Α. Κόπτσης στο Πρώτο: «Με το μεταρρυθμιστικό μας έργο αλλάζουμε το σχολείο (audio)
«Με το μεταρρυθμιστικό μας έργο αλλάζουμε το σχολείο» τόνισε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Σε Διάδραση» με την Αρετή Μπίτα, λίγα 24ωρα πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς.
Οι μεταρρυθμίσεις, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση αφορούν σε νέους θεσμούς, στην συνέχιση των καινοτομιών που υπήρχαν από πέρσι αλλά και σε νέες καινοτομίες που εφαρμόζονται φέτος.
«Οι διαδραστικοί πίνακες και τα σετ ρομποτικής θα είναι στα σχολεία σε λίγο, ήδη αρχίζουν να μοιράζονται. Αλλάζει το σχολείο. Φεύγουμε πια από αυτό το γνωσιακό σχολείο και θα φανεί στην πράξη» ανέφερε ο κ. Κόπτσης.
Μεταξύ των νέων θεσμών, ο μέντορας και ο ενδοσχολικός συντονιστής.
«Ο μέντορας είναι ένας εκπαιδευτικός σε κάθε σχολείο όταν υπάρχουν 1 έως 8 νέοι εκπαιδευτικοί με έως 5 έτη υπηρεσίας είτε αναπληρωτές είτε νέο-διοριζόμενοι που θέλουν υποστήριξη από έναν έμπειρο αστυνομικό που θα τους καθοδηγεί. Ο σχολικός συντονιστής είναι ένα όργανο συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου που θα υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς είτε ανά ομάδες τάξεων με σεμινάρια είτε ανά ειδικότητες και θα εποπτεύει την διδακτέα ύλη και πως όλοι συμβαδίζουν ενώ θα εισηγείται τα καινοτόμα προγράμματα για να έχουν μια ευθυγράμμιση κοινή στο σχολείο.
Ο κ. Κόπτσης αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα «Φιλία», που στην ουσία πρόκειται για την δημιουργία μιας δομής στο σχολείο, την διεύθυνση και την περιφέρεια για να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει φαινόμενα βίας. Ετοιμάζεται επίσης, πρόσθεσε, ένα επιμορφωτικό υλικό για όλους τους εκπαιδευτικούς και επίσης μια πλατφόρμα με αναρτημένο υλικό, σύστημα καταγραφής περιστατικών, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα που ολοκληρώνεται και θα ανακοινωθεί από την Υπουργό.
Αναφερόμενος στο ολοήμερο σχολείο, ο κ. Κόπτσης επισήμανε ότι βούληση του Υπουργείου είναι να αλλάξει μορφή, αποτελώντας έναν παιδαγωγικό χώρο δημιουργικής απασχόλησης.
«Μετά το πρωινό πρόγραμμα ακολουθεί η σίτιση των παιδιών, στην συνέχεια δίωρη μελέτη για να τελειώνουν τα παιδιά τουλάχιστον τα βασικά μαθήματά τους και να έχουν το απόγευμα ποιοτικό χρόνο με τους γονείς τους. Μετά υπάρχει ακόμα ένα δίωρο που είναι οι όμιλοι, όπου θέλουμε να ικανοποιήσουμε τις πολλαπλές και σύγχρονες ανάγκες των μαθητών για συναισθηματική-πνευματική ανάπτυξη, που είναι η εκμάθηση μουσικών οργάνων, STEM, δημιουργία εφημερίδας, κατασκευές και ένα πλήθος εκδηλώσεων και δράσεων που θα αναβαθμίσουν το σχολείο να το κάνουν χρήσιμο, χρηστικό και ευχάριστο για τους μαθητές. Να μένουν και να αποκτούν δεξιότητες, γνώσεις και να περνούν ευχάριστα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κόπτσης.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More