργεια των μεταγνωστικών δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου με τίτλους: «Οι μικροί συγγραφείς 1» και «Τα Φλύαρα μολύβια». Είναι μέλος της ομάδας παιδαγωγικού σχεδιασμού του εκπαιδευτικού λογισμικού, «Η Χώρα των Λενού», το οποίο απευθύνεται σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Έχει σχεδιάσει το περιεχόμενο της ομαδοσυνεργατικής παρέμβασης με τίτλο «Οι Στρατηγικούληδες του Γραπτού Λόγου» (υπό έκδοση), το οποίο αφορά στη διαφοροποιημένη διδασκαλία των στρατηγικών της παραγωγής γραπτού λόγου, σε μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες στην παραγωγή γραπτού λόγου.

Είναι η επιστημονικά υπεύθυνη για το σχεδιασμό του καινοτόμου ψηφιακού περιβάλλοντος με τίτλο “READ WRITE THINKER”, το οποίο στοχεύει στη βελτίωση της αναγνωστικής κατανόησης και της δεξιότητας συγγραφής κειμένων σε μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Το “READ WRITE THINKER” κέρδισε το Bronze βραβείο στα Education Leaders Awards 2021.

Εργάζεται, ως ειδική παιδαγωγός σε ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και σε ιδιωτικές δομές. Παράλληλα, εργάζεται ως καθηγήτρια – σύμβουλος στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More