Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024

Κεντρική Ελλάδα

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΕΓΚΥΡΗ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θ. Σκυλακάκης στο Πρώτο: Με το Fuel Pass δεν επιδοτούμε την αυξημένη κατανάλωση – Η μείωση του ΕΦΚ θα δώσει τέτοιο κίνητρο (audio)

«Εμείς δεν επιδοτούμε την αυξημένη κατανάλωση στα καύσιμα, διότι το ποσό που δίνουμε είναι δεδομένο. Είναι 80 ευρώ για έναν δικαιούχο που έχει ψηφιακή κάρτα. Από τη στιγμή που είναι δεδομένο το ποσό, αν καταναλώνεις παραπάνω καύσιμα, τα πληρώνεις ακριβά. Ενώ εάν μειώσεις τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, τότε δίνεις κίνητρο για αυξημένη κατανάλωση ενός προϊόντος που είναι ακριβό και εισαγόμενο, μειώνει το ΑΕΠ και ρυπαίνει το περιβάλλον. Οπότε με τη μεθοδολογία του fuel pass, δεν έχουμε την ενθάρρυνση της αυξημένες κατανάλωσης. Είναι μια μέση λύση ανάμεσα στη γερμανική λογική και στους υπολοίπους».

Αυτό τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Καθαροί λογαριασμοί» με τον Γιώργο Παπαγεωργίου και τον Δημήτρη Κοντογιάννη, ερωτηθείς για τη συζήτηση που έχει ανοίξει στη Γερμανία από ειδικούς που ζητούν να μην επιδοτούνται τα καύσιμα ώστε να μειωθεί η κατανάλωση, ενώ την ίδια ώρα σε άλλες χώρες έχουν μειωθεί οι έμμεσοι φόροι.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το εισοδηματικό όριο για το Fuel Pass των 45.000 ευρώ μαζί με τα παιδιά μιας οικογένειας, είναι «ένα υψηλό εισόδημα με την έννοια ότι η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου, πάνω από 80%- 90%, δηλώνει χαμηλότερα εισοδήματα από αυτό το ποσό».

« Όλες οι βοήθειες δίνονταν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις με όριο της τάξης των 10.000 – 12.000 ευρώ. Είναι η πρώτη φορά που μιλάμε για βοήθεια με όριο τις 45.000 ευρώ, που έχει μέσα τη συντριπτική πλειοψηφία της μεσαίας τάξης και των μισθωτών. Όσοι είναι πάνω από αυτό το όριο, επειδή μηδενίσαμε την εισφορά αλληλεγγύης για τον ιδιωτικό τομέα, έχουν πολύ σημαντικό φορολογικό όφελος. Όλα αυτά πρέπει να τα συνυπολογίζουμε», επισήμανε.

Επιπλέον, ο κ. Σκυλακάκης, διευκρίνισε ότι «πάντα υπάρχει μια υστέρηση χρονική για να περάσει στην αγορά η μείωση των διεθνών τιμών, διότι όταν αγοράζεις πετρέλαιο, υπάρχουν κάποια αποθέματα». «Υπάρχει υστέρηση κάποιων ημερών μεταξύ της διεθνούς τιμής το μπρεντ και της τιμής στο πρατήριο. Υπάρχει αυστηρή παρακολούθηση και πέφτουν πρόστιμα. Παρακολουθούμε από πολύ κοντά το τι συμβαίνει. Εμένα με ανησυχεί περισσότερο η νοθεία και το λαθρεμπόριο στα καύσιμα. Εκεί βρίσκεται η μεγαλύτερη ζημιά από την οποία κινδυνεύουν οι καταναλωτές, παρά η διαφορά κάποιων ημερών τις οποίες πάντως παρακολουθούμε πολύ στενά και ασφυκτικά για το περιθώριο κέρδους. Αλλά τη νοθεία είναι πιο δύσκολο να την αντιμετωπίσεις απ’ ότι η παρακολούθηση των περιθωρίων, όπου φτιάχνεις ένα ηλεκτρονικό σύστημα όπως κάνουμε τώρα, και ξέρεις τι γίνεται. Ενώ στη νοθεία πρέπει να κάνεις έλεγχο, βενζινάδικο-βενζινάδικο, μέρα με τη μέρα», υπογράμμισε.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών πρόσθεσε ότι ο νέος τρόπος τιμολόγησης του ηλεκτρικού ρεύματος από τον Ιούλιο θα βοηθήσει στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, «μίνιμουμ κατά μια μονάδα». «Θα υπάρξει σαφώς μια βοήθεια την οποία θα δούμε πόσο θα επηρεάσει. Είναι συνάρτηση με το τι γίνεται στα υπόλοιπα αγαθά και υπηρεσίες», ανέφερε  ο κ. Σκυλακάκης.

Χαρακτήρισε δυσμενή εξέλιξη την άνοδο της τιμής του φυσικού αερίου, λέγοντας ότι αυτό επηρεάζει πολύ τον προϋπολογισμό «γιατί εμείς προστατεύουμε τον καταναλωτή από την αύξηση του φυσικού αερίου, αλλά η προστασία αυτή  είναι πολύ ακριβή και καλύπτεται πλέον από τον προϋπολογισμό για τους επόμενους μήνες».

«Από την άλλη έχουμε καλές ειδήσεις από τον Τουρισμό τον Απρίλιο και τον Μάιο και πιστεύω ότι συνεχίζεται αυτό και τον Ιούνιο. Δίνουμε μάχη, η Οικονομία είναι σε θετικούς ρυθμούς και υψηλούς το πρώτο τρίμηνο, και τα πρώτα στοιχεία από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές δείχνουν ότι οι ρυθμοί αυτοί θα διατηρηθούν σε καλό επίπεδο και το δεύτερο τρίμηνο», δήλωσε ο κ. Σκυλακάκης.

 

 

www.ertnews.gr

Διαβάστε περισσότερα… Read More