Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρευνα ΙΜΕΤ: Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στις δημόσιες μεταφορές

Έρευνα για σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας και τη χρήση των ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) σε συνεργασία με το fyi.news και την υποστήριξη της Uber.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι δημόσιες συγκοινωνίες αξιολογούνται γενικά με χαμηλές βαθμολογίες, ενώ τα ταξί παίζουν σημαντικό ρόλο στην μετακίνηση των ανθρώπων προς τον προορισμό τους. Η έρευνα δείχνει ότι, παρότι τα ταξί μπορεί να μην είναι η πιο δημοφιλής επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις, είναι καθοριστικής σημασίας για τη σύνδεση των κατοίκων με κομβικά σημεία της πόλης. Συγκεκριμένα, στη Θεσσαλονίκητο 27% βασίζεταιστα ταξί για μεταφορές προς και από το αεροδρόμιο και τον σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ στην Αθήνατο 6% επιλέγει ταξί για μεταφορές προς τους τερματικούς σταθμούς.

«Μας ενδιαφέρει να έρθουμε κοντά, να ακούσουμε αυτό που απασχολεί κάθε μέρα και το κοινό μας, αλλά και συνολικά τους πολίτες και τους επιβάτες. Καταλαβαίνουμε λοιπόν τη γκρίνια, τη δυσκολία στα social media, στις συζητήσεις ότι κάτι δεν λειτουργεί. Παραπονιούνται λοιπόν όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για μια σειρά από θέματα. Εμείς θέλαμε να δούμε λοιπόν καταρχάς αν αυτά μας προκύπτουν με μια κανονική, συνολική, σοβαρή έρευνα. Να δούμε δηλαδή σε τι βαθμό είναι υπερβολή ή σε τι βαθμό είναι πραγματικότητα. Είδαμε ότι αποτελούν πραγματικότητα και κάποια στοιχεία ήρθαν έτσι όπως περίπου τα φανταζόμασταν. Το σημαντικό είναι ότι και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα οι πολίτες, οι επιβάτες θέλουν καλύτερη ποιότητα μετακίνησης, πιο συγχρονισμένες μεταφορές, λιγότερη ώρα αναμονής», τόνιζε στην εκπομπή «Μέρα με Χρώμα» της ΕΡΤ3 η δημοσιογράφος- διευθύντρια σύνταξης του fyi.news, Έλενα Παπαδημητρίου.

«Το κοινό που απάντησε στην έρευνα, το δείγμα έχει στην πλειονότητά του πτυχίο ΑΕΙ και μεταπτυχιακό και αυτοπροσδιορίζεται στην εισοδηματική ομάδα 5 με 10.000 ή 0 έως 5.000 ευρώ. Σκεφτείτε αυτό το στοιχείο πώς μπορεί να μεταφραστεί στις καθημερινές μετακινήσεις. Πρακτικά πώς να πάρει ταξί αυτό το κοινό; Είναι τόσο δύσκολη η οικονομική του κατάσταση που δεν είναι ότι το ταξί είναι ακριβό. Η διαφορά είναι ότι ούτε αυτό μπορεί να χρησιμοποιήσει. Γι’ αυτό ζητούν, ειδικά στη Θεσσαλονίκη, διαφάνεια στην τιμολόγηση, ζητούν να υπάρχει μια στάνταρ τιμολόγηση», επισήμανε η κα Παπαδημητρίου.

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More