Ά. Κορσάνου, δικηγόρος στο Πρώτο: Εξώδικα και διαταγές πληρωμής από εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων σε πολίτες που πληρώνουν κανονικά (audio)
«Αυτό τον καιρό, τις τελευταίες εβδομάδες, έχει γίνει μία επιδρομή, λεηλασία, ένα γιουρούσι, πώς να το πω, από τις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων, ιδιαίτερα από μία συγκεκριμένα, που τι κάνει; Στέλνει διαταγές πληρωμής και εξώδικα σε ανθρώπους που πληρώνουν κανονικά. Προσοχή, που πληρώνουν κανονικά» κατήγγειλε η δικηγόρος, Άννα Κορσάνου κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου, στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.
«Το να κινήσεις μία πράξη εκτέλεσης, να στέλνεις εξώδικα, να πιέζεις έναν άνθρωπο που δεν πληρώνει είναι νόμιμο, αλλά να ταλαιπωρείς και να ενοχλείς ανθρώπους που πληρώνουν κανονικά, είτε επειδή έχουν κάνει ρύθμιση, είτε επειδή είναι στον νόμο Κατσέλη, είτε επειδή πάντα πλήρωναν, έχω και τέτοιο περιστατικό, που ο άνθρωπος πάντα πλήρωνε και παρόλα αυτά του ήρθε εξώδικο ή διαταγή πληρωμής και να τον αναγκάζεις να προσφύγει στη δικαιοσύνη να πληρώνει για να κάνει ανακοπές. Είναι το κάτι άλλο. Βγαίνουμε από τα ρούχα μας. Το καταλαβαίνετε;» προσέθεσε χαρακτηριστικά η κ. Κορσάνου.
Ο μόνος τρόπος αντίδρασης για τον οφειλέτη είναι να κάνει ανακοπή εξήγησε στη συνέχεια η δικηγόρος και κατόπιν θα πρέπει να κάνει και καταγγελία στο υπουργείο Ανάπτυξης, σε ειδική πλατφόρμα για καταγγελίες ανά υπουργείο, της ιστοσελίδας gov.gr. Εκεί, θα πρέπει να αναφέρουν οι πολίτες αυτή τη συμπεριφορά, όταν πληρώνουν κανονικά, καθώς, τόνισε το υπουργεί τα ελέγχει όλα και επιβάλλει πρόστιμα.
«Επίσης πρέπει να πω ότι στην Τράπεζα της Ελλάδος υπάρχει αρμόδιο τμήμα που εποπτεύει τις εταιρείες αυτές, που δεν αντιδρά όμως. Ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης βλέπουμε ότι αντιδρά, το τμήμα Εποπτείας δεν έχουμε δει κάποια κίνηση, εκτός αν υπάρχει και δεν είναι στην ενημέρωσή μας. Από ό,τι έχω καταλάβει, μάλλον δεν έχουν σωστή ενημέρωση μεταξύ τους, τα τμήματα δεν ενημερώνουν τις εταιρίες σωστά. Δεν τους βοηθάνε τα κομπιούτερ τους, τα συστήματά τους. Αλλά δεν φταίει ο απλός πολίτης γι’ αυτό. Δεν φταίει ο άνθρωπος που πληρώνει κανονικά να πάθει εγκεφαλικό ή να τσακώνεται με την οικογένειά του, όταν έχει ενημερώσει ότι τα πληρώνει κανονικά και ο ίδιος τα πληρώνει κανονικά και να του έρθει μια διαταγή πληρωμή. Η διαταγή πληρωμής είναι κάτι σοβαρότατο, είναι δικαστική διαδικασία, δεν είναι ένα απλό χαρτάκι, δεν είναι μια απλή επιστολή» συμπλήρωσε η κ. Κορσάνου.
«Δεν έχουν συντονισμό και ενημέρωση σωστή μεταξύ τους και συνδυασμό μεταξύ τους των ενεργειών, οι εταιρείες αλλά αυτό δεν αφορά στον πολίτη. Αν δεν έχει οργανωθεί σωστά μια εταιρεία που ναι, χειρίζεται χιλιάδες υποθέσεις και δάνεια εκατομμυρίων, δεν ευθύνεται ο κόσμος για αυτό. Πρέπει να υπάρξει εποπτεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, που είναι το εποπτικό όργανο και από το Υπουργείο Ανάπτυξης πρόστιμα, αλλά αυτός που τους ελέγχει είναι η Τράπεζα της Ελλάδος που έχει ειδικό τμήμα. Ας μπούνε σε μια σειρά να οργανωθούν σωστά. Μην ενοχλούν πολίτες που πληρώνουν κανονικά. Τις τελευταίες εβδομάδες το βλέπουμε και θα συνεχιστεί και όλο τον Δεκέμβριο. Άρα ο πολίτης που το πάθει αυτό να μην μείνει έκπληκτος. Συμβαίνει κατά κόρον. Κάτι πάθανε αυτόν τον καιρό. Και οι κινήσεις του είναι αυτές. Να μπει στην πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης και να κάνει την καταγγελία του. Να μιλήσει με το δικηγόρο του αν θεωρηθεί γόνιμο, να κάνει ανακοπή ανάλογα με την ενέργεια που του έχει έρθει και να έχει ψυχραιμία» είπε καταλήγοντας η κ, Κορσάνου.
www.ertnews.gr
Διαβάστε περισσότερα… Read More