Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Γ. Παπαδόπουλος για την τραγωδία στα Τέμπη: Δεν θα έπρεπε να είχε συμβεί

«Είναι μια τραγωδία που έπρεπε να είχε αποφευχθεί, δεν θα έπρεπε να είχε συμβεί», δήλωσε στο βραδινό δελτίο της ΕΡΤ για τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ και της Καθημερινής Γιάννης Παπαδόπουλος.

«Μιλώντας με εμπειρογνώμονες, μηχανοδηγούς, σταθμάρχες, και οι ίδιοι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι δεν γίνεται εν έτει 2023 να αφήνεται ένα σιδηροδρομικό δίκτυο στα χέρια ενός ανθρώπου, σε περίπτωση λάθους δηλαδή να μην υπάρχουν οι μηχανισμοί που μπορούν να το αποτρέψουν», πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος διευκρινίζοντας πως υπάρχουν συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης που δεν λειτουργούν σε ορισμένα τμήματα του δικτύου είτε λόγω βλαβών, είτε λόγω δολιοφθοράς, κλοπής καλωδίων ή άλλων εξαρτημάτων, ενώ είναι γνωστό πως έχουν δοθεί παρατάσεις σε διαγωνισμούς τα τελευταία χρόνια που έπρεπε να προχωρήσουν για την αποκατάσταση και αναβάθμιση του δικτύου.

Όσον αφορά τη διαδικασία ταυτοποίησης των νεκρών, ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι αυτό που ακολουθήθηκε στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ένα πρωτόκολλο της Interpol που ισχύει μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι το 2018. Δεν γίνεται οπτική αναγνώριση γιατί δεν θεωρείται αξιόπιστη, αλλά ανάλυση μέσω DNΑ, συνεπώς μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα χρειάζονται κάποιες ώρες. Οι αναλύσεις πραγματοποιούνται στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Αστυνομίας.

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και σε ένα ρεπορτάζ που είχε γράψει για τα ΝΕΑ το 2010. Είχε κάνει τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσα από την καμπίνα των μηχανοδηγών στους οποίους, όπως θυμάται, είχαν δοθεί 48 σημεία βραδυπορίας όπου έπρεπε να ελαττώσουν ταχύτητα, «είτε γιατί δεν λειτουργούσε η φωτοσήμανση, είτε γιατί υπήρχαν βλάβες, είτε γιατί δεν είχε καν εγκατασταθεί».

«Η συνεννόηση γινόταν με τους σταθμάρχες μέσω ασυρμάτου και σε κάποιες διαδρομές μέσω κινητού. Το δίκτυο σε κάποια σημεία ήταν λεηλατημένο καθώς έλειπαν καλώδια ηλεκτροκίνησης. Ενώ πέρασαν 13 χρόνια και σίγουρα έχουν αλλάξει πράγματα, υπάρχουν κενά και παραλείψεις που μας έχουν φέρει σε αυτήν τη θέση σήμερα», κατέληξε ο κ. Παπαδόπουλος.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More